fot. PR Newswire; instagram.com/sofiajirau
Victoria’s Secret w ostatnich latach niewątpliwie przeszła sporą metamorfozę. Po słowach byłego dyrektora ds. marketingu Victoria’s Secret – Edwarda Razeka – który w 2018 roku ogłosił, że nie będzie zatrudniać modelek transpłciowych ani plus-size, marka zmagała się z niemałym kryzysem wizerunkowym. Od tamtego momentu Victoria’s Secret postawiła na działania sprzeczne z niechlubnym oświadczeniem Razeka.
Zobacz również
Niespełna rok temu amerykańska marka zrezygnowała z reklamowania bielizny z wyłącznym udziałem top modelek, zwanych „Aniołkami”. Od tego przełomowego momentu w kampaniach promocyjnych Victoria’s Secret możemy zobaczyć kobiety, które nie reprezentują stereotypowego kanonu piękna, lecz takie, które słyną przede wszystkim ze swoich osobistych osiągnięć.
Na tym Victoria’s Secret jednak nie poprzestaje i w związku z premierą kolekcji „Love Cloud”, prezentuje ciałopozytywną kampanię z udziałem „osiemnastu dynamicznych kobiet”. Modelki o zróżnicowanych sylwetkach prezentują linię biustonoszy i majtek w rozmiarach od 32A do 40DDD i od XS do XXL, które powstały z myślą o komforcie.
Kolekcja Love Cloud to ważny moment w ewolucji marki. Od obsady niesamowitych kobiet, które ożywiają kolekcję, po niesamowitego ducha integracji na planie, ta kampania jest ważną częścią nowego standardu Victoria’s Secret, który tworzymy – mówi Raúl Martinez, główny dyrektor kreatywny Victoria’s Secret.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wyświetl ten post na InstagramieSłuchaj podcastu NowyMarketing
W kampanii wystąpiły m.in. Sofía Jirau – 24-latka z zespołem Downa, Devyn Garcia – modelka plus size, a także Miriam Blanco – modelka z niepełnosprawnością. W sesji nie zabrakło również pierwszej transpłciowej modelki Victoria’s Secret – Valentiny Sampaio.
W kampanii pojawiły się kobiety reprezentujące różne środowiska zawodowe – strażaczka Nez Perce Tribe-Wildland Celilo Miles, medyczka i ekspertka pilates Jailyn Matthews czy Sylvia Buckler – projektantka akcesoriów, która podczas zdjęć była w zaawansowanej ciąży.
Wyświetl ten post na Instagramie
Po wysłuchaniu i zainspirowaniu się prawdziwymi potrzebami naszych konsumentów, Love Cloud została stworzona jako kolekcja, która pasuje do codziennego komfortu, bez rezygnacji z funkcjonalności i seksapilu. Nową linię wysokiej jakości biustonoszy i fig, pasujących do codziennych potrzeb kobiet, wprowadzamy na rynek w ramach naszych ciągłych wysiłków na rzecz opracowywania produktów, które wspierają indywidualne podróże kobiet – podsumowuje Janie Schaffer, chief design officer w Victoria’s Secret Lingerie.
PS
W branży modowej i beauty od kilku lat pojawia się coraz więcej kampanii mających na celu łamanie stereotypów dotyczących piękna. Które marki odważyły się pokazywać prawdziwe ludzkie ciała bez retuszu?
PS 2
„Żaden rozstęp ani fałdka nie powinny obniżać samooceny” – ciałopozytywna kampania Decathlonu miała na celu przełamanie szkodliwych stereotypów oraz zachęcenie Polaków do podjęcia różnych form aktywności fizycznej.
PS 3
Raper Bedoes zaprezentował w swoich mediach społecznościowych nagranie, w którym zamieścił szczere wyznanie na temat ciała, kompleksów i samoakceptacji, aby „obnażyć swoje słabości”.