Victory Selfie: olimpijczycy mogą (wreszcie) zrobić selfie na podium dzięki współpracy z firmą Samsung

Victory Selfie: olimpijczycy mogą (wreszcie) zrobić selfie na podium dzięki współpracy z firmą Samsung
Selfie z olimpijskiego podium? Dzięki firmie Samsung po razie pierwszy to możliwe. Victory selfie to akcja, dzięki której medaliści olimpijscy w Paryżu mogą uwiecznić ten wyjątkowy moment na fotografiach i od razu wrzucić je do sieci.
O autorze
1 min czytania 2024-08-02

Jeśli zdjęcie na olimpijskim podium, to tylko to wykonane przez oficjalnego fotografa igrzysk. Tak było dotychczas, bo sportowcy nie mogli mieć przy sobie prywatnych przedmiotów. Samsung postanowił złamać tę zasadę i wręczyć sportowcom w Paryżu najnowsze telefony Galaxy Z Flip6 Olympic Edition. Dzięki temu medaliści mogą sfotografować się w tej ważnej chwili, jaką jest ceremonia dekoracji, a zaraz potem posłać pamiątkowe selfie w (wirtualny) świat.

Możliwość wykonania Victory Selfies jest oferowana indywidualnym medalistom oraz drużynom składającym się z nie więcej niż dwóch sportowców. Nad przebiegiem akcji czuwają przedstawiciele Samsunga, którzy dokładnie tłumaczą, jak od strony technicznej ma wyglądać robienie zdjęcia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Athlete365 – cyfrowy album pełen selfies

Zdjęcia z podium są następnie przesyłane bezpośrednio do wirtualnej aplikacji Athlete365, która pozwala na mapowanie fotografii i zapisywanie ich w folderach przypisanych do konkretnych dyscyplin sportowych. W ten sposób sportowcy mogą potem łatwo odnaleźć ich zdjęcie i podzielić się nim z bliskimi lub fanami.

Samsung jest technologicznym partnerem igrzysk olimpijskich od 1998 roku (Nagano) i pozostanie nim co najmniej do 2028 roku. W związku z tym zawodnicy w pakietach powitalnych trzymali w tym roku najnowsze modele telefonu Samsung Galaxy Z Flip6 wyposażonego dodatkowo w rozmaite aplikacje wzbogacające wrażenia związane z uczestnictwem w igrzyskach i wizytą w wiosce olimpijskiej. Wśród aplikacji dostępnych dla czołowych lekkoatletów, pływaków czy tenisistów z całego świata znalazły się m.in. oficjalna aplikacja transportowej Paryż 2024, Olympic Shop i Olympics™ Go! Paris 2024 – oficjalna gra mobilna igrzysk w Paryżu 2024.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Selfie warte 20 mln dolarów

Zdjęcia robione „z ręki” coraz częściej pełnią nie tylko funkcję prywatnych pamiątek, ale także stają się elementem reklamowym. Przykładem może być choćby słynne selfie gwiazd, wykonane podczas ceremonii rozdania Oscarów w 2024 roku. Fotografia zanotowała ogromne zasięgi w sieci i zdobyła miliony like’ów jak przykład spontanicznego uczestnictwa w święcie kina, w rzeczywistości okazała się elementem przemyślanej i zaplanowanej kampanii firmy Samsung, która zapłaciła telewizji ABC około 20 mln dolarów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
— Ellen DeGeneres (@EllenDeGeneres) March 3, 2014

Zdjęcia: www.olympics.com

PS Medialna kariera selfie – infografika

Fotki z „dziubkiem” zostały zdetronizowane. Absolutnym medialnym hitem jest obecnie zdjęcie gwiazd filmowych wykonane telefonem podczas tegorocznej gali Oscarów. A wszystko za sprawą genialnego pomysłu Samsunga na promocję modelu Galaxy Note 3.