Zdjęcie reklamy marki Black Energy Drink opublikowało na swoim facebookowym profilu stowarzyszenie ŁADny Kraków, które m.in. monitoruje stopień realizacji założeń krakowskiej uchwały krajobrazowej. Małopolskie miasto pod koniec lutego br. przyjęło bowiem owy dokument, zaś 1 lipca br. nowe przepisy oficjalnie weszły w życie.
Nic więc dziwnego, że reklama marki napojów energetycznych zaskoczyła i jednocześnie zbulwersowała mieszkańców Krakowa, a także internautów obserwujących profil stowarzyszenia. Jak zaznaczyli przedstawiciele organizacji ŁADny Kraków, takich rozmiarów kreacja jest nie tylko niezgodna z miejscowymi przepisami, ale również może stanowić poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa – „Próby zawieszenia tej gigantycznej szmaty podjęto już w ubiegłym miesiącu, wówczas została ona zerwana przez wichurę, interweniowała straż pożarna, cudem nikomu nic się nie stało” – czytamy we wpisie stowarzyszenia.
Zobacz również
Od reklamy szybko postanowiła odciąć się marka Porsche, której to samochody widnieją na olbrzymiej kreacji – pojazdy są bowiem przedmiotem loterii promowanej przez Black Energy Drink.
– Porsche Polska jako podmiot koncernu Volkswagen Group Polska sp. z o.o. oświadcza, że nie ma żadnego związku z prowadzoną obecnie „Złotą Loterią” marki Black Energy i kampanią marketingową przedsiębiorstwa FoodCare sp. z o.o. (…) Porsche Polska w żaden sposób nie uczestniczyło w procesie tworzenia, dostarczenia treści oraz nadzoru nad przygotowaniem materiałów kreatywnych, a także wyboru formatów reklamowych i ich lokalizacji. Ubolewamy nad faktem, że marka Porsche została wykorzystana w kampanii reklamowej budzącej negatywne emocje wśród mieszkańców miasta Krakowa – poinformowali przedstawiciele marki Porsche w komentarzu pod postem stowarzyszenia ŁADny Kraków.
Marka Black Energy Drink do tej pory w żaden sposób nie odniosła się do reklamy. Jak podał krakowski oddział portalu Wyborcza.pl, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wszczął postępowanie sprawie reklamy i rozpoczął kontrolę.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
zdjęcie: facebook.com/ladnykrakow
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Osoby przechadzające się po warszawskich Łazienkach Królewskich we wtorek 27 sierpnia 2019 roku natrafili na dość nietypowy widok – ogromny znak sieci McDonald’s pływał nieopodal słynnego Pałacu na Wyspie. Jak się okazało, instalacja była częścią pokazu projektantki Gosi Baczyńskiej.