TikTok postanowił uprzedzać użytkowników platformy o tym, że niektóre publikowane tam materiały mogą być tworzone przez władze państwowe. O takich materiałach ma informować informacyjna z dopiskiem „media państwowe” – została ona wprowadzona kilka tygodni temu, po pilotażu kilku profili mediów publicznych w Rosji, Ukrainie i Białorusi.
Popularna platforma społecznościowa wyjaśnia, że nowa nakładka jest ostrzeżeniem dla użytkownikom, którzy odbierają takie treści. Dzięki dodatkowej informacji będą wiedzieć, że te konkretne materiały są reprezentowane przez rząd danego kraju (i są przez ten rząd finansowane), a także że ich przekaz ma określony cel.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
– Oznaczanie twórców powiązanych z państwem ma zapewnić użytkownikom trafny i przejrzysty kontekst oraz uwrażliwić ich na to, że materiały te mogą przedstawiać punkt widzenia rządu – informuje w komunikacie Piotr Żaczko, communication manager TikToka na Europę Wschodnią.
Platforma radzi użytkownikom, którzy ujrzą taką etykietę:
- Przerwij przegadanie i zastanów się, czy to konto jest obiektywne,
- Zastanów się, czy poprzez publikowane treści to konto promuje perspektywę rządu,
- Przyjrzyj się treściom z innych zaufanych kont.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Kanały TVP z nową etykietą
Które kanały otrzymały etykietę „media państwowe”? Jeśli chodzi o polskie treści to oznaczone w ten sposób zostały konta tworzone przez TVP, czyli „Bądźmy Razem TVP oraz TVP Sport. Dodatkowo etykietę otrzymał profil Programu 1 Polskiego Radia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Projekt został wdrożony globalnie pod koniec stycznia tego roku i objął ponad 40 krajów, w tym Polskę. Odpowiada na potrzebę platform cyfrowych uzmysłowienia odbiorcom, że dany przekaz może prezentować punkt widzenia konkretnego rządu. To dotyczy mediów, które blisko współpracują z państwowymi władzami, które są dotowane przez rząd danego kraju lub gdy może mieć on merytoryczny wpływ na treści – wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Żaczko.
Co ciekawe zagraniczne media publiczne nie dostały na TikToku statusu „państwowe” – przykładami są brytyjska BBC, irlandzka RTE, łotewska LTV, niemiecka ZDF. Przy oznaczaniu kanałów TikTok bierze pod uwagę niezależność danej organizacji medialnej, jej misję, praktyki redakcyjne i stosowane zabezpieczenia, kierownictwo i sposób zarządzania redakcją oraz rzeczywiste decyzje redakcyjne. Platforma ma zwracać szczególną uwagę na media, które mogą być w znacznym stopniu uzależnione od państwowego finansowania – czy to bezpośrednio, czy też poprzez reklamy, pożyczki i dotacje.
PS Wyróżnij się, czyli jak znaleźć swoją niszę na TikToku
Milionowe wyświetlenia i zaangażowani użytkownicy – TikTok oferuje dużo, ale czy dla każdego znajdzie się tam miejsce? Jak odnaleźć swoją przestrzeń na platformie i zostać zauważonym wśród setek tysięcy filmów publikowanych każdego dnia?
PS 2 Maksymalnie godzina dziennie na TikToku
TikTok wprowadza zmiany w funkcjach monitorujących ilość czasu spędzonego przed ekranem. Osobom poniżej 18 r.ż. zostanie automatycznie ustawiony 60-minutowy dzienny limit w aplikacji. Nowe funkcjonalności mają pomóc najmłodszym użytkownikom utrzymać równowagę między życiem realnym a cyfrowym.