Work-Sport Balance: Decathlon proponuje swoim pracownikom czas na sport w godzinach pracy

Work-Sport Balance: Decathlon proponuje swoim pracownikom czas na sport w godzinach pracy
Decathlon rusza z nowym benefitem dla swoich pracowników. To program Work-Sport Balance, który daje możliwość podjęcia aktywności fizycznej w trakcie godzin pracy. Marka zachęca także inne firmy do wdrożenia podobnej inicjatywy.
O autorze
2 min czytania 2024-08-30

Work-Sport Balance to inicjatywa, z którą do swoich pracowników (i nie tylko) wyszła marka Decathlon. W ramach programu, wszystkie osoby zatrudnione w firmie mogą uprawiać sport w godzinach pracy.

Jak tłumaczy Decathlon, regularna aktywność fizyczna zapewnia lepsze zdrowie oraz samopoczucie. Uprawianie wybranej przez pracownika dyscypliny może spowodować, że w firmie pojawi się mniej zwolnień lekarskich, poprawione zostaną relacje w zespole oraz wzrośnie efektywność pracy.

Według najnowszych danych Eurostatu Polacy są 3. najbardziej przepracowanym narodem w Europie. Na sport i aktywność fizyczną nie mamy już ani czasu, ani energii. Program Work-Sport Balance ma za zadanie to zmienić.

Największa i najważniejsza kampania Decathlon w tym roku

Działania obejmą wideo w internecie oraz kinach, nośniki OOH w największych miastach, aktywności w mediach społecznościowych i na portalach HR’owych, wejścia PR w telewizji śniadaniowej i radio oraz formy niestandardowe. Jej partnerami są WorkSmile, Pracuj.pl i Fundacja AWF Warszawa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za koncept kreatywny i realizację odpowiada Przestrzeń, za planowanie i zakup mediów EssenceMediacom Polska, a za współpracę z influencerami agencja GetHero.

Akcja w mediach społecznościowych

W ramach akcji promującej, w mediach społecznościowych zaczęły pojawiać się posty pracowników z odpowiednimi grafikami, w których poszczególne osoby ogłaszają, że zostały zwolnione… na sport.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

fot. LinkedIn, Piotr Szeleszczuk

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Work-Sport Balance w Twojej firmie

Decathlon proponuje innym firmom możliwość wdrożenia podobnego programu w ich firmach. Aby otrzymać pomoc i cenne wskazówki, wystarczy zgłosić się za pośrednictwem strony internetowej. Firma zapewnia, że chętnie podzieli się swoim doświadczeniem.

– Wierzymy, że czas na aktywność fizyczną to najlepszy benefit, jaki pracodawca może dać pracownikowi. Ponad pół roku zajęło nam opracowanie zasad, regulaminów i wdrożenie programu. Chętnie podzielimy się naszym know-how z innymi firmami – mówi Krzysztof Gońka, Head of brand & communication w Decathlon Polska.

Do Decatlonu dołączyły już agencje Przestrzeń i GroupM, które testowo wdrożyły program w swoich strukturach, a kolejne przedsiębiorstwa poważnie rozważają jego wprowadzenie.

– Na Work-Sport Balance każdy wygrywa. Regularna aktywność fizyczna to lepsze zdrowie i samopoczucie dla pracowników oraz korzyści dla firmy: mniej zwolnień, lepsze relacje w zespole i większa efektywność – mówi Elżbieta Konopińska-Dudek, senior strategist w agencji Przestrzeń.

Zdjęcie główne: LinkedIn (Krzysztof Gońka), LinkedIn (Piotr Szeleszczuk)

PS Rebranding Decathlonu okiem ekspertów [OPINIE]

Decathlon odświeżył logo, tożsamość oraz portfolio. Czy to dobry przykład przeprowadzenia rebrandingu marki? O to zapytaliśmy ekspertów.

PS2 Decathlon tworzy PEThletes, czyli protezę dla niepełnosprawnych psów

Decathlon znalazł sposób, by pomóc w codzienności niepełnosprawnych pupili. Marka stworzyła PEThletes, czyli protezę ułatwiającą poruszanie się psom, które utraciły ruch tylnych łap. Proteza jest wykonana z butelek PET.