O tym, że powinniśmy zmieniać nasze przyzwyczajenia zakupowe mówi się już od dawna. Z uwagi na wysoki poziom zanieczyszczenia naszego środowiska, konieczne jest propagowanie zakupów z drugiego obiegu – przede wszystkim ubrań. Dlaczego właśnie ubrań? Bo produkcja mody odpowiada obecnie za 10% emisji dwutlenku węgla przez ludzkość, wysusza źródła wody, zanieczyszcza rzeki i strumienie. Jedynym rozwiązaniem jest ograniczenie kupowania nowych rzeczy i wprowadzanie na rynek tych używanych.
W ograniczeniu konsumpcji ubrań częściowo pomagają second handy, które w ostatnich latach zyskują na popularności. Jak na razie nie spotykamy jednak takich sklepów w centrach handlowych, do którego trafiają różnego rodzaju konsumenci – ci bardziej i ci mniej świadomi problemów ekologicznych. Na szczęście popularyzacja mody zrównoważonej i odpowiedzialnej, pozwala wprowadzać małe zmiany w tym zakresie – dowodem na to jest wspólny projekt Ubrania Do Oddania x Unibail-Rodamco-Westfield, który swój rezultat ma w nowopowstałym Cyrkularnym Butiku w warszawskiej Galerii Mokotów.
Zobacz również
W Galerii Mokotów pojawił się Cyrkularny Butik, który jest pierwszym elementem długofalowego projektu. W nowopowstałym sklepie każdy klient ma możliwość nabycia ubrań z drugiego obiegu. Dodatkowo, jeżeli chce pozbyć się niepotrzebnych rzeczy może zostawić je w Cyrkularnym Butiku i na miejscu zdecydować jaką organizację charytatywną wesprze swoją darowizną.
– Gdy otrzymaliśmy propozycję spotkania ze strony Galerii Mokotów trochę w to niedowierzaliśmy. Jedna z najbardziej prestiżowych galerii handlowych w Polsce złożyła nam propozycję nie do odrzucenia, zapraszając odzież używaną w swoje progi. Jadąc na spotkanie nadal wydawało nam się to nierealne, a dziś obsługujemy pierwszych klientów, którzy w Cyrkularnym Butiku sięgają po drugi obieg. To niesamowite! – mówi Zosia Zochniak, współzałożycielka Ubrania do Oddania.
Celem przedsięwzięcia jest otwarcie salonów tego typu w najważniejszych centrach handlowych z polskiego portfolio URW.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Ubrania Do Oddania to założony w 2018 roku polski startup, który z powodzeniem prowadzi platformę fundraisingową, łączącą zbiórki odzieży używanej ze wsparciem finansowym na rzecz organizacji charytatywnych. Dotychczas, dzięki niepotrzebnej odzieży użytkowników portalu Ubrania Do Oddania, do 120 organizacji charytatywnych trafiło przeszło 620 000 zł.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
PS 2
Akcje sadzenia drzew i kalkulatory śladu węglowego – czy to dziś wystarczy, aby zbudować zaufanie u swoich odbiorców i zacząć zmieniać nawyki konsumenckie? Z Pauliną Górską rozmawiamy o tym, od czego powinno się zacząć komunikację związaną ze zrównoważonym rozwojem i co jest w niej najważniejsze.