Z uwagi na zagorzałą dyskusję w Stanach Zjednoczonych na temat uprzedzeń na tle rasowym, wiele marek, których historia sięga kilkadziesiąt lat wstecz, zdecydowało się na przejście rebrandingu. Jednym z takich brandów jest Uncle Ben’s.
Już bowiem w czerwcu br. przedstawiciele koncernu PepsiCo, do którego należy marka, zapowiedzieli, że rebranding obejmie nie tylko nazwę – pierwszy raz użyto jej w 1946 roku w odniesieniu do czarnego rolnika znanego jako Wujek Ben, zaś określenie „wujo” niegdyś stosowali biali Amerykanie w odniesieniu do starszych Afroamerykanów, bowiem odmawiali zwracania się do nich per „pan” – ale również opakowania produktów marki. Do tej pory widniał na nich wizerunek wspomnianego wyżej czarnoskórego Wujka Bena.
Zobacz również
Na fali zmian, marka Uncle Ben’s będzie się teraz nazywać Ben’s Original. Z kolei nowe opakowania – już bez wizerunku czarnoskórego mężczyzny i z nową nazwą – trafią do sklepów w przyszłym roku.
PS
Przedstawiciele HBO Max poinformowali o usunięciu z platformy kultowego już filmu „Przeminęło z wiatrem”. Tłumaczyli to faktem, że produkcja zawiera rasistowskie treści, a także uprzedzenia etniczne.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z uwagi na zagorzałą dyskusję na temat dyskryminacji rasowej, która wybuchła parę miesięcy temu w Stanach Zjednoczonych, firma Knorr postanowiła zmienić nazwę swojego kultowego produktu – zdaniem przedstawicieli marki określenie „sos cygański” jest za bardzo rasistowskie.
PS3
W związku z licznymi protestami w Stanach Zjednoczonych, które wybuchły tuż po tym, gdy czarnoskóry George Floyd zmarł w trakcie policyjnej interwencji, marka Lego postanowiła wstrzymać reklamy zestawów zabawek z postaciami funkcjonariuszy policji.
PS4
Kilka dni temu Disney Polska na swoim facebookowym profilu polubił komentarz, w którym pochwalono film „Mulan” za to, że nie ma w nim „wepchanych na siłę murzynów i lgbt”. Agencja obsługująca markę w social mediach przeprosiła i zapowiedziała wpłatę 50 tys. zł na rzecz Kampanii Przeciw Homofobii.