W jednym z australijskich sklepów IKEA, w Tempe, powstała instalacja zwracająca uwagę na zjawisko kryzysu bezdomności dotykające w dużej mierze dzieci i kobiety. Wiele z osób zmuszonych do spania w miejscach, które trudno nazwać domem, to ofiary przemocy domowej. W australijskim sklepie pojawiły się:
- samochód – przy wejściu do sklepu,
- namiot – w przestrzeni restauracyjnej
- i kanapa – w salonie przyjaciół lub krewnych, do złudzenia przypominającym tradycyjną wystawę produktów IKEA.
Zobacz również
Co łączy te trzy instalacje? Żadne z zaprezentowanych w ten sposób miejsce nie powinno zostać nazwane domem, a jednak dla tysięcy Australijczyków każdego dnia stanowią one schronienie przed ciemnością i zimnem. Jak wynika z badań zleconych przez Save the Children, w Australii blisko 120 tys. osób boryka się z kryzysem bezdomności na co dzień.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Organizatorzy akcji „This is not a home” zachęcają do wpłat na konto dedykowane zbiórce na rzecz osób w kryzysie bezdomności. Pozostałe działania w ramach kampanii obejmują także organizację spotkań osób potrzebujących z ekspertami w dziedzinie pomocy finansowej, wsparcie w poszukiwaniu zakwaterowania, czy współpracę ze schroniskami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: www.IKEA.com
PS #ZmieniamyNarracje: IKEA stworzyła „Leksykon Dobrego Języka”
IKEA opublikowała w sieci „Leksykon Dobrego Języka”, czyli listę określeń i zwrotów dotyczących mniejszości społecznych, które mogą być odebrane w negatywny sposób. W Leksykonie znajdziesz podpowiedzi, jak mówić w neutralny sposób m.in. o osobach z niepełnosprawnością lub przedstawicielach mniejszości etnicznych.
PS2 „Zmiana adresu” – kanadyjscy influencerzy zmieniają adresy do wysyłki, żeby walczyć z bezdomnością
Kanadyjscy influencerzy wspierają walkę z bezdomnością młodych osób. W akcji pt. „Change of Address” chodzi o przekazywanie nadwyżek ubrań otrzymywanych przez influencerów, potrzebującym.