TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Uber Eats: Kulinarne gusta Polaków

Warszawa kocha azjatyckiego Pad Thaia, Kraków hołduje wegańskim burgerom, a mieszkańcy Poznania, Trójmiasta i Wrocławia sięgają po klasykę kuchni amerykańskiej, czyli grillowane burgery wołowe. Uber Eats z okazji 2. rocznicy swojej obecności W Polsce sprawdził, jak stołowali się Polacy w 2018 roku.
O autorze
3 min czytania 2019-02-13

Uber Eats opublikował dane dotyczące preferencji żywieniowych i kubków smakowych swoich użytkowników znad Wisły. Co i skąd zamawiają zatem Polacy? Jakie restauracje cieszą się największą popularnością?

Wisienki na torcie – najbardziej smakowite kąski danych z Uber Eats

  • 534 – tyle zamówień złożył w ciągu minionego roku najbardziej wygłodniały użytkownik Uber Eats w Polsce,
  • 70 – z tylu dań składało się jednorazowe zlecenie,
  • 54 – tyle posiłków zamówili jednorazowo dwaj miłośnicy McDonald’s z Poznania i Warszawy (2 różne zlecenia),
  • Pad Thai, wegański kebab oraz burgery – oto 3 najchętniej zamawiane dania w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście,
  • 2,4 – tyle średnio dań dowozi dostawca Uber Eats w swojej torbie w ramach jednego zamówienia.

Platforma Uber Eats zadebiutowała na polskim rynku w lutym 2017 roku w Warszawie, pozwalając na wygodne i intuicyjne zamawianie jedzenia w dostawie z wybranych restauracji, za pomocą aplikacji mobilnej. W momencie jej debiutu co druga restauracja w stolicy nie miała u siebie aktywnej opcji dowożenia jedzenia. W Uber Eats na start pojawiło się 150 warszawskich restauracji. Pierwszym posiłkiem dowiezionym prosto pod drzwi użytkownika przez dostawcę Uber Eats były belgijskie gofry z warszawskiej restauracji Waff’love.

W ciągu zaledwie miesiąca od debiutu aplikację Uber Eats pobrało na swoje smartfony ponad 50 tys. użytkowników znad Wisły.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dzisiaj, oprócz mieszkańców stolicy, z platformy Uber Eats mogą korzystać także użytkownicy z 5 innych miast: Krakowa, Poznania, Wrocławia, Gdańska i Sopotu.

Co jedzą Polacy?

Mieszkańcy stolicy najczęściej zamawiają Pad Thaia. Kraków sięga po wegańskie kebaby. A mieszkańców Poznania, Trójmiasta i Wrocławia łączy miłość do… amerykańskich burgerów. Oto lista 5 najczęściej zamawianych dań w Uber Eats:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wśród restauracji wiodących prym w Uber Eats, w Warszawie na pierwsze miejsce wybija się azjatycka To To Pho, w Krakowie – Vegab, w Poznaniu – Gołe Baby, w Trójmieście – Oliwa do Ognia, a we Wrocławiu – Pasibus. Oto lista 5 najlepszych restauracji na platformie Uber Eats w 2018 roku, według ocen użytkowników aplikacji:

Oprócz lokalnych, często rodzinnych knajpek i restauracji, cieszących się dużą popularnością wśród miejscowych, Uber Eats współpracuje również z innymi, dużymi, ogólnopolskimi sieciami restauracyjnymi, takimi jak McDonald’s, Thai Wok czy Salad Story.

Rekordziści Uber Eats: największa liczba zamówień, najwięcej posiłków w torbie dostawcy, najdroższe zamówienie

W ubiegłym roku użytkownicy Uber Eats z Warszawy rozbili bank. To tutaj padł rekord zamówień na jednego użytkownika: klient Uber Eats ze stolicy złożył ich aż 534. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: Kraków – 370 zamówień (na 1 użytkownika), Poznań – 351, Wrocław – 314 oraz Trójmiasto – 178 zamówień.

Rekordowe pod względem liczby posiłków zlecenie zostało złożone 4 grudnia, także w Warszawie, w restauracji Ambia: zawierało aż 70 pozycji, które tworzyły potrawy, takie jak: Czerwony Tofciu, Eco Ronny-Sojowy, Pad Thai z Krewetkami, Tajska Krewetka, Tajski Bobo, Udon Smażony z Kurczakiem, Wołowina Sma-Rice. Każda z nich została zamówiona po 10 razy. Jednocześnie to właśnie to zlecenie osiągnęło najwyższą wartość zamówienia – użytkownik Uber Eats ze stolicy zapłacił za nie 1495 zł.

Burger – idealny do meczyku w TV

Uber Eats udostępnił również dane obrazujące, jakie dania zamawiali fani futbolu w trakcie piłkarskiego mundialu w Rosji. Na przełomie czerwca i lipca kubki smakowe kibiców najczęściej podbijały takie dania jak: pad thai, mix pierożków na parze, frytki, burrito chili con carne, cheeseburger i pizza.

Miłośnicy piłkarskiej fiesty chętnie zamawiali także kultowe pozycje z menu restauracji McDonald’s. Polska jest zresztą jednym z 26 rynków, na których McDonald’s oferuje możliwość dostawy swoich dań dzięki aplikacji Uber Eats, w ramach McDelivery. Uber Eats jest jedyną aplikacją partnerską McDonald’s na całym świecie, służącą do zamawiania jedzenia. W Polsce z platformy Uber Eats w ramach McDelivery korzysta aktualnie 79 restauracji sieci McDonald’s, a jej klienci zamawiają najczęściej… cheeseburgery. Użytkownik Uber Eats z Warszawy zamówił z McDonald’s 54 burgery z serem. Inny fan piłki nożnej (tym razem z Poznania) również złożył zamówienie obejmujące 54 pozycje, jednak jego repertuar posiłków był nieco bardziej zróżnicowany. Zażyczył sobie bowiem: 15 razy frytki oraz kurczaka McNuggets® (20 szt.), 10 cheeseburgerów, po 8 razy sałatkę Kurczak Premium – Chrupiący Kurczak i McChickena, a także po 4 razy BigMaca i WieśMaca.