Jaka idea stała za powstaniem cyklu eventów MeetUp? Do kogo jest on skierowany?
Pierwszą edycję MeetUp w 2014 roku zorganizowali sami YouTuberzy dla swoich fanów, jeden z nich – reZigiusz – do dzisiaj jest ambasadorem wydarzenia. Włączyliśmy się w organizację MeetUp, ponieważ byliśmy pewni jego sukcesu, ze względu na to, że właściwie od początku istnienia firmy mamy pod naszymi skrzydłami popularnych i lubianych Twórców, a każdy z nich ma własne grono fanów. MeetUp od początku był po prostu odpowiedzią na ich potrzeby.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Z punktu widzenia biznesowego, chcieliśmy zaproponować naszym klientom nowego rodzaju produkt. W 2014 roku „eventy offline” były bardzo pożądane, a spotkania YouTuberów z fanami były nadal nowością. Przy okazji realizacji okazało się, że MeetUp ma też duży wpływ na rozpoznawalność GetHero, więc do kolejnych edycji podchodziliśmy również jako okazji do pokazania się jako sieć partnerska YouTube.
Poprzednie edycje odbywały się we Wrocławiu i byłby płatne około 50 zł, dlaczego teraz zdecydowaliście się na darmowy wstęp, tym bardziej biorąc pod uwagę przeniesienie wydarzenia do większego miejsca (TAURON Arena Kraków)?
Właściwie to część odpowiedzi jest już w pytaniu. 🙂 Do Krakowa przenieśliśmy się głównie ze względu na większą ilość osób, która może wejść na teren MeetUpa – liczymy, że na Tauron Arenę przyjdzie co najmniej 20 000 osób. We Wrocławiu przekroczyliśmy maksimum, które wynosiło około 8000 osób w jednym momencie. Drugim powodem była duża pomoc ze strony Urzędu Miasta Krakowa. Spośród wielu miast, które braliśmy pod uwagę, Kraków był tym, które odpowiedziało na nasze potrzeby najsprawniej i zapewniło nam wręcz olbrzymią pomoc.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Jeśli chodzi o koszt wstępu, to zdecydowaliśmy się z niego zrezygnować, żeby jeszcze większa liczba fanów mogła się spotkać z Twórcami. Mając tak mocnych partnerów, jak Miasto Kraków, jesteśmy w stanie zrezygnować z części zysków, aby dostarczyć większą frajdę fanom, a także powiększyć ich grono. Poza tym, wierzymy, że wstęp wolny pozwoli nam stworzyć największy tego typu event w Europie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakich jeszcze zmian możemy się spodziewać w stosunku do poprzednich edycji?
Największe zmiany, czyli nowe miejsce, więcej osób i darmowy wstęp już w sumie omówiliśmy. Warto wspomnieć też o finale konkursu The Muser Battle, organizowanym przez Musical.ly w kilku wybranych krajach europejskich – w Polsce zagości po raz pierwszy. Zawody organizowane są w 3 kategoriach, tj. wideo, piosenka i taniec. Dziewięcioro najlepszych uczestników polskiej edycji, po 3 osoby z każdej kategorii, weźmie udział w finale na żywo, podczas MeetUp w Krakowie. Trójka zwycięzców każdej kategorii poleci w nagrodę do Mediolanu na europejski finał The Muser Battle, który odbędzie się 1 października br. Kolejnym etapem będzie finał światowy w Los Angeles.
Oprócz głównej imprezy, planowany jest także panel biznesowy. Kogo i jakich tematów możemy się spodziewać?
Tutaj posłużę się po prostu line-upem, bo ciężko wybrać najbardziej interesujących prelegentów. Generalnie tematy skupione wokół influencer marketingu, ale spodziewamy się bardzo ciekawych prezentacji, gdyż dużo z nich będzie na przykładach realizacji projektów.
12:30 – 13:00 Siła przekazu – jak wykorzystać influencer marketing i dotrzeć do pokolenia Z? (Natalia Grodecka GETHERO)
13:00 – 13:40 PANEL DYSKUSYJNY „Jak współpracować z influencerem”: Poszukiwacz, Andrzej Mazuruk, Tomasz Czudowski (YouTube), Michał Grzebyk
13:40 – 14:10 Przenikanie się dwóch światów, czyli o współpracy także poza YT (Rafał Sonik i Remigiusz Wierzgoń „ReZigiusz”)
14:25 – 15:00 PANEL DYSKUSYJNY: Liczy się pomysł! (Człowiek Warga, Miłośnicy Czterech Kółek, Jelenie Jaja)
15:00 – 15:20 Mistrzowie wideo marketingu – Allgero i Legendy Polskie (Anna Iller)
15:20 – 15:40 Influencer, jako ambasador marki. Korzyści ze współpracy na przykładzie case study Sheo (Karol Suchodolski LIFETUBE + Sheo)
16:00 – 16:20 Jak zbudować największy kanał markowy na YouTube – na przykładzie Studio Tymbark (Piotr Tytyk – TalentMedia)
16:20 – 16:40 Musically jako nowe zjawisko wśród Pokolenia „Z” (Dawid Włodarczyk SPRYCIARZE)
16:40 – 17:15 PANEL DYSKUSYJNY „O fenomenie gamingu i e-sportu”: Kamil Górecki, Adrian Kostrzębski, Izak
Jak oceniacie obecny poziom influencer marketingu w Polsce, projekty realizowane przez marki we współpracy z influencerami?
Rynek jest coraz bardziej dojrzały. Klienci, MCNy (Multi-Channel Network) i influencerzy znają wzajemnie swoje potrzeby i wypracowali sposoby na ich spełnienie. Trochę nieskromnie powiem, że agencje odgrywają tutaj ważną rolę. Łączą influencerów, którzy produkują materiały i nie mają czasu na zajmowanie się formalnościami z firmami, które mają ustalone KPI, USP do zakomunikowania i oczekują konkretnych liczb w wiadomości zwrotnej. GetHero pełni w tym wypadku funkcję pomostu między twórcami-artystami i biznesem. Natomiast sam influencer marketing przeszedł od 2014 roku bardzo szybką przemianę. Niech za przykład posłuży to, jak dużo twórców w tej chwili wie, czym jest faktura i jak rozliczyć sprzęt otrzymany w barterze na PIT [śmiech].
Wracając do oceny poziomu influencer marketingu, powiedziałbym, że przegoniliśmy już pod wieloma względami telewizję, zarówno poziomem tworzonych treści, jak i jakością product placementu. Mamy też bardzo dużą przewagę nad mediami tradycyjnymi – zaangażowanie widzów, które jest nieporównywalnie większe.
W przypadku niektórych kampanii możemy też się pochwalić bardzo wymiernym KPI, jakim są CTRy. Według ostatnich badań Gemius średni CTR dla reklamy displayowej wynosi 0,61%. Wyniki, które notujemy w naszych kampaniach, są od 5 do 20 razy większe. Wiem, że trudno w to uwierzyć, ale tu już musiałbym pokazać referencje od naszych klientów.
Co według Was jest kluczem do dobrej współpracy i realizacji kampanii z influencerami?
Jeśli miałbym najogólniej opisać dobry brief do współpracy, to składałby się on z tego, co chcemy komunikować i w jakiej formie – product placement, recenzja, zwrócenie uwagi na zalety, ale cały aspekt kreatywny pozostawił po stronie Twórców. Oni najlepiej znają swoją publikę, więc są w stanie z naszą pomocą wymyślić taki scenariusz odcinka, który spodoba się widzom, co ma olbrzymi wpływ na ilość wyświetleń, a jednocześnie spodoba się klientowi.
Jeśli spojrzeć na grupę docelową, do której komunikują Twórcy Internetowi, a w szczególności YouTuberzy to przede wszystkim jest ona atrakcyjna wiekowo. Są to młodzi ludzie, dla których YouTube, Instagram, Snapchat są tak samo naturalnymi środkami komunikacji jak strony WWW, prasa i telewizja. Wspominam o tym, ponieważ jest to ważne kryterium podczas podejmowania decyzji o rozpoczęciu współpracy.
Z doświadczenia wiem też, że warto wziąć pod uwagę współpracę z kilkoma influencerami jednocześnie, we wszystkich kanałach, w których występują. Daje to efekt synergii wynikającej ze współpracy między influencerami, którzy wchodzą między sobą w interakcje, bo po prostu dobrze się znają, ale także z punktu widzenia odbiorcy przekazu – występuje wrażenie, że produkt jest wszędzie i automatycznie osiąga on status rozpoznawalnego.