Hau-Hau Champion to najlepiej sprzedająca się w Finlandii marka karmy dla psów. Teraz tamtejsze czworonogi mogą cieszyć się nie tylko zdrowymi smakołykami i długimi spacerami, ale także podziwiać uliczne reklamy stworzone specjalnie dla nich.
Pomysłodawcy akcji wykorzystali sztuczną inteligencję, aby stworzyć reklamy w psim języku. Aby zachęcić czworonogi do interakcji, wykorzystano ich słuch, węch i smak, a w efekcie powstał kolorowy domek niczym z kreskówki, połączony z interaktywnym billboardem.
Zobacz również
Krokiety dla psiaków na zawołanie
Jak działa mechanizm? Jego podstawą jest specjalny czujnik video, który rozpoznaje zbliżającego się czworonoga i dzięki temu aktywuje mechanizm wsypujący karmę Hau-Hau Champion wprost do miski. Zasada jest prosta: zwierzę najpierw słyszy dźwięk krokietów wpadających do naczynia, następnie czuje ich aromat, a w ostatnim kroku może posmakować karmy.
– Ośmielę się stwierdzić, że dzięki temu rozwiązaniu marka Hau-Hau Champion przyciąga w 100% uwagę swojej prawdziwej grupy docelowej – psów – mówi Jussi Laakkonen, dyrektor sprzedaży w Clear Channel Finland.
Twórcy tłumaczą, że specjalnie zaprojektowany automat jest w pełni bezpieczny dla naszych pupili, a jednocześnie gwarantuje dostęp do karmy jedynie psiakom – a nie na przykład bawiącym się w pobliżu dzieciom czy kotom. Wszystko dzięki specjalnemu czujnikowi, wykrywającemu właśnie psiaki.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Kolejną ważną cechą automatu jest jego bezpieczeństwo dla psów. Dezynfekcja UV zapewnia stałą czystość powietrza i powierzchni. Wykorzystujemy nowy rodzaj światła UV, aby bezpiecznie i szybko eliminować bakterie i wirusy – tłumaczy Juhana Hokkanen, dyrektor Experiential Creative w TBWA\Helsinki, twórców reklamy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Karma dla zwierząt, kod QR dla właścicieli
A w jaki sposób firma Hau-Hau Champion zadbała o dochody? Na połączonym z instalacją wydającą karmę billboardzie wyświetlana jest nie tylko reklama pożywienia dla psów, ale także specjalny kod QR. Wystarczy go zeskanować, aby przenieść się na stronę firmy i móc od razu kupić naszemu psu przysmaki Hau-Hau Champion, których spróbował podczas spaceru.
Zdjęcia: mat. pras.
PS IKEA przypomina właścicielom zwierzaków, że nie muszą martwić się zniszczeniami w domach
IKEA w kampanii „Don’t worry, you can afford it” pokazuje, że między zwierzakami i niskimi cenami jest wspólny mianownik. Marka w krótkich spotach przypomina, że nawet, jeśli nasz pupil zniszczy jakiś przedmiot to bezproblemowo i tanio można kupić go w sklepach IKEA.
PS2 „Bandyckie Wyrzuty Sumienia”. Powraca kultowa akcja charytatywna „Mafia dla Psa”!
Pamiętacie legendarną kampanię społeczną „Mafia dla Psa”? Właśnie powraca! W sieci pojawił się najnowszy spot promujący zbiórkę pieniędzy na zwierzaki ze schronisk. W rolę głównego bohatera wcielił się Michał Sikorski, odkrycie serialu „1670”. W nagraniu zobaczymy także Krysię i Wiesię – psiaki adoptowane przez Zosię Zborowską.