…srebrne lub brązowe ołówki pod kątem nagradzanego contentu. Nadal widoczne było zaangażowanie społeczne marek — chęć walki z przejawami dyskryminacji czy zwracanie uwagi na współczesne problemy np. jakości powietrza — jak również ich zainteresowanie sztuką. Wśród rodzajów contentu nadal dominowało wideo, jednak wiele z nagrodzonych firm poszło dalej, tworząc wieloodcinkowe podcasty, immersyjne doświadczenia #mixedreality oraz angażujące użytkowników gry online.
Poniżej przedstawiamy dwa wybrane trendy (z przykładowymi case studies) w ramach analizowanego contentu:
Zobacz również
Trend: Innowacje
Nagrody D&AD stanowią uhonorowanie najbardziej kreatywnych kampanii reklamowych na świecie. Zaprezentowane w tym dziale case study pokazują, że atrakcyjny content stworzony na bazie najbardziej nietypowych pomysłów lub akcji ma w sobie siłę zawładnięcia internetem. Czasem jedno zdanie rzucone przez polityka może stać się zaczynem kampanii, która obiegnie cały świat (jak The President of Playlists marki Spotify). Wśród nagrodzonych firm nie brakowało nieoczywistych partnerstw jak np. uchodźców piszących dla dziennika Liberation, Audi budującego i wynajmującego domy na Airbnb czy zespół Hondy posiłkujący się designem eksperymentalnym i historią ludzkości.
Przykład: Życie jest elekryzujące (Panasonic)
Panasonic chciał zwrócić uwagę na wartość elektryczności, którą na co dzień bierzemy za pewnik. W ramach kampanii 21 baterii napełniono energią z nietypowych źródeł, jak np. kręcącego się kołowrotka zasilanego przez chomika czy pomponów, którymi wymachiwała cheerleaderka. Kampania obejmowała reklamy telewizyjne, dedykowany portal oraz internetową sprzedaż limitowanej edycji produktów powstałych w ramach projektu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Więcej case studies w pełnej wersji raportu oraz bezpłatnym demo TrendSignals.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Trend: Gaming
Dziś firmy coraz silniej konkurują o czas i uwagę użytkowników, dlatego marki szukają sposobów na maksymalne angażowanie odbiorców online. Atrakcyjne wizualnie treści foto i wideo zaczynają rywalizować z jeszcze bardziej interaktywnym typem contentu, jakim są gry (dostępne online lub w aplikacjach). Coraz częściej pojawiają się one również bezpośrednio na portalach społecznościowych jak np. Rickstaverse na Instagramie czy Match Point na Snapchacie. Średni czas gry marki Gatorade na Snapie wynosił 3 minuty, co na portalu gdzie czas liczony jest w sekundach, wydaje się wiecznością. Gry mogą być także odpowiedzią na wewnętrzne cele organizacji jak np. rekrutacja inżynierów przez francuskie SNFC.
Przykład: Niemożliwa gra (SNCF)
Aby odkurzyć swój wizerunek wśród przyszłych pracowników, francuski operator kolejowy SNCF stworzył grę online. Firma musi co roku zatrudniać 1000 absolwentów inżynierii, dlatego też gra była skierowana do studentów tych kierunków. Motywem przewodnim był transport przyszłości powiązany m.in. z robotyką, sztuczną inteligencją, big data oraz technologiami 3D. Aby wygrać grę należało zhakować stronę i zmienić kod źródłowy. Z 11256 uczestników udało się to sześciu osobom, które w rezultacie znalazły zatrudnienie w SNCF.
Więcej case studies w pełnej wersji raportu oraz bezpłatnym demo TrendSignals.
Więcej trendów
Powyższy materiał to wycinek najnowszego raportu „TrendSignals: Inkluzywnośc i różnorodność” opracowanego przez instytut infuture. Więcej case studies znajdziemy na stronie instytutu oraz w opublikowanym tam bezpłatnym demo. W pełnej wersji raportu na ponad 60 stronach, znajdziemy 36 case studies w ramach 9 opisanych trendów: Live events & stunts, User generated content, Krótkie wideo, Długie wideo, Mixed reality, Innowacje, Podcasty, Visual, Gaming.
Oferta specjalna dla czytelników NM
Dla czytelników Nowego Marketingu przygotowaliśmy specjalny rabat w wysokości 100 zł na zakup pełnego raportu TrendSignals (dotyczy także innych wydań tematycznych).
Wystarczy przy zakupie podać kod rabatowy: NM100