Lato i wakacje to czas, w którym dom traci najwięcej zwierząt domowych. Choć sytuacja wydaje się ulegać poprawie dzięki licznym akcjom prowadzonym przez organizacje prozwierzęce, takich jak ta Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami „Nie porzucaj, też mam uczucia!”, to jednak wciąż jest wiele do zrobienia. Ważny krok w kierunku polepszenia losu psów stanowi kampania „Wilczy bilet” z Joanną Szczepkowską i Piotrem Adamczykiem (oraz suczką Zorą) w rolach głównych.
Zobacz również
– Nakręciliśmy „Wilczy bilet” żeby pokazać, jak dużym problemem jest w Polsce porzucanie zwierząt, szczególnie w okresie wakacyjnym, ale także, żeby wskazać konkretne rozwiązanie, które pomoże uratować tysiące porzucanych psów i kotów – czyli obowiązkowe oznaczanie zwierząt czipami oraz obowiązek kastracji zwierząt niehodowlanych, który w perspektywie 3-5 lat spowoduje opustoszenie wypełnionych obecnie schronisk. Polska potrzebuje systemowego rozwiązania problemu porzucanych zwierząt, dlatego Fundacja „Karuna” wraz z Koalicją na rzecz walki z bezdomnością zwierząt prowadzą działania mające na celu zobowiązanie polityków do wprowadzenia ustawy nakazującej czipowanie psów i kotów – opowiada Wawrzyniec Kostrzewski, reżyser klipu promującego kampanię.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wspólne dobro dla czworonogów
Co ciekawe, spot kampanii „Wilczy bilet” powstał jako efekt współpracy Beaty Krupianik – działaczki społecznej na rzecz zwierząt, prezeski fundacji „Karuna” oraz koalicji „Kastrujemy bezdomność”, Doroty Sumińskiej – weterynarki, publicystki, propagatorki dobrego traktowania zwierząt oraz Rafała Przybyła – burmistrza miasta Wieruszów, społecznika, a także dzięki wsparciu kilkunastu urzędów gmin i miast oraz prywatnych przedsiębiorców.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zarówno koalicja, jak i fundacja od lat działają na rzecz systemowej poprawy warunków bytowych zwierząt w polskich schroniskach. Ich głównym celem jest jednak maksymalne ograniczenie zjawiska bezdomności. Jedną z inicjatyw stworzonych dotychczas przez schroniska i mających na celu skrócenie czasu, który zwierzaki spędzają w ciasnych boksach zamiast wśród kochających rodzin, jest kampania „Niewidzialne psy” Schroniska na Paluchu.
Zdjęcia: YouTube
PS Musti Group pokazuje, czym kończy się trzymanie psa w rozgrzanym aucie
Fińska firma Musti Group produkująca akcesoria do pielęgnacji zwierząt wystartowała z kampanią dotyczącą pozostawiania psów w rozgrzanych samochodach. Głównym bohaterem działań jest pies-robot.
PS2 Zwierzęta ze schroniska głównymi bohaterami katalogów „Cat-alogue” i „Dog-alogue” od sieci IKEA
IKEA UK i Woodgreen Association połączyły siły i stworzyły katalogi, w których kolekcję mebli oraz akcesoriów dla pupili reklamują zwierzęta ze schroniska.