Co zaskakujące, oprócz typowych evergreenów, czyli potraw, które zawsze są na topie i dostępnych w jedzeniu w dostawie, wśród popularnych trendów żywieniowych znajdują się w nadchodzącym roku: kwiat lotosu, mochi (japońskie ciastka z ryżu i mąki ryżowej) oraz bibimbap (danie kuchni koreańskiej, zbliżone do bowla).
Co będziemy zamawiali w kolejnej dekadzie? W najnowszej edycji raportu prognoz żywieniowych Uber Eats przyjrzał się produktom spożywczym, coraz szybciej zyskującym na popularności podczas składania zamówień w aplikacji.
Zobacz również
Super Foody i Konopie
Na podstawie wyszukiwań oraz liczby zamówień użytkowników aplikacji Uber Eats, zdecydowanie najmocniej uwagę przykuwają dania z… siemieniem lnianym. Prawdopodobnie będzie to najpopularniejszy super food w 2020 roku.
W większości europejskich restauracji standardem staną się menu oferujące dania z olejem CBD (legalny, organiczny związek chemiczny z grupy kannabinoidów, występujący w konopiach). Z kolei kombucha – czyli musujący napój na bazie sfermentowanej herbaty – będzie stałym dodatkiem do posiłków.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Natomiast weganie i fleksitarianie, a przede wszystkim ich wysublimowane podniebienia, rzadziej będą sięgać po sprawdzone już substytuty mięsa, jak tofu czy seitan, a częściej będą wybierali nowe produkty, jak tempeh (charakterystyczny dla kuchni indonezyjskiej zamiennik wytwarzany z ziaren soi) lub chlebowiec (owoc z rodziny morowatych, występujący w tropikalnej Azji). Ten ostatni przeżywa „drugą młodość” – w zeszłorocznym raporcie Foodcast Uber Eats tracił on raczej na popularności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W 2019 r. zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost świadomości tego, co jemy i zamawiamy. Według naszych danych użytkownicy Uber Eats chcą wiedzieć, skąd pochodzą spożywane przez nich produkty, w jakich warunkach były uprawiane lub hodowane oraz czy posiadają witaminy i składniki odżywcze. Co więcej, konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na kwestie warunków pracy osób wytwarzających dane artykuły. Kierunki zapoczątkowane w minionym roku, obecnie przeszły do mainstreamu. Substytuty mleka i mięsa zdecydowanie zyskały na popularności. Konsumenci zaś poszukują produktów bogatych w prozdrowotne składniki – jak nasiona lnu – mówi Jeanette Mellinger, dyrektor działu user research w Uber Eats
Według niej obok zawsze popularnego popcornu, na stałe na naszych talerzach zagoszczą warzywa takie, jak dynia, grzyby czy czosnek, ponieważ trend zdrowego odżywiania będzie jeszcze zyskiwał na popularności.
– Jesteśmy dumni, widząc jak platforma Uber Eats zmienia postrzeganie segmentu posiłków na dowóz z niedzielnych grzeszków, na zdrowe, codzienne dania – podsumowuje Jeanette Mellinger.
Wśród „najgorętszych” produktów spożywczych na 2020 rok znajdą się (region EMEA, trendy na podstawie kilku milionów wyszukiwań w Uber Eats, w okresie Maj-Listopad 2019):
- Len
- Olej CBD
- Kombucha
- Czosnek
- Kurki
- Kakao
- Prażona kukurydza
- Dynia
- Chlebowiec (owoc z rodziny morowatych, występujący w tropikalnej Azji)
- Tempeh (charakterystyczny dla kuchni indonezyjskiej zamiennik wytwarzany z ziaren soi)
Najpopularniejszymi kuchniami regionalnymi w 2020 roku będą w regionie EMEA (na podstawie kilku milionów wyszukiwań w Uber Eats, w okresie Maj-Listopad 2019):
- Izraelska
- Skandynawska
- Etiopska
- Koreańska
- Armeńska
Pięć artykułów, które zanotowały największy spadek wyszukiwań (region EMEA, na podstawie kilku milionów wyszukiwań w aplikacji Uber Eats, w okresie Maj-Listopad 2019):
- Sriracha (tajski sos chilli z dodatkiem czosnku, octu, cukru i soli)
- Taro (tropikalny kuzyn ziemniaka, występujący w rejonach Hawajów i Polinezji)
- Matcha
- Tofu
- Kimchi
Metodologia badania
Badanie FoodCast zostało przeprowadzone od maja do listopada 2019 roku. Przeanalizowano w nim kilka milionów wyszukiwań użytkowników zamawiających potrawy przy użyciu aplikacji Uber Eats w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).