Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży kreatywnej w Polsce, powraca z szóstą edycją. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

„Undropped Kit”: ASICS proponuje nowy wzór stroju na WF, by zachęcić dziewczęta do aktywności fizycznej

ASICS Undropped Kit
64% dziewcząt w UK rezygnuje z uprawiania sportu przed ukończeniem 16. roku życia. Jednak, według badania ASICS, zmiany w obowiązującym w szkołach stroju na WF mogłyby znacząco zmniejszyć ten problem.
O autorze
2 min czytania 2025-08-27

Według badań zleconych przez ASICS, jedynie 12% dziewcząt w pełni satysfakcjonuje ich szkolny strój na WF, a niemal dwie trzecie (63%) uważa, że najwyższy czas na jego odświeżenie, by był bardziej komfortowy. Główne powody dyskomfortu wskazywane przez uczennice to: „brak wyboru”, „niewygodne materiały”, „bezkształtny krój”, „niedopasowanie do różnych warunków pogodowych”, „problemy w czasie miesiączki” oraz „widoczność i wchłanianie potu”.

„Undropped Kit”

W odpowiedzi, ASICS we współpracy z organizacją Inclusive Sportswear oraz fundacją zajmującą się zdrowiem psychicznym Mind, na nowo zaprojektował strój na WF. W rezultacie powstał „Undropped Kit” – nowa koncepcja ubioru sportowego oparta na tym, co dziewczyny faktycznie chcą nosić, by czuć się swobodnie podczas aktywności fizycznej. Został on zaprojektowany tak, by pasował do różnych sylwetek, warunków pogodowych i stylów, a także pozwalał czerpać przyjemność z ruchu bez rozpraszającego dyskomfortu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Undropped Kit” został już przetestowany przez uczennice szkoły średniej Burnley High School, zlokalizowanej w jednym z regionów Wielkiej Brytanii o najniższym poziomie uczestnictwa w zajęciach WF według Sport England.

Celem inicjatywy jest zwrócenie uwagi na problem niewygodnych strojów sportowych oraz doprowadzenie do zmian, które pomogą dziewczętom pozostać aktywnymi – dla ich zdrowia fizycznego i psychicznego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sport i edukacja

Aby wprowadzić trwałe zmiany, ASICS wspiera Inclusive Sportswear – brytyjską organizację, która działa na rzecz wprowadzenia inkluzywnej polityki dotyczącej stroju na WF, usuwając bariery dla wszystkich uczniów. Rodzice i pracownicy szkół są zachęcani do dołączenia do Inclusive Sportswear Community Platform, gdzie otrzymają bezpłatny dostęp do eksperckich szkoleń, materiałów i porad opracowanych we współpracy z Youth Sport Trust, aby realnie zmieniać podejście i sprawić, że więcej dziewcząt będzie chętnie uczestniczyć w zajęciach WF.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Strój na WF to niedoceniany, ale realny powód, dla którego dziewczyny rezygnują z lekcji wychowania fizycznego. Dobrą wiadomością jest to, że możemy to szybko zmienić. Inclusive Sportswear powstało po to, aby pomóc szkołom wprowadzać inkluzywną politykę stroju, opartą na wyborze i komforcie. Cieszymy się, że możemy współpracować z ASICS, aby nagłośnić ten ważny temat i pracować nad trwałą zmianą. Słuchając dziewcząt i dostosowując strój do ich potrzeb, możemy usunąć tę barierę – dodaje Tess Howard, założycielka Inclusive Sportswear i reprezentantka Wielkiej Brytanii w hokeju na trawie.

– Aktywność fizyczna jest potężnym czynnikiem chroniącym zdrowie psychiczne młodych ludzi. Martwi nas, że tak wiele nastolatek rezygnuje z zajęć WF. Choć powody są różne, proste zmiany – jak dostosowanie stroju – mogą sprawić, że dziewczyny poczują się swobodniej i pozostaną aktywne, zyskując narzędzie wspierające zdrowie psychiczne przez całe życie – komentuje Hayley Jarvis, dyrektorka ds. aktywności fizycznej w Mind.

– Wierzymy w pozytywny wpływ ruchu nie tylko na ciało, ale i na umysł. To powód, dla którego powstała nasza marka, a także nasze motto – ASICS to akronim od łacińskiego Anima Sana In Corpore Sano – „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Nasze badanie State of Mind wykazało bezpośredni związek pomiędzy aktywnością fizyczną w wieku nastoletnim a zdrowiem psychicznym w dorosłości – to klucz do wykształcenia nawyku ruchu na całe życie. Dzięki nowej koncepcji „Undropped Kit” chcemy pokazać, że zmiana podejścia do stroju na WF może pomóc zatrzymać dziewczyny w sporcie – podsumowuje Lucy Greenhalgh, dyrektorka marketingu ASICS w Wielkiej Brytanii.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko