Twitter testuje usługę Twitter Shops

Twitter testuje usługę Twitter Shops
Twitter postanowił udostępnić użytkownikom swoją nową funkcję, która ułatwia zakupy online. Czy Twitter Shops ma szansę podbić rynek e-commerce?
O autorze
1 min czytania 2022-03-10

Niektórzy mogli już zauważyć, że po zaktualizowaniu aplikacji Twitter, pojawiła się nowa bezpłatna funkcja – możliwość przeglądania i kupowania produktów. Twitter Shops to pilotażowy program, który umożliwia sprzedawcom wystawienie na platformie 50 wybranych produktów, które pojawiają się na danym profilu na Twitterze. Nowa opcja ma zapewnić użytkownikom wygodę przeglądania i kupowania produktów bez konieczności opuszczania aplikacji.

Wierzymy w siłę rozmów, które na Twitterze są też prowadzone wokół tematów dotyczących produktów. W ramach programu pilotażowego dowiemy się, jak nasza zaangażowana i rozgadana społeczność reaguje na produkty, które wywołują emocje (jak np. nowa koszulka ulubionej drużyny sportowej) lub które mają na nasz rzeczywisty wpływ (np. kosmetyki do pielęgnacji skóry). Jest to dla nas szansa na dowiedzenie się tego, jakich doświadczeń zakupowych ludzie oczekują po Twitterze – czytamy w komunikacie wystosowanym przez platformę. 

Według strony SlashGear, Twitter Shops jest obecnie w fazie testów beta, a więc funkcja jest na razie dostępna tylko dla wybranych użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Aplikacja może w przyszłości zostać udostępniona użytkownikom na całym świecie, ale nie ma jeszcze na ten temat oficjalnej informacji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Gdzie w aplikacji znajdziemy funkcję Twitter Shops? Po kliknięciu w profilu sprzedawcy, na górze powinien pojawić się „Wyświetl sklep”. Wystarczy wybrać tę opcję i zacząć przewijać produkty, które znalazły się w ofercie. Natomiast aby kupić daną rzecz, wystarczy ją wybrać, a wtedy użytkownik zostaje przekierowany przez aplikację bezpośrednio do kasy już na oficjalnej stronie sklepu.

Moduł Twitter Shops jest krokiem w kierunku wspierania zakupów na Twitterze, ale wynika również z naszego rozwijania opcji Profesjonalnych Profili, które zaczęliśmy wprowadzać na początku tego roku. Dzięki temu zarówno małe, jak i duże marki, będą mogły spersonalizować swój profil, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i poprawić swoje wyniki biznesowe – informuje Twitter.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W obliczu wojny w Ukrainie platformy mediów społecznościowych udostępniają użytkownikom z tego kraju specjalne opcje dotyczące ochrony profili. Twitter opublikował wskazówki wyjaśniające, jak użytkownicy mogą dezaktywować lub zabezpieczyć swoje konta przed włamaniami, jak upewniać się, że ich tweety są prywatne, a także co zrobić, gdy konto zostanie zhakowane.