W finansowanym ze środków unijnych projekcie FoodSHIFT2030 biorą udział władze Wrocławia, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu oraz Fundacja Ekorozwoju. Głównym założeniem inicjatywy jest zachęcenie i jednocześnie przyczynienie się do zmiany nawyków żywieniowych mieszkańców stolicy Dolnego Śląska.
W ramach FoodSHIFT2030 przy wrocławskich szkołach pojawią się tzw. ogrody społeczne, w których mieszkańcy będą mogli uprawiać warzywa, owoce, a także zioła. Osoby zainteresowane rozwijaniem miejskiego rolnictwa otrzymają wsparcie w postaci narzędzi, sadzonek, a także porad ekspertów.
Zobacz również
Ponadto, dzięki projektowi mieszkańcy Wrocławia dowiedzą się także jacy lokalni producenci wytwarzają żywność zgodnie ze standardami niskoemisyjnej produkcji, natomiast producenci w ramach inicjatywy otrzymają wsparcie merytoryczne, dotyczące tworzenia sieci powiązań między nimi a konsumentami. Takie działanie będzie miało na celu promocję lokalnych i regionalnych producentów.
Projekt jest realizowany też w dziewięciu innych europejskich miastach, w tym m.in.: w Kopenhadze, Atenach, Barcelonie i Berlinie.
2019 rok niewątpliwie przebiegał pod hasłem ekologii. Nic więc dziwnego, że wiele popularnych marek wprowadziło w ostatnich miesiącach wiele ciekawych rozwiązań, które mają za zadanie przyczynić się do poprawy naszego środowiska. Zebraliśmy te najciekawsze.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Już wkrótce mieszkańcy Wiednia będą mieli możliwość skorzystania z całkowicie nowego, ekologicznego marketu sieci IKEA. Sklep pozbawiony będzie miejsc parkingowych – zamiast nich pojawi się duży, zielony taras dla klientów.
PS3
IKEA we współpracy z brytyjskim projektantem Tomem Dixonem stworzyła serię produktów oraz narzędzi, które mają za zadanie zachęcić mieszkańców dużych miast do lokalnej uprawy warzyw i owoców.
PS4
Trzy przystanki w Białymstoku przeszły niesamowitą metamorfozę – zostały posadzone na nich ozdobne trawy i krzewy wieloletnie, które wpływają m.in. na poprawę jakości powietrza.
PS5
Władze Singapuru znalazły sposób na ekologiczną „klimatyzację” – na dachach publicznych autobusów umieszczone zostały ogrody, które chłodzą pomieszczenie pojazdu.