TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„This is not a home”: kampania IKEA i fundacji Save the Children dotycząca kryzysu bezdomności

„This is not a home”: kampania IKEA i fundacji Save the Children dotycząca kryzysu bezdomności
IKEA Australia i organizacja Save the Children zorganizowały kampanię pt. „This is not a home”. Pokazują w niej warunki życia osób dotkniętych kryzysem bezdomności m.in. ze względu na przemoc domową.
O autorze
1 min czytania 2024-06-12

W jednym z australijskich sklepów IKEA, w Tempe, powstała instalacja zwracająca uwagę na zjawisko kryzysu bezdomności dotykające w dużej mierze dzieci i kobiety. Wiele z osób zmuszonych do spania w miejscach, które trudno nazwać domem, to ofiary przemocy domowej. W australijskim sklepie pojawiły się:

  • samochód – przy wejściu do sklepu,
  • namiot – w przestrzeni restauracyjnej
  • i kanapa – w salonie przyjaciół lub krewnych, do złudzenia przypominającym tradycyjną wystawę produktów IKEA.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co łączy te trzy instalacje? Żadne z zaprezentowanych w ten sposób miejsce nie powinno zostać nazwane domem, a jednak dla tysięcy Australijczyków każdego dnia stanowią one schronienie przed ciemnością i zimnem. Jak wynika z badań zleconych przez Save the Children, w Australii blisko 120 tys. osób boryka się z kryzysem bezdomności na co dzień.

Organizatorzy akcji „This is not a home” zachęcają do wpłat na konto dedykowane zbiórce na rzecz osób w kryzysie bezdomności. Pozostałe działania w ramach kampanii obejmują także organizację spotkań osób potrzebujących z ekspertami w dziedzinie pomocy finansowej, wsparcie w poszukiwaniu zakwaterowania, czy współpracę ze schroniskami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: www.IKEA.com

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS #ZmieniamyNarracje: IKEA stworzyła „Leksykon Dobrego Języka”

IKEA opublikowała w sieci „Leksykon Dobrego Języka”, czyli listę określeń i zwrotów dotyczących mniejszości społecznych, które mogą być odebrane w negatywny sposób. W Leksykonie znajdziesz podpowiedzi, jak mówić w neutralny sposób m.in. o osobach z niepełnosprawnością lub przedstawicielach mniejszości etnicznych.

PS2 „Zmiana adresu” – kanadyjscy influencerzy zmieniają adresy do wysyłki, żeby walczyć z bezdomnością

Kanadyjscy influencerzy wspierają walkę z bezdomnością młodych osób. W akcji pt. „Change of Address” chodzi o przekazywanie nadwyżek ubrań otrzymywanych przez influencerów, potrzebującym.