ŁADny Kraków to inicjatywa, która powstała 5 czerwca 2019 roku, by walczyć ze szpecącymi reklamami w przestrzeni publicznej. Ponadto, wraz z przyjęciem w lutym br. przez krakowskich radnych uchwały krajobrazowej, organizacja monitoruje też stopień realizacji założeń dokumentu.
Teraz w związku z pierwszymi urodzinami ŁADny Kraków postanowił zaprezentować efekty zarówno swojej działalności, jak i samej krakowskiej uchwały krajobrazowej – organizacji udało się doprowadzić do usunięcia ponad 120 nielegalnych reklam w 4️5 lokalizacjach. Co więcej, dzięki inicjatywie z przestrzeni miejskiej Krakowa zniknęło kilkanaście wysypisk śmieci, bazgrołów i zaniedbanych trawników.
Zobacz również
Pod koniec ubiegłego roku miasto Gdańsk zaprezentowało efekty wprowadzenia uchwały krajobrazowej – przez ponad rok z przestrzeni miejskiej zniknęło ponad 500 billboardów, banerów, a także szpecących szyldów.
zdjęcie: facebook.com/ladnykrakow
PS
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Gdynia to kolejne miasto, które już wkrótce wprowadzi uchwałę krajobrazową. Władze bowiem opracowały już projekt dokumentu i teraz uzgadniany on jest m.in. z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Realizując zapisy uchwały krajobrazowej, Sopot konsekwentnie i skutecznie usuwa z przestrzeni szpecące reklamy. Dzięki temu zupełnie inny wygląd zyskują budynki nieopodal głównych ulic miasta, z których znikają wielkoformatowe banery.
PS3
Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.