UPC Polska już jest kojarzona z asynchronicznym contentem TV…

... teraz powinna postawić na rozrywkę.
O autorze
2 min czytania 2015-01-19

UPC to Internet i telewizja. Szybki internet to gry i filmy. Filmy ogląda się także w internecie – jeśli się je przegapia w trakcie normalnej emisji. Taki ciąg skojarzeń miało w grudniu 10 tyś. Internautów zapytanych o luźne skojarzenia z UPC, Internetem i przegapianiem filmów w telewizji.

W grudniu 2014 roku IRCenter i UPC Polska przeprowadziło pierwsze badanie zrealizowane przy pomocy metodologii One Question. Dzięki temu badaniu możliwe jest zadanie jakościowych pytań bardzo wielu internautom i poznanie powtarzających się wzorców jakościowych odpowiedzi.

UPC w ramach tego pilotażowego projektu postanowiło w ten sposób poznać skojarzenia ze swoją marką i kluczowymi usługami. Sam usługodawca jest słusznie spontanicznie kojarzony z Internetem (45%) i telewizją (40%). Z kolei luźne skojarzenia z Internetem to głównie rozrywka (38%) i ściąganie contentu (37%). Rozrywka w Internecie jest rozumiana przede wszystkim właśnie jako filmy (33%), a także gry online (39%) i ogólnie zabawa (15%). UPC wpisuje się w to pozycjonowanie – usługa Horizon GO jest opisywana jako telewizyjna rozrywka; w kontekście wyników badania One Question widać, że warto również komunikować internetową rozrywkę.

Istotność wyników One Question – ręcznie skategoryzowanych luźnych skojarzeń – gwarantuje nie tylko duża liczba badanych (n=10 000). Pytania w tym rozwiązaniu nie są zadawane w ramach standardowo wykorzystywanych panelach badawczych, tylko pojawiają się zamiast pól CAPTCHA – w momentach, w których internauci chcą dotrzeć do tzw. wrażliwych treści. CAPTCHA to system do sprawdzania, czy do tych treści chce dotrzeć człowiek czy robot internetowy; ale to także przestrzeń, którą można wykorzystać do różnych celów. Zadawanie pytań badawczych w polach CAPTCHA umożliwia dotarcie do internautów w momencie ich zaangażowania w to, co widzi na ekranie (bo te osoby chcą móc coś skomentować, założyć profil lub dotrzeć do treści standardowo ukrywanych przed robotami).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tradycyjnych badaniach kwestionariuszowych internauci wypełniają długie formularze. Najczęściej te formularze wypełniają osoby do tego przyzwyczajone (uczestnicy tzw. Paneli badawczych). Dzięki One Question możliwe jest dotarcie do bardziej losowych osób, z których nie wszyscy są tzw. zawodowymi respondentami. Zadaje się im tylko jedno szybkie pytanie i pokazuje tekst, zdjęcie lub film. Osoby przed komputerami muszą na nie jakoś zareagować; oczywiście mogą wpisać cokolwiek; jednak w badaniu pilotażowym odpowiedzi zgodnych z tematem było aż 80%.

Badanie zrealizowane przez IRCenter i UPC miało charakter pilotażowy; już niebawem IRCenter opublikuje wyniki kolejnych badań zrealizowanych przy pomoc technologii One Question – dotyczących świata polityki i nowych technologii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się