Zamiast wzbudzających litość i skłaniających do płaczu wideo, w których możemy oglądać ginące gatunki zwierząt, RSPB postawiło w akcji „We campaign because they can’t” na odrobinę humoru i uroczą animację. W krótkich klipach oglądamy pszczoły, ptaki czy żaby, które proszą o pomoc i walczą o przetrwanie w świecie opanowanym przez ludzi.
Za każdym razem podejmowane przez nich próby kończą się fiaskiem, a na ekranie pojawia się hasło kampanii: „We campaign because they can’t” (pol. „My prowadzimy tę kampanię, ponieważ one nie mogą”).
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Naszym celem było stworzenie emocjonalnej więzi z publicznością; sprawienie, by się śmiała, zastanawiała i działała. Charyzmatyczne postacie, które wprowadziliśmy, niosą ciężar swojego przesłania z nutą nadziei, zachęcając widzów do wspierania misji RSPB – tłumaczy Dane Winn, reżyser klipu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wideo można obejrzeć na TikToku, Facebooku oraz na stronie internetowej RSPB, czyli Królewskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków. Za stworzenie kampanii odpowiada zespół londyńskiej GOOD Agency.
Zdjęcia: YouTube
PS „Save me”: wzruszająca animacja i kampania RSPCA o znęcaniu się nad zwierzętami
Animowana historia psa o imieniu Hank, uratowanego przed okrucieństwem przez organizację charytatywną RSPCA, to element kampanii „Save me”.
PS2 EKObarometr Index: Polacy są zaniepokojeni zmianą klimatu, ale bardziej sceptyczni wobec „zielonej komunikacji” [RAPORT]
Główne wnioski płynące z 6. edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research są takie, że rośnie świadomość ekologiczna Polaków, ale wraz z nią, bardziej dystansujemy się do komunikacji marketingowej, nawiązującej do ochrony środowiska. Ponadto cenimy sobie ekologiczne produkty, ale szukamy przy tym autentyczności.