Do wyhodowania wysokiej jakości białka, ENOUGH wykorzystuje unikalny proces fermentacji zero waste. Naturalne grzyby są karmione odnawialnymi surowcami – m.in pszenicą czy kukurydzą. Powstałe mykoproteiny ABUNDA (mięso roślinne z grzybów) stanowi w pełni wartościowy składnik pożywienia posiadający zarówno wszystkie niezbędne aminokwasy, jak i wysoką zawartość błonnika pokarmowego.
Światowy rynek alternatyw mięsa przeżywa obecnie ogromny wzrost. Społeczeństwa na całym świecie stają się bardziej świadome wpływu produktów pochodzenia zwierzęcego na stan zdrowia i kondycję planety. Ostatnie prognozy wskazują, że sektor roślinnych zamienników mięsa w 2035 roku osiągnie wartość 290 miliardów dolarów.
Zobacz również
Nowy rodzaj białka w naturalny sposób wpisuje się w dynamiczny rozwój należącej do Unilever marki The Vegetarian Butcher, odpowiadającej za segment alternatyw dla mięsa. Tylko w 2020 roku wzrosła ona o ponad 70 proc. Dzięki szerokiej gamie zróżnicowanych produktów, z których mogą korzystać zarówno miłośnicy mięsa, fleksitarianie, wegetarianie i weganie, marka ma szansę stać się liderem zmian, który rozpocznie roślinną rewolucję.
The Vegetarian Butcher do stworzenia smaków i tekstur przypominających mięso wykorzystuje najnowocześniejsze technologie oraz różnorodne mieszanki roślinnych białek. To pozwala marce ciągle poszerzać swoje menu, które obecnie dostępne jest w 45 krajach na 4 kontynentach. The Vegetarian Butcher wprowadził ostatnio wegański Raw Burger, który oddaje smak i soczystą delikatność krwisto wysmażonego burgera wołowego. Z kolei współpraca z siecią Burger King zaowocowała wprowadzeniem alternatywnej oferty dla miłośników mięsa. W 35 krajach na całym świecie, w tym również w Polsce, pojawiły się takie produkty jak Roślinny Whopper, czy Roślinne Nuggetsy. Produkty the Vegetarian Butcher w Polsce dostępne są również w sklepach sieci Carrefour.
– Roślinne zamienniki mięsa są jednym z najszybciej rozwijających się sektorów w Unileverze. Współpraca z firmą ENOUGH pomoże nam opracować i rozwijać bardziej zrównoważone produkty białkowe, które są smaczne, pożywne i przyczyniają się do pozytywnej zmiany. Cieszymy się, że zaawansowane technologie ENOUGH w przyszłości pozwolą nam poszerzać portfolio. Nie możemy się doczekać, by wprowadzić więcej produktów, które będą alternatywą dla mięsa i które pomogą ludziom ograniczyć jego spożywanie bez rezygnacji z walorów smakowych – powiedziała Carla Hilhorst, wicedyrektor wykonawczy ds. badań i rozwoju w dziale Foods & Refreshment w Unilever.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– W przemyśle spożywczym zachodzą bardzo dynamiczne zmiany. Produkcja zdrowego i zrównoważonego białka jest jednym z globalnych priorytetów. Bardzo cieszymy się ze współpracy z Unileverem i marką The Vegetarian Butcher, która wspiera nasz rozwój oraz zapewni szeroką dostępność naszych rozwiązań – dodaje Andrew Beasley, commercial director w ENOUGH.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Celem Unilever jest osiągnięcie do 2025-2027 roku sprzedaży w sektorze roślinnych alternatyw mięsa na poziomie 1 miliarda Euro. To jeden z elementów globalnej inicjatywy „Future Foods”, której celem jest edukacja i promowanie diety korzystnej dla człowieka oraz środowiska, pomoc ludziom w przejściu na zdrowsze odżywianie oraz przyczynienie się do zmniejszenia wpływu globalnego łańcucha żywnościowego na środowisko. Współpraca z ENOUGH ma stanowić kolejny krok do realizacji programu.