Work-Sport Balance to inicjatywa, z którą do swoich pracowników (i nie tylko) wyszła marka Decathlon. W ramach programu, wszystkie osoby zatrudnione w firmie mogą uprawiać sport w godzinach pracy.
Jak tłumaczy Decathlon, regularna aktywność fizyczna zapewnia lepsze zdrowie oraz samopoczucie. Uprawianie wybranej przez pracownika dyscypliny może spowodować, że w firmie pojawi się mniej zwolnień lekarskich, poprawione zostaną relacje w zespole oraz wzrośnie efektywność pracy.
Zobacz również
Według najnowszych danych Eurostatu Polacy są 3. najbardziej przepracowanym narodem w Europie. Na sport i aktywność fizyczną nie mamy już ani czasu, ani energii. Program Work-Sport Balance ma za zadanie to zmienić.
Największa i najważniejsza kampania Decathlon w tym roku
Działania obejmą wideo w internecie oraz kinach, nośniki OOH w największych miastach, aktywności w mediach społecznościowych i na portalach HR’owych, wejścia PR w telewizji śniadaniowej i radio oraz formy niestandardowe. Jej partnerami są WorkSmile, Pracuj.pl i Fundacja AWF Warszawa.
Za koncept kreatywny i realizację odpowiada Przestrzeń, za planowanie i zakup mediów EssenceMediacom Polska, a za współpracę z influencerami agencja GetHero.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Akcja w mediach społecznościowych
W ramach akcji promującej, w mediach społecznościowych zaczęły pojawiać się posty pracowników z odpowiednimi grafikami, w których poszczególne osoby ogłaszają, że zostały zwolnione… na sport.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. LinkedIn, Piotr Szeleszczuk
Work-Sport Balance w Twojej firmie
Decathlon proponuje innym firmom możliwość wdrożenia podobnego programu w ich firmach. Aby otrzymać pomoc i cenne wskazówki, wystarczy zgłosić się za pośrednictwem strony internetowej. Firma zapewnia, że chętnie podzieli się swoim doświadczeniem.
– Wierzymy, że czas na aktywność fizyczną to najlepszy benefit, jaki pracodawca może dać pracownikowi. Ponad pół roku zajęło nam opracowanie zasad, regulaminów i wdrożenie programu. Chętnie podzielimy się naszym know-how z innymi firmami – mówi Krzysztof Gońka, Head of brand & communication w Decathlon Polska.
Do Decatlonu dołączyły już agencje Przestrzeń i GroupM, które testowo wdrożyły program w swoich strukturach, a kolejne przedsiębiorstwa poważnie rozważają jego wprowadzenie.
– Na Work-Sport Balance każdy wygrywa. Regularna aktywność fizyczna to lepsze zdrowie i samopoczucie dla pracowników oraz korzyści dla firmy: mniej zwolnień, lepsze relacje w zespole i większa efektywność – mówi Elżbieta Konopińska-Dudek, senior strategist w agencji Przestrzeń.
Zdjęcie główne: LinkedIn (Krzysztof Gońka), LinkedIn (Piotr Szeleszczuk)
PS Rebranding Decathlonu okiem ekspertów [OPINIE]
Decathlon odświeżył logo, tożsamość oraz portfolio. Czy to dobry przykład przeprowadzenia rebrandingu marki? O to zapytaliśmy ekspertów.
PS2 Decathlon tworzy PEThletes, czyli protezę dla niepełnosprawnych psów
Decathlon znalazł sposób, by pomóc w codzienności niepełnosprawnych pupili. Marka stworzyła PEThletes, czyli protezę ułatwiającą poruszanie się psom, które utraciły ruch tylnych łap. Proteza jest wykonana z butelek PET.