Pierwsza część kolekcji obuwia, odzieży i akcesoriów będzie dostępna od 30 września. Następnie w listopadzie do sklepów trafią kolejne produkty z serii. Kolekcja przedstawia prace ze zbiorów muzeum, wybrane przez Vans we współpracy z MoMA.W każdym starannie zaprojektowanym produkcie widać głębokie uznanie dla sztuki – tym razem w wersji Vans Classic.
W pierwszej części kolekcji, która pojawi się we wrześniu, zostaną zaprezentowane kultowe prace Salvadora Dalego, Wassilego Kandinskiego oraz Claude’a Moneta.
Zobacz również
Salvador Dalí inspirację czerpał z podświadomości, snów i wyobraźni. W swych surrealistycznych pracach granice między rzeczywistością a fikcją często były zamazane. Jeden z jego najsłynniejszych obrazów, „The Persistence of Memory” („Trwałość pamięci”) z 1931 roku, widnieje na środkowych i bocznych panelach cholewek modelu Vans Old Skool Twist. Konstrukcja modelu została nieco urozmaicona tak, by niczym obrazy artysty wykraczała poza naszą percepcję rzeczywistości. Buty mają gumową podeszwę oraz boczną taśmę ze zniekształconym wzorem, którym ozdobiono również koszulkę z długim rękawem oraz bluzę.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kandinsky, pionier sztuki abstrakcyjnej, uważał, że zarówno kolor, jak i forma mają w sobie moc i wyzwalają emocje niezależnie od obrazów i przedmiotów, na których się znajdują. „Orange”, obraz stworzony przez artystę w 1923 roku, kiedy wykładał na niemieckiej uczelni Bauhaus na wydziale sztuki i projektowania, widnieje na butach Vans Slip-On – model ten to ukłon w stronę eksperymentów Kandinskiego nad abstrakcyjnymi symbolami i formą. Poza płóciennymi cholewkami butów pracę znaleźć można również na T-shircie z krótkim rękawem, bluzie oraz czapce z daszkiem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Artystyczną kolekcję dopełnia Claude Monet – istna siła napędowa ruchu impresjonistycznego. Artysta jest znany ze swoich plenerów przedstawiających zmienne krajobrazy francuskiej wsi, które powstały w wyniku bacznych obserwacji natury przez Moneta. W kolekcji Vans i MoMA wykorzystano serię obrazów pt. „Water Lilies” („Lilie wodne”), która powstała w latach 1914-1926. Dzieła te Monet namalował w swoim domu w Giverny w późniejszych latach twórczości. Prace zdobią model butów Vans Authentic, czapkę z daszkiem, bluzę oraz plecak.
W pierwszej edycji serii znaleźć będzie można również 10 specjalnych elementów obuwia, odzieży i akcesoriów z logotypami MoMA. Stanowią one kolorową interpretację kultowego wzoru Vans checkerboard w jaskrawych, wyrazistych kolorach i czerpią bezpośrednią inspirację z zupełnie nowego wizerunku muzeum.
W kolekcji znalazły się najnowsze modele ComfyCush Old Skool i Era z logo Vans i MoMA. Nie zabrakło również sygnowanych przez Vans i MoMA odzieży i akcesoriów, takich jak koszulek z krótkim bądź długim rękawem dla dzieci i dorosłych oraz plecaka ze ściągaczem.
Aby pobudzić twórczą ekspresję u dzieci i zaangażować je w sztukę, w ramach współpracy Vans i MoMA w kolekcji znajduje się również asortyment dla najmłodszych. Dziecięca linia produktów jest kolorowa i interaktywna. Vans z pomocą edukatorów muzealnych MoMA stworzył model Classic Slip-On, do którego można przyczepiać różne kształty, dzięki czemu dzieci będą mogły spersonalizować swoje buty i wyzwolić swoją kreatywność. Model Old Skool w kontrastowych barwach i gradientach to wyjątkowa okazja, żeby wytłumaczyć dzieciom teorię koloru i mieszania kolorów. Do butów Old Skool i Old Skool V z kolekcji Vans i MoMA dołączona będzie specjalna zawieszka z oryginalnym kołem kolorów. Pozwoli to dzieciom poznać teorię koloru.
Pierwsza część serii Vans i MoMA od 30 września 2020 roku będzie dostępna na stronie Vans.com, w wybranych salonach Vans, sklepach MoMA Design oraz na stronie store.moma.org.