Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

„This is not a home”: kampania IKEA i fundacji Save the Children dotycząca kryzysu bezdomności

„This is not a home”: kampania IKEA i fundacji Save the Children dotycząca kryzysu bezdomności
IKEA Australia i organizacja Save the Children zorganizowały kampanię pt. „This is not a home”. Pokazują w niej warunki życia osób dotkniętych kryzysem bezdomności m.in. ze względu na przemoc domową.
O autorze
1 min czytania 2024-06-12

W jednym z australijskich sklepów IKEA, w Tempe, powstała instalacja zwracająca uwagę na zjawisko kryzysu bezdomności dotykające w dużej mierze dzieci i kobiety. Wiele z osób zmuszonych do spania w miejscach, które trudno nazwać domem, to ofiary przemocy domowej. W australijskim sklepie pojawiły się:

  • samochód – przy wejściu do sklepu,
  • namiot – w przestrzeni restauracyjnej
  • i kanapa – w salonie przyjaciół lub krewnych, do złudzenia przypominającym tradycyjną wystawę produktów IKEA.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co łączy te trzy instalacje? Żadne z zaprezentowanych w ten sposób miejsce nie powinno zostać nazwane domem, a jednak dla tysięcy Australijczyków każdego dnia stanowią one schronienie przed ciemnością i zimnem. Jak wynika z badań zleconych przez Save the Children, w Australii blisko 120 tys. osób boryka się z kryzysem bezdomności na co dzień.

Organizatorzy akcji „This is not a home” zachęcają do wpłat na konto dedykowane zbiórce na rzecz osób w kryzysie bezdomności. Pozostałe działania w ramach kampanii obejmują także organizację spotkań osób potrzebujących z ekspertami w dziedzinie pomocy finansowej, wsparcie w poszukiwaniu zakwaterowania, czy współpracę ze schroniskami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: www.IKEA.com

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS #ZmieniamyNarracje: IKEA stworzyła „Leksykon Dobrego Języka”

IKEA opublikowała w sieci „Leksykon Dobrego Języka”, czyli listę określeń i zwrotów dotyczących mniejszości społecznych, które mogą być odebrane w negatywny sposób. W Leksykonie znajdziesz podpowiedzi, jak mówić w neutralny sposób m.in. o osobach z niepełnosprawnością lub przedstawicielach mniejszości etnicznych.

PS2 „Zmiana adresu” – kanadyjscy influencerzy zmieniają adresy do wysyłki, żeby walczyć z bezdomnością

Kanadyjscy influencerzy wspierają walkę z bezdomnością młodych osób. W akcji pt. „Change of Address” chodzi o przekazywanie nadwyżek ubrań otrzymywanych przez influencerów, potrzebującym.