Przeglądając ofertę francuskiego sklepu internetowego Camaïeu, można trafić na fotografie modelek, które różnią się nieco od pozostałych. Pozornie zwyczajne zdjęcia modowe przedstawiają wizerunki posiniaczonych pracownic sieci Camaïeu, które zostały przedstawione jako ofiary przemocy domowej. Zamiast opisu produktu i ceny, pod zdjęciami widnieje komunikat „1 na 10 kobiet cierpi z powodu przemocy domowej” oraz numer telefonu 3919, pod którym kobiety we Francji mogą szukać pomocy.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na problem przemocy domowej i niesienie realnej pomocy kobietom. Dzięki akcji Camaïeu krajowy numer zaufania ma szanse trafić do szerszego grona odbiorców.
– Ten bezpłatny i anonimowy numer jest wciąż zbyt mało znany, zwłaszcza wśród osób, które najbardziej go potrzebują, ponieważ kobiety będące ofiarami przemocy domowej mogą być bardziej odizolowane społecznie niż inne – wyjaśnia marka.
3919 pojawia się zarówno na stronie internetowej sklepu, w mediach społecznościowych, na paragonach, a także na specjalnych produktach. Marka od września ubiegłego roku prezentuje swoją koszulkę solidarności, którą zakładają pracownicy sklepów Camaïeu. T-shirty są również dostępne do kupienia na stornie camaieu.fr za 9,99 euro, a dochód z ich sprzedaży firma przekaże na rzecz Stowarzyszeniu Solfa, które od lat wspiera kobiety dotknięte przemocą domową.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. camaieu.fr/collection; camaieu.fr
To nie pierwszy raz, kiedy Camaïeu decyduje się na kampanię wspierającą kobiety. W minionym roku francuska marka przedstawiła pracownice różnych profesji w ich strojach służbowych, podkreślając, że po pracy bohaterki mogą poczuć się dobrze w odzieży marki.
PS
Women’s Aid, brytyjska organizacja pomagająca ofiarom przemocy domowej, przedstawiła na pozór zwykłe zdjęcia wystylizowanych modelek, jednak napisy umieszczone obok fotografii zwracają uwagę na kwestię przymusu i kontroli ze strony partnerów wielu kobiet.
PS 2
IKEA również angażuje się w szerzenie świadomości na temat przemocy domowej. Marka przedstawiła spoty w klimacie horroru, które pokazują codzienność kobiet doświadczających przemocy we własnych domach.