TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Trendbook NowegoMarketingu (1/2021)

Trendbook NowegoMarketingu (1/2021)
O autorze
2 min czytania 2021-03-03

Drodzy Czytelnicy,

z przyjemnością oddajemy w Wasze ręce pierwszy stworzony przez nas trendbook dotyczący nie tylko obecnie panujących najnowszych trendów i zmian, które mogą one wywołać, ale także przyszłości branży marketingowej w wielu aspektach.

W pierwszej części publikacji znajdziecie serię artykułów narzędziowych skierowanych do marketerów, którzy chcą dotrzymywać kroku trendom w wielu dziedzinach marketingowych. Wśród nich znajdziecie artykuły:

Chatboty / Partner działu: KODA Bots

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Chatbot w strategii marketingowej firmy, czyli jak ułatwić życie sobie i swoim klientom
  • Chatboty przejmują konkursy 4FUN.TV

SEO/SEM / Partner działu: Insightland

  • Staramy się „wejść w buty” kobiet. Zrozumieć i dostarczyć im to, czego szukają
  • Medicine – wzrost wartości sprzedaży online generowanej przez ruch organiczny o 200%!

Mobile / Partner działu: Redlink

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Mobile Push – pchnij swój biznes na nowe komunikacyjne tory
  • Trendy w aplikacjach mobilnych dla handlu

Martech:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Monitoring Internetu 2.0 – jak AI pomaga monitorować trendy i zachowania konsumenckie?

Social media:

  • Jak uniknąć wizerunkowego samobója, czyli rzecz o trudach moderacji reklam na Facebooku i Instagramie

Cyberbezpieczeństwo / Partner działu: SerwerSMS.pl

  • Komunikacja skuteczna, czyli bezpieczna

Natomiast w drugiej części naszej publikacji znalazły się subiektywnie wybrane przez nas trendy, którym warto się przyjrzeć, ponieważ mogą mieć one spory wpływ na marketing w najbliższej przyszłości. Wraz z branżowymi ekspertami zastanowimy się nad pięcioma trendami:

1. Odrodzenie branży eventowej

W 2020 roku z powodu pandemii koronawirusa i związanych z nią ograniczeń umarł event marketing, jaki znaliśmy do tej pory. Marketerzy zaczęli szukać ratunku w wydarzeniach online’owych, jednak nie zapewniło to odbiorcom takich samych przeżyć i emocji co tradycyjne spotkania. Jaki los czeka dalej branżę eventową? Czy nastąpił jej całkowity koniec, czy może odrodzi się ona jeszcze silniejsza?

2. Śmierć słowa pisanego

W internecie i nie tylko obserwujemy coraz większy zalew użytkowników treściami wideo i audio, których konsumpcja rośnie w ogromnym tempie. Formy te stają się coraz popularniejsze i w wielu przypadkach już zastępują słowo pisane. Czy dalszy postęp tych zmian doprowadzi do całkowitego wyparcia treści pisanych przez formy audio i wideo? Czy czeka nas cyfrowy analfabetyzm?

3. Coraz większe budżety marketingowe pójdą w błoto

Obecnie w marketingu wykorzystywanych jest mnóstwo kanałów i narzędzi, za czym idą ogromne budżety marek. Wydatków jest coraz więcej, przy czym nie wszystkie podejmowane działania przynoszą wymierne korzyści. Do tego dochodzą popularne w branży fraudy reklamowe i inne powszechne patologie. Czy w przyszłości branża znajdzie lekarstwo na przepalanie budżetów, czy może czeka nas jeszcze większe marnowanie środków finansowych?

4. Praca w branży marketingowej już nie taka atrakcyjna

Niegdyś branża marketingowa utożsamiana była z grupą niesamowicie kreatywnych osób, którzy odpowiedzialni byli za wymyślanie kultowych już kampanii dla znanych marek. Jednocześnie, praca w dziale marketingu danej firmy kojarzyła się z czymś nieosiągalnym, ekskluzywnym i niedostępnym dla „zwykłego” człowieka. Nie można oprzeć się wrażeniu, że obecnie branża marketingowa wygląda zgoła inaczej. Coraz mniej kojarzy się z czymś „fajnym” i „sexy”. Dlaczego? Czy branża marketingowa faktycznie się starzeje? Czy pracodawców czeka w przyszłości problem ze znalezieniem wykwalifikowanego pracownika?

5. Marki się radykalizują. Powód? Wszyscy tego od nich oczekują

W czasach przepełnionych niepokojem o naszą przyszłość zaczęliśmy wymagać od producentów kolejnych deklaracji – i to nie tylko tych związanych z ekologią, ale także z innymi przejawami naszej codzienności. Dlaczego? Być może dlatego, że poczuliśmy moc oddziaływania na korporacje, a te mają realny wpływ na to, co się wokół nas dzieje. Tak jak społeczeństwo, również marki zaczęły się radykalizować w swoich przekonaniach i komunikacji. Czy jest to droga, którą brandy powinny obierać?

Mamy nadzieję, że nasza publikacja dostarczy Wam sporo nowej wiedzy, a także skłoni do przemyśleń i dyskusji nad przyszłością branży marketingowej. Zachęcamy do lektury!

Redakcja NowegoMarketingu

Pobierz Trendbook NowegoMarketingu (1/2021)