Drodzy Czytelnicy,
z przyjemnością oddajemy w Wasze ręce pierwszy stworzony przez nas trendbook dotyczący nie tylko obecnie panujących najnowszych trendów i zmian, które mogą one wywołać, ale także przyszłości branży marketingowej w wielu aspektach.
Zobacz również
W pierwszej części publikacji znajdziecie serię artykułów narzędziowych skierowanych do marketerów, którzy chcą dotrzymywać kroku trendom w wielu dziedzinach marketingowych. Wśród nich znajdziecie artykuły:
Chatboty / Partner działu: KODA Bots
- Chatbot w strategii marketingowej firmy, czyli jak ułatwić życie sobie i swoim klientom
- Chatboty przejmują konkursy 4FUN.TV
SEO/SEM / Partner działu: Insightland
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
- Staramy się „wejść w buty” kobiet. Zrozumieć i dostarczyć im to, czego szukają
- Medicine – wzrost wartości sprzedaży online generowanej przez ruch organiczny o 200%!
Mobile / Partner działu: Redlink
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Mobile Push – pchnij swój biznes na nowe komunikacyjne tory
- Trendy w aplikacjach mobilnych dla handlu
Martech:
- Monitoring Internetu 2.0 – jak AI pomaga monitorować trendy i zachowania konsumenckie?
Social media:
- Jak uniknąć wizerunkowego samobója, czyli rzecz o trudach moderacji reklam na Facebooku i Instagramie
Cyberbezpieczeństwo / Partner działu: SerwerSMS.pl
- Komunikacja skuteczna, czyli bezpieczna
Natomiast w drugiej części naszej publikacji znalazły się subiektywnie wybrane przez nas trendy, którym warto się przyjrzeć, ponieważ mogą mieć one spory wpływ na marketing w najbliższej przyszłości. Wraz z branżowymi ekspertami zastanowimy się nad pięcioma trendami:
1. Odrodzenie branży eventowej
W 2020 roku z powodu pandemii koronawirusa i związanych z nią ograniczeń umarł event marketing, jaki znaliśmy do tej pory. Marketerzy zaczęli szukać ratunku w wydarzeniach online’owych, jednak nie zapewniło to odbiorcom takich samych przeżyć i emocji co tradycyjne spotkania. Jaki los czeka dalej branżę eventową? Czy nastąpił jej całkowity koniec, czy może odrodzi się ona jeszcze silniejsza?
W internecie i nie tylko obserwujemy coraz większy zalew użytkowników treściami wideo i audio, których konsumpcja rośnie w ogromnym tempie. Formy te stają się coraz popularniejsze i w wielu przypadkach już zastępują słowo pisane. Czy dalszy postęp tych zmian doprowadzi do całkowitego wyparcia treści pisanych przez formy audio i wideo? Czy czeka nas cyfrowy analfabetyzm?
3. Coraz większe budżety marketingowe pójdą w błoto
Obecnie w marketingu wykorzystywanych jest mnóstwo kanałów i narzędzi, za czym idą ogromne budżety marek. Wydatków jest coraz więcej, przy czym nie wszystkie podejmowane działania przynoszą wymierne korzyści. Do tego dochodzą popularne w branży fraudy reklamowe i inne powszechne patologie. Czy w przyszłości branża znajdzie lekarstwo na przepalanie budżetów, czy może czeka nas jeszcze większe marnowanie środków finansowych?
4. Praca w branży marketingowej już nie taka atrakcyjna
Niegdyś branża marketingowa utożsamiana była z grupą niesamowicie kreatywnych osób, którzy odpowiedzialni byli za wymyślanie kultowych już kampanii dla znanych marek. Jednocześnie, praca w dziale marketingu danej firmy kojarzyła się z czymś nieosiągalnym, ekskluzywnym i niedostępnym dla „zwykłego” człowieka. Nie można oprzeć się wrażeniu, że obecnie branża marketingowa wygląda zgoła inaczej. Coraz mniej kojarzy się z czymś „fajnym” i „sexy”. Dlaczego? Czy branża marketingowa faktycznie się starzeje? Czy pracodawców czeka w przyszłości problem ze znalezieniem wykwalifikowanego pracownika?
5. Marki się radykalizują. Powód? Wszyscy tego od nich oczekują
W czasach przepełnionych niepokojem o naszą przyszłość zaczęliśmy wymagać od producentów kolejnych deklaracji – i to nie tylko tych związanych z ekologią, ale także z innymi przejawami naszej codzienności. Dlaczego? Być może dlatego, że poczuliśmy moc oddziaływania na korporacje, a te mają realny wpływ na to, co się wokół nas dzieje. Tak jak społeczeństwo, również marki zaczęły się radykalizować w swoich przekonaniach i komunikacji. Czy jest to droga, którą brandy powinny obierać?
Mamy nadzieję, że nasza publikacja dostarczy Wam sporo nowej wiedzy, a także skłoni do przemyśleń i dyskusji nad przyszłością branży marketingowej. Zachęcamy do lektury!
Redakcja NowegoMarketingu