Nowy logotyp Wołowa, który do tej pory bazował w swojej komunikacji na herbie miejskim, nawiązuje do słynnego napisu widniejącego na murach obronnych miasta, datowanych na XIV-XV wiek. Krój pisma wiernie odwzorowuje kamienne litery znajdujące się na zabytku. Odniesienie do tego symbolu świadczy o przywiązaniu do tradycji i dziedzictwa kulturowego.
– Wysiłkiem mieszkańców i pracowników gminnych Wołów w ciągu ostatniej dekady bardzo dynamicznie się rozwijał. Zrealizowaliśmy dziesiątki ważnych projektów związanych z rozbudową infrastruktury drogowej i społecznej. Przyczyniliśmy się do poprawy jakości powietrza, a naszą misją jest niezmiennie Zielony Wołów. Nowy logotyp i system identyfikacji gminy odpowiada aktualnym trendom, a jednocześnie jest mocno osadzony w historii. Koresponduje z aktualnymi potrzebami komunikacyjnymi naszego miasta, które jest nowoczesne, planuje kolejne inwestycje, a jakością życia może konkurować z największymi ośrodkami miejskimi w kraju – mówi Dariusz Chmura, burmistrz Wołowa.
Zobacz również
Zaprojektowany przez Publicon sygnet nawiązuje do wizerunku głowy woła – zwierzęcia, od którego wzięła nazwę miejscowość, pojawiającego się w legendach, ale jednocześnie uwiecznionego także na murze obronnym. Zastosowana kolorystyka, granat i czerwień, jest synonimem siły, wiarygodności, nowoczesności i otwartości.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Projektując tożsamość wizualną Wołowa, bazowaliśmy na autentycznych, obecnych w przestrzeni miejskiej fundamentach. Zaproponowany przez nas system identyfikacji opiera się na elementach bliskich mieszkańcom. Typografia to odtworzenie liternictwa, które zdobi pozostałości murów obronnych. Sygnet nawiązuje oczywiście do nazwy miejscowości. Wół jest nie tylko charakterystycznym elementem, lecz także symbolem lubianym przez mieszkańców – podkreśla Michał Tkaczyszyn, head of Sport&Public Publicon.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ekologia i racjonalne wydatkowanie – to dwie zasady, które będą przyświecały urzędnikom odpowiedzialnym za wdrożenie nowej tożsamości wizualnej. Miasto nie planuje specjalnych kampanii promujących projekt. Logotyp będzie prezentowany mieszkańcom w czasie zwyczajowych miejskich wydarzeń, a materiały reprezentacyjne produkowane na bieżąco, naturalnie wymieniając te funkcjonujące obecnie.
PS Nowa identyfikacja wizualna Warszawy (transmisja spotkania na żywo)
Zachęcamy Was do obejrzenia spotkania live z twórcami nowej identyfikacji wizualnej miasta Warszawa: Emilką Bojańczyk (studio Podpunkt) i Mateuszem Machalskim (Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie).
PS 2 Andrzej Pągowski tworzy logo na podstawie „gotowca”
Znanemu grafikowi zarzuca się niedbałość i bezrefleksyjność przy tworzeniu nowego logo dla Polskiego Związku Łowieckiego. Stanowisko Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej zostało poparte przez grono specjalistów i internautów.
PS 3 Rząd ujednolica identyfikację wizualną polskich ministerstw
Ministerstwa w Polsce będą posługiwały się nowymi znakami i identyfikacją wizualną. Rebranding resortów to efekt wejścia w życie rozporządzenia, które określa zasady wspólnej identyfikacji wizualnej dla organów administracji rządowej.