Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

VMLY&R wspólnie z Too Good To Go walczą z marnowaniem żywności

Do grona klientów VMLY&R dołączają twórcy Too Good To Go – aplikacji, której misją jest przeciwdziałanie marnotrawieniu żywności. Agencja odpowiada za strategię, koncept kreatywny oraz realizację kampanii.
O autorze
2 min czytania 2020-09-08

Marnowanie ⅓ nie ma sensu

Identyfikujemy się jako świadome społeczeństwo, w którym od dziecka wpajany jest nam szacunek do jedzenia. Uczeni dojadania do końca i nie wyrzucania żywności, nadal popełniamy błędy kupowania na zapas, magazynowania, a co za tym idzie – wyrzucania nadmiaru artykułów spożywczych. Badania dowodzą, że aż ⅓ wyprodukowanego jedzenia marnuje się.1 Nic nie wywiera takiego wrażenia jak liczby. Dlatego Too Good To Go wspólnie z VMLY&R wypowiadają wojnę marnotrawieniu, obrazując bezsens wyrzucania żywności w kampanii „⅓ się marnuje. Uratuj ją!”. Niezależnie od tego, czy mówimy o zmarnowanej żywności czy o przestrzeniach reklamowych.

– W kreacjach przygotowanych na potrzeby kampanii „⅓ się marnuje. Uratuj ją!” widzimy oderwaną część, czyli na pierwszy rzut oka – ⅓ powierzchni reklamowej została niewykorzystana. To tak samo, jak zmarnowane jedzenie. Skoro staramy się wykorzystywać nośniki reklamowe w pełni, tym bardziej powinnyśmy zastosować tę zasadę w odniesieniu do żywności – mówi Małgorzata Dróżdż, account executive w VMLY&R Poland.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Punkt kulminacyjny akcji przypada na 29 września, czyli na ustanowiony przez ONZ Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Tego dnia partnerzy zrzeszeni w ramach Too Good To Go aktywnie włączą się w działania na kanałach social media, aby podkreślić skalę marnotrawstwa i zachęcić do ratowania jedzenia za pomocą aplikacji. Ta – agreguje siłę jednostkowych działań, przekuwając je w inicjatywę na dużą skalę. Bohaterem w tej walce może zostać każdy, kto zdecyduje się uratować żywność z lokali partnerskich.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Pokazanie tak złożonego problemu, jakim jest marnowanie jedzenia nie jest łatwym zadaniem. Podjęliśmy jednak wyzwanie, by stworzyć zrozumiałą i dającą do myślenia kampanię pod hasłem “⅓ się marnuje. Uratuj ją!”, która pomaga uświadomić sobie, jaki wpływ, zarówno ten pozytywny, jak negatywny, ma każdy z nas i jak wiele wspólnie możemy zrobić by odwrócić negatywny trend. Jesteśmy bardzo dumni z naszych partnerów, którzy na co dzień walczą z nami z marnowaniem, a bez których udziału kampania z pewnością miałaby mniejszą moc – oprócz Banków Żywności, w akcję włączyły się Starbucks, Pizza Hut, BP, North Fish, Natura Cold Press i z każdym dniem dołączają kolejni – mówi Magdalena Marzec, dyrektorka marketingu, Too Good To Go Poland.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ramach współpracy partnerskiej agencja wraz z marką wypracowały strategię działań oraz koncept kreatywny. VMLY&R odpowiada także za realizację kampanii: projekt materiałów na nośniki OOH (murale, citylighty, POSM), komunikację w mediach społecznościowych i w digitalu, rekomendacje PR oraz współpracę z influencerami. Za realizację działań PR odpowiada agencja Flywheel PR.