Trzy billboardy za Sieradzem – portal naTemat.pl z nietypową akcją zachęcająca do wzięcia udziału w wyborach

Trzy billboardy za Sieradzem – portal naTemat.pl z nietypową akcją zachęcająca do wzięcia udziału w wyborach
Niedawno w mediach głośno było o pewnych trzech billboardach, które pojawiły się w okolicach Sieradza. Jak się okazało, były one częścią akcji portalu naTemat.pl, której celem jest zachęcenie Polaków do wzięcia udziału w wyborach parlamentarnych.
O autorze
1 min czytania 2019-10-10

Ci, którzy oglądali nagradzany amerykański film „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri” z pewnością kojarzą motyw trzech, postawionych jeden za drugim, billboardów z tajemniczymi hasłami. We wspomnianej produkcji wywołały one – zamierzenie zresztą – głośną dyskusję wśród mieszkańców miasta Ebbing. Nic więc dziwnego, że gdy podobne nośniki reklamowe pojawiły się w połowie września przy trasie S8 w okolicach Sieradza, w polskich mediach pojawiły się na ich temat liczne wzmianki. 

Na tajemniczych trzech billboardach na czerwonym tle umieszczono hasła: „Zostawiłeś mnie draniu”, „Ale jakbyś zmienił zdanie…” i „Czekam tam gdzie zawsze”. Dopiero po jakimś czasie na ostatnim nośniku reklamowym odsłonięto napis „Polska” i logo portalu naTemat.pl. 

Wówczas okazało się, że billboardy są częścią profrekwencyjnej akcji wspomnianego serwisu internetowego. 

– Frekwencja nigdy nie była naszą mocną stroną, zwłaszcza wśród młodych Polaków. I właśnie dlatego w ten sposób chcieliśmy dotrzeć do tych, którym urna wyborcza jest zawsze nie po drodze. Czy to z zasady, czy z lenistwa, czy z nieświadomości, że dopisanie się do listy wyborców w innym miejscu to naprawdę kilka minut roboty. Porzuconą jest tutaj nasza Polska, która ciągle czeka. Draniem obojętny wyborca, który może wrócić, jeśli tylko zechce – napisał Michał Mańkowski, redaktor naczelny Grupy naTemat, w artykule na temat akcji. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To nie pierwsza outdoorowa akcja portalu naTemat.pl – w zeszłym roku z okazji 100-lecia niepodległości Polski serwis wynajął banner na słynnym Times Square w Nowym Jorku, na którym wyświetlano spot na temat naszego kraju.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ruszyła kampania społeczna Olśnienie.eu, która działa przede wszystkim na Instagramie. W jej ramach znani polscy raperzy, tacy jak Taco Hemingway, Sokół, Żabson czy Peja, zachęcają młodych ludzi do zagłosowania podczas zbliżających się wyborów parlamentarnych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W kolejnej odsłonie kampanii Fundacji Batorego pod hasłem „Zabierz głos, bo go stracisz” wystąpili znani Polacy, tacy jak Dawid Podsiadło, Areta Szpura, Julia Wieniawa czy Krzysztof Zalewski. Wspólnie zachęcają społeczeństwo do wzięcia udziału w tegorocznych wyborach parlamentarnych.

PS3

Jako że wybory parlamentarne są już coraz bliżej, poprosiliśmy ekspertów o wskazanie najlepszych i najgorszych ich zdaniem kampanii wyborczych. Które spoty podbiły ich serca, a o których woleliby jak najszybciej zapomnieć?