UOKiK: Nikt nie powinien zmuszać nas do oglądania reklam

UOKiK: Nikt nie powinien zmuszać nas do oglądania reklam
Zapraszamy do śledzenia cyklu podcastów PR na backstage’u, który powstał we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Jego prowadzącymi są ekspertki od PR-u i influencer marketingu – Emilia Zakrzewska i Dagmara Tarka.
O autorze
1 min czytania 2022-09-28

Sprawdź pozostałe odcinki podcastu z cyklu „PR na backstage’u”

Gośćmi kolejnego odcinka podcastu PR na backstage’u są przedstawiciele UOKiK: Krzysztof Lehmann — z-ca Dyrektora Delegatury UOKiK w Bydgoszczy oraz Agnieszka Kowalska — social media manager, odpowiedzialni za pracę nad Rekomendacjami Prezesa UOKiK w sprawie oznaczenia reklam w social mediach. 

Przedstawiciele UOKiK w obszernym wywiadzie podzieli się z Emilią i Dagmarą kulisami pracy nad Rekomendacjami, badaniami i sposobem weryfikacji rynku influencerów, wysokością ustanowionych kar finansowych i dalszych krokach, jakie będę podejmowane przez UOKiK w stosunku do influencerów, którzy nie oznaczają reklam w social mediach. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Od roku informujemy, jak oznaczać reklamy w social mediach. Rekomendujemy oznaczanie dwupoziomowe – przy wykorzystaniu narzędzi konkretnych social mediów oraz używając #współpracakomercyjna, lub #reklama lub #autopromocja i inne. Kara za brak oznaczeń reklamy może wynieść nawet 10% przychodu z roku poprzedzającego naruszenie. Im większe zasięgi, tym kara może być wyższa – podkreślają eksperci. 

W pracach nad rekomendacjami brali udział eksperci z branży influencer marketingu, IAB, SAR i Rada Reklamy, przedstawiciele Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Dagmara Tarka i Emilia Zakrzewska (WDIB UW).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rekomendacje dostępne są na stronie UOKiK w zakładce influencer marketingu. Zapraszamy do odsłuchu i komentowania rozmowy na Instagramie: @prnabackstageu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się