W Lidl Polska klient zawsze jest w centrum uwagi, dlatego wprowadzane są liczne innowacje gwarantujące komfort konsumentom. System elektronicznych cenówek (ESL, ang. electronic shelf label) to wygoda oraz wsparcie przy codziennych zakupach. Dzięki takiemu rozwiązaniu kupujący ma zawsze pewność, że dane takie jak cena, kraj pochodzenia, gramatura czy informacje o promocjach są zawsze prawidłowe. Jest to szczególnie istotne przy porannych zakupach, kiedy w sklepie wprowadzanych jest najwięcej zmian. Na wyświetlaczach znajdują się różne istotne informacje dla klienta, np. o dodatkowych obniżkach dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny.
ESL jest bezpośrednio połączony z systemem zarządzania towarami, dlatego wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e-cenówki, niemal w czasie rzeczywistym. Dzięki tej automatyzacji zmniejsza się wysiłek związany z drukowaniem i zmianą cen, co sprawia, że procesy koordynowane w firmie są jeszcze bardziej wydajne. Znaczna oszczędność papieru oraz tuszu to także mniejsze obciążenie dla środowiska. Dzięki zastosowaniu systemu elektronicznych oznaczeń cenowych można zaoszczędzić nawet 120 ton papieru rocznie. Co więcej, jest to spore ułatwienie dla pracowników, którzy nie muszą wymieniać cenówek, a dzięki temu mogą poświęcać więcej czasu na rozmowy z klientami oraz bezpośrednie wsparcie w sklepie.
Zobacz również
Obecnie e-cenówki są już stosowane między innymi we wszystkich sklepach w Poznaniu oraz licznych placówkach w Warszawie czy Wrocławiu. Łącznie wdrożono je już w ponad 200 sklepach sieci, a prace nadal trwają. Z końcem maja 2023 r. w ESL pojawi się w przeszło 300 placówkach Lidl Polska, zaś do końca sierpnia br. planowane jest wprowadzenie systemu we wszystkich sklepach.
Jak wyglądają elektroniczne oznaczenia cenowe? Bardzo podobnie do klasycznych ramek, w których umieszczane są informacje o cenach – są to wyświetlacze umieszczone przy półkach z towarami. Dzięki dużym cyfrom i literom informacje są dobrze widoczne, a ich odczytanie nie powinno przysporzyć trudności klientom.
Tym, co wyróżnia Lidl Polska wśród sieci handlowych jest wyjątkowa troska o prowadzenie działalności w sposób odpowiedzialny. Sieć działa zgodnie ze strategią CSR, opracowaną na lata 2020-2025. Składa się ona z 6 filarów – są to: ochrona klimatu, poszanowanie bioróżnorodności, ochrona zasobów, uczciwe działanie, promocja zdrowia oraz zaangażowanie w dialog. Celem Lidl Polska jest zapewnienie klientom dostępu do produktów wytworzonych w sposób zrównoważony, oferowanych w atrakcyjnych cenach. Innowacje technologiczne przekładają się na długofalowe pozytywne efekty dla środowiska oraz transparentność prowadzonej działalności.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Zakupy robię w Lidlu. Ruszyła nowa kampania Lidl Polska
„Krysia, gdzie ty idziesz?” zastanawia się główna bohaterka w nowym spocie reklamowym sieci. Lidl Polska startuje z nową kampanią wizerunkową marki. Sieć przekonuje, że choć na co dzień każdy chodzi, gdzie chce, to na prawdziwe zakupy idzie się do Lidla.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2 Lidl Polska rekrutuje – trwa kampania „Widzimy Cię w tej roli!”
Lidl Polska rozpoczął kampanię wizerunkowo-rekrutacyjną pod hasłem „Widzimy Cię w tej roli!”, skierowaną do mieszkańców Warszawy i okolic. Sieć poszukuje ok. 200 pracowników do nowego centrum dystrybucji w Piorunowie koło Błonia.