UOKiK postawił Biedronce zarzuty, a McDonald’s wraca do Ukrainy (podcast)

UOKiK postawił Biedronce zarzuty, a McDonald’s wraca do Ukrainy (podcast)
UOKiK postawił Biedronce aż 3 zarzuty w związku z ich akcją promocyjną „tarcza antyinflacyjna Biedronki”. Z kolei AMS odmówił Tygodnikowi NIE wystawienia billboardu z napisem: „Nadchodzi koniec, Jarosławie”. Z „dobrych” newsów – McDonald's wraca do Ukrainy, aby dać namiastkę „normalności”.
O autorze
1 min czytania 2022-08-26

AMS nie zgadza się na billboard Tygodnika NIE

Tygodnik NIE chciał postawić billboard pod siedzibą PiS-u z napisem: „Nadchodzi koniec, Jarosławie”. AMS należące do grupy Agory, jednak odmówiło. Firma tłumaczy się tym, że nie dokonuje ekspozycji treści o charakterze konfrontacyjnym i nie uczestniczy w happeningach o charakterze politycznym. Tym bardziej, jeśli te mogłyby doprowadzić do zniszczenia nośników. Internauci wytknęli jednak AMS-owi hipokryzję, udostępniając zdjęcia billboardów z treściami od Fundacji Kornice – również tymi, dotkniętymi aktami wandalizmu.

UOKiK kontra Biedronka

Biedronka niedawno przeprowadzała akcję promocyjną „tarcza antyinflacyjna Biedronki”. Jednak według UOKiK przekaz reklamowy różnił się od tego, co można było przeczytać w regulaminie. A ten notabene dostępny był jedynie w internecie. Biedronka twierdzi jednak, że UOKiK nie kontaktował się z nimi w tej sprawie osobiście, a o postawionych zarzutach dowiedzieli się z mediów.

McDonald’s wraca do Ukrainy

Sieć fast foodów zamknęła swoje lokale w Ukrainie w marcu 2022 r., ze względu na rosyjską inwazję, w obawie o życie i zdrowie swoich pracowników, ale też ze względu na niepewną oraz niestabilną sytuację. Wiceprezes McDonald’s ogłosił jednak niedawno, że sieć ponownie otworzy swoje lokale w środkowej i zachodniej Ukrainie, ze względu na liczne prośby ze strony pracowników, ale też po to, aby dać namiastkę normalności. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Te tematy przedyskutowują Wojtek Walczak i Damian Jemioło w najnowszym odcinku podcastu Marketing Przegadany.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się