Widzialni (Nie)widzialni: Fundacja Nie Widząc Przeszkód w nowej kampanii zwraca uwagę na problemy osób niewidomych w dobie pandemii

Widzialni (Nie)widzialni: Fundacja Nie Widząc Przeszkód w nowej kampanii zwraca uwagę na problemy osób niewidomych w dobie pandemii
8 czerwca br. Fundacja Nie Widząc Przeszkód ruszyła z nową akcją pod hasłem „Widzialni (Nie)widzialni”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na to, jak istotne jest wyciągnięcie pomocnej ręki do osób niewidomych, których sytuacja uległa pogorszeniu w dobie pandemii.
O autorze
2 min czytania 2020-06-09

Długotrwała izolacja oraz konieczność zachowania dystansu społecznego sprawiły, iż sytuacja osób z niepełnosprawnością narządu wzroku uległa diametralnej zmianie. Otaczający je świat, na którego poznanie przyszło spędzić im często wiele lat, stał się zupełnie inny w zaledwie kilka tygodni. Podstawowe czynności dnia codziennego, takie jak zakupy, wizyta u lekarza lub swobodne poruszanie się komunikacją miejską dla pełnosprawnej części społeczeństwa nie stanowi żadnego problemu nawet w czasie obostrzeń – dla osób z niepełnosprawnością wzrokową to jednak zupełnie nowe wyzwanie.

To właśnie one bardzo często potrzebują czyjejś pomocnej dłoni.

8 czerwca br. ruszyła kampania społeczna „Widzialni (Nie)widzialni”, której inicjatorem jest Fundacja Nie Widząc Przeszkód przy ścisłej współpracy z Urzędem Miasta Krakowa. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na sytuację osób niewidomych i słabowidzących, która w dobie pandemii, a także po jej zakończeniu może ulec pogorszeniu.

W ciągu najbliższych kilku tygodni na stronie internetowej kampanii, oficjalnym profilu na Facebooku oraz kanale na YouTubie Fundacji publikowane będą treści związane z kampanią, których celem będzie ukazanie, iż „każdy może stać się czyimiś oczami”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednym z najistotniejszych elementów informacyjnych kampanii będą materiały filmowe prezentujące sceny z życia codziennego osób niewidomych okraszone audiodeskrypcją w wykonaniu Daniela Kondraciuka, w których zobaczyć i usłyszeć będzie można również znane postaci ze świata mediów, sportu, sztuki i kultury – to właśnie one zachęcać będą do niesienia pomocy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oprócz działań w obszarze pośrednim, czyli wpływie na otoczenie osób niepełnosprawnych wzrokowo, podjęte zostaną również działania bezpośrednie, w śród których znajdą się pakiety ochrony osobistej, wsparcie ze strony nauczyciela orientacji przestrzennej, a także możliwość skorzystania z pomocy psychologa i pracownika socjalnego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

W lipcu 2019 roku w Galerii Morena zainstalowano system znaczników „TOTUPOINT”, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących. Owe działanie jest realizowane przez firmę Carrefour, która jest właścicielem galerii w Gdańsku.

PS2

Francuski artysta Regis Kern stworzył wydruki 3D przedstawiające reprodukcje słynnych obrazów największych mistrzów malarstwa, po to, by osoby niewidome mogły je poznać.

PS3

Marka Lego już niebawem wprowadzi do swoich sklepów specjalne klocki, które będą pomagały niewidomym dzieciom w nauce alfabetu Braille’a.

PS4

Huawei Facing Emotions to aplikacja, która pomaga osobie niedowidzącej lub niewidomej rozpoznać emocje swojego rozmówcy. Program wykorzystuje potężne obiektywy fotograficzne i system sztucznej inteligencji smartfona Huawei Mate 20 Pro.

PS5

Peruwiański oddział Centrum Rehabilitacji dla Osób Niewidomych, zatrudniając niewidome osoby do kampanii okularów przeciwsłonecznych udowadnia, że są oni zdolni do pracy tak, jak reszta ludzi i przez swoją niepełnosprawność nie powinni być dyskwalifikowani.