Fot. Media społecznościowe IAB Polska
W raporcie „Jakość reklamy cyfrowej” QUALID znalazło się miejsce na omówienie takich zagadnień marketingowych jak widoczność reklamy, oszustwa reklamowe czy transparentność zakupu reklam w systemie zautomatyzowanego zakupu i sprzedaży powierzchni reklamowej (ang. programmatic).
Zobacz również
Publikacja zawiera nie tylko omówienie wspomnianych zagadnień, ale również ankiety, w których respondenci zyskali okazję do wypowiedzi na omawiane tematy. Wyniki pokazują, że aż 93% z nich uważa bezpieczeństwo marki w reklamie cyfrowej za istotne podczas trwania kampanii, zaznaczając jednocześnie braki w transparentności i sposobach zabezpieczenia przed oszustwami reklamowymi (ang. fraud). Ankietowanym nie umknęły również kwestie związane z widocznością reklam i jej wpływu na efektywność działań marketingowych.
Znaczenie reklamy cyfrowej w marketingu. Co przyniesie przyszłość?
O rosnącym znaczeniu reklamy cyfrowej zostało już powiedziane wiele, jednak w ostatnich latach ten obszar marketingu wydaje się rozwijać wyjątkowo prężnie. Właściwie nieograniczone możliwości, jakie ten rodzaj reklamy oferuje użytkownikom, sprawia, że reklama cyfrowa jest jednym z najchętniej wybieranych formatów.
Generowanie dużych zasięgów, wygoda podczas wprowadzania ewentualnych modyfikacji, możliwość dostosowania ostatecznego wyglądu reklamy do nawet najbardziej wygórowanych wymagań przedsiębiorców — oto główne zalety reklamy cyfrowej. Nie należy jednak zapominać, że nie jest to rozwiązanie pozbawione wad. Aby unikną związanych z nimi zagrożeń, warto na co dzień stosować dostępne metody, a także stale zwiększać świadomość odbiorców na ten temat.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Raport opublikowany przez IAB Polska ujawnia, że 74% użytkowników często, bardzo często lub zawsze korzysta z narzędzi związanych z kwestią bezpieczeństwa marki, 64% dostawców i wydawców zachęca swoich klientów do stosowania filtrów związanych z brand safety (pol. bezpieczeństwo marki), takich jak URL blacklist (zestawienie witryn potencjalnie niebezpiecznych dla odwiedzającego) i wykluczenie kategorii tematycznych. Takie działania spotykają się z uznaniem aż 77% badanych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poza bezpieczeństwem raport „Jakość reklamy cyfrowej” porusza również kwestie związane z widocznością reklam. Prawie ⅔ pytanych odpowiada, że wysoka, ponad siedemdziesięcioprocentowa, widoczność reklam jest dla nich wystarczająca. W opozycji są jednak ci respondenci, dla których równie istotną, jeśli nie ważniejszą rolę w funkcjonowaniu treści reklamowych wchodzących w skład kampanii performance w sieci odgrywają dopiero osiągnięte efekty.
Bardziej jednolicie prezentuje się polski rynek reklamowy mówiący na temat transparentności firm. Według raportu jest ona kluczowa dla branży zdaniem aż 95% agencji i reklamodawców.
„Wnioski płynące z analizy wyników badania są jasne – firmy powinny aktywnie korzystać z dostępnych narzędzi i technologii, które pozwolą na kontrolę kontekstu, w jakim wyświetlane są ich reklamy. Nawet jeśli wiąże się to z dodatkowymi kosztami, inwestycja w Brand Safety przyniesie długofalowe korzyści poprzez ochronę wizerunku marki i utrzymanie lojalności klientów. Działania podejmowane teraz mogą zdecydować o przyszłości marki w nieprzewidywalnym świecie internetu” – tłumaczy Anna Gruszka, Industry Director Poland Teads, Przewodnicząca Rady Programowej QUALID
QUALID, czyli podniesienie jakości reklamy cyfrowej
Inicjatywa pod nazwą QUALID funkcjonuje w Polsce od trzech lat, a jej celem jest wzrost świadomości uczestników projektu w kontekście świadomości rynkowej. W ramach QUALID podnoszone są standardy reklamy cyfrowej, a także tworzone jest bezpieczne i transparentne środowisko reklamy cyfrowej w naszym kraju.
Do udziału w projekcie zaproszone są wszystkie firmy zainteresowane powyższą tematyką, a dotychczas udało się przeszkolić ponad 1500 uczestników.
PS Przeczytaj nowy raport Stowarzyszenia Content Marketing Polska
Polski rynek content marketingu pod lupą. Stowarzyszenie Content Marketing Polska przeprowadziło obszerne badanie, aby poznać perspektywy i tendencje w branży oraz rzucić światło na przyszłość content marketingu.
PS2 Google promuje cyberbezpieczeństwo w najnowszej kampanii
Zapewnienie bezpieczeństwa w sieci stało się kwestią kluczową dla każdego internauty. W odpowiedzi na te potrzeby Google stworzyło kampanię edukacyjną we współpracy z agencją kreatywną 180heartbeats + Jung v Matt.