Seabin to pływający kosz stworzony przez dwóch żeglarzy i budowniczych jachtów Andrew Turtona i Pete’a Ceglinskiego w 2015 roku w Australii. Ich produkt znalazł już zastosowanie w wielu miejscach na całym świecie i niedawno trafił też do Gdańska.
Urządzenie przypominające duże wiadro pływające pod powierzchnią wody zobaczyć można przy pomostach przystani przy ul. Szafarnia w gdańskiej marinie. Pływający kubeł zbiera śmieci zasysając wodę z powierzchni. Następnie woda przechodzi przez filtr workowy umieszczony w koszu, a po jej wypompowywaniu w pojemniku pozostają śmieci i zanieczyszczenia, które należy co jakiś czas usuwać. Jednorazowo urządzenie może zebrać ok. 20 kg śmieci.
Zobacz również
Co ciekawe, Seabin potrafi też „zbierać” płynne zanieczyszczenia, takie jak np. olej, w postaci tłustych plam. W ciągu roku pływający kosz może nagromadzić nawet pół tony odpadów. Jak zapewnia firma Seabin Group, urządzenie jest tanie w użyciu, bowiem dzienne zużycie prądu to koszt ok. 1 dolara.
Władze miasta Gdańsk będą też za pomocą Seabin gromadzić dane dotyczące odpadów pływających po Bałtyku, by móc określić jak bardzo zaśmiecone są morza i oceany, jak istotna jest ochrona środowiska oraz jak duży, pozytywny wpływ ma cała akcja zarówno lokalnie, jak i na całym świecie.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Urządzenie Seabin podarowała Gdańskiemu Ośrodkowi Sportu firma Wärtsilä Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcia: facebook.com/Seabinproject
PS
Pod koniec lutego br. IKEA zaprezentowała dwie repliki swoich zabawkowych łódek kąpielowych Smakryp, które są wykorzystywane do oczyszczania śmieci z londyńskich dróg wodnych.
PS2
Włoskie miasto Capri zakazało używania plastikowych jednorazówek na plaży. Turyści bądź mieszkańcy miasta, którzy zostaną przyłapani na nieprzestrzeganiu przepisu będą ukarani grzywną w wysokości nawet do 500 euro.
PS3
Nieopodal słynnej brazylijskiej plaży Ipanema, pojawiła się wielka ściana z plastikowych śmieci. Jest ona częścią akcji marki piwnej Corona i organizacji Parley for the Oceans, której celem jest zwrócenie uwagi na coraz większe zanieczyszczanie środowiska tworzywami sztucznymi.
PS4
You eat what they eat – to tytuł kampanii niemieckiego oddziału organizacji Sea Shepherd, której celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na rosnący problem zanieczyszczania oceanów plastikiem.
PS5
Kanadyjska agencja Rethink przygotowała dla organizacji Greenpeace kampanię społeczną „Don’t suck the life from our oceans”, mającą na celu zwrócenie uwagi na to, jak szkodliwy wpływ na nasze środowisko ma wykorzystywanie plastikowych słomek na masową skalę.