W światowy dzień oceanu Fundacja Tworzyw sztucznych Oceanu i LadBible złożyły wniosek do ONZ o uznanie Trash Isles jako oficjalnego kraju. W akcję zaangażowali się m.in. David Attenborough, Al Gore, czy Judi Dench, która została oficjalną królową wyspy. Stephane Dujarric, rzecznik sekretarza generalnego ONZ, określił projekt Trash Isles jako „innowacyjny i kreatywny sposób zwrócenia uwagi na problem zanieczyszczenia środowiska”.
Ponad 220 000 osób podpisało petycję, dzięki której stało się obywatelami miasta śmieci. „Trash Isles” ma swoją oficjalną flagę, walutę oraz paszporty, które tworzone są z materiałów pochodzących z recyklingu.
Zobacz również
Kampania w konkursie Cannes Lions 2018 zdobyła Grand Prix w kategorii Creation of a New Brand Identity oraz 2 Złote Lwy, jednego Srebrnego Lwa, jednego Brązowego Lwa.
>>> Cannes Lions 2018: 27 kampanie nagrodzone Grand Prix [przegląd]
PS Palau Pledge
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Podczas Cannes Lions 2018 doceniono także inny projekt Palau Pledge, którego celem jest zwrócenie uwagi na zanieczyszczenia środowiska i ochronę przyrody. Aby wjechać na piękne ziemie Palau, należy podpisać przyrzeczenie prawne, przystemplować w paszportach i obiecać, że będzie się chronić środowisko. Chociaż Palau to małe państwo, jego wysiłki na rzecz złagodzenia skutków masowej turystyki można dostrzec w skali globalnej. Nowa Zelandia już wyraziły zainteresowanie stworzeniem własnego traktatu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 Greenpeace: Ocean of the future
A jak zwrócić uwagę dzieci na problem oceanów pełnych plastiku? Greenpeace stworzyło specjalne akwarium, za pomocą którego nieprzyjemnie zaskoczyła szkolną wycieczkę. O akcji więcej dowiecie się czytając: Stworzone przez Greenpeace akwarium przyszłości szokuje zwiedzających.