TikTok wprowadza 4 nowe formaty reklamowe

TikTok, jedna z najbardziej rozpoznawalnych aplikacji ostatnich miesięcy, wprowadza kolejne nowości – tym razem z myślą o biznesie i marketerach. Zmiany wprowadzą możliwość prowadzenia oficjalnego konta marki, a także nowe typy reklam w aplikacji.
O autorze
1 min czytania 2019-04-26

W rękach marketerów znajdą się cztery nowe formy reklamowe:

  • infeed native content – pełnoekranowe, kilkunastosekundowe reklamy, podobne do tych z Instagrama i Snapchata,
  • brand takeover – pełnoekranowa reklama w limitowanej liczbie, która pojawia się po otworzeniu aplikacji,
  • hashtag challenge – reklama promująca hasztagi marki,
  • brand lenses – filtry marek, podobne do tych ze Snapchata

Infeed native content to pełnoekranowe, kilku lub kilkunastosekundowe reklamy pomijalne, w spersonalizowanej sekcji „dla ciebie” – ich odpowiednikiem na Snapchacie i Instagramie są reklamy w storiesach. Brand takeover to pełnoekranowa reklama, która uruchamia się po otworzeniu aplikacji. Umożliwia ograniczonej regionalnie liczbie marek „przejęcie” aplikacji na jeden dzień i tworzenie zdjęć, gifów i wideo, a także zaszywanie w aplikacji zaproszeń do hashtag challenge, czy odnośników odsyłających poza TikToka. Kolejnym typem reklamy ma być właśnie hashtag challenge, w którym marka może tworzyć hasztag i wyznaczać cele do spełnienia lub możliwe do zdobycia nagrody. Ostatnim rodzajem jest brand lenses – możliwość tworzenia przez marki własnych filtrów, które są później używane przez użytkowników.

Na polskim TikToku pojawiły się pierwsze reklamy infeed native content, które przenoszą użytkownika na oficjalne konta firmy na TikToku lub na zewnętrzne strony – na przykład do sklepów z aplikacjami. Twórcy aplikacji nie podają dokładnych dat wprowadzenia pozostałych typów reklam, ale powinno stać się to już niedługo.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj