Tegoroczna powódź, która nawiedziła Dolny Śląsk, spowodowała spustoszenie na tamtejszych terenach i sprawiła, że tysiące turystów odwołało planowane na czas urlopu przyjazdy. Straty poniosły zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy, a dolnośląskie atrakcje stoją puste i nieodwiedzane. Walkę z tą sytuacją postanowił podjąć Samorząd Województwa dolnośląskiego, który akcją #WspierajDolnyŚląsk zachęca do powrotu do tej części Polski.
Jej ambasadorami zostali przedstawiciele sportu, kultury, czy kulinariów i mediów: Robert Makłowicz, Olga Tokarczuk, Krzysztof Materna i Hubert Hurkacz, którzy, za pomocą mediów społecznościowych, zachęcają do przyjazdu na Dolny Śląsk.
Zobacz również
Dotychczas to właśnie jesień była okresem, w którym Dolny Śląsk odwiedzało najwięcej turystów. Po wrześniowych powodziach sytuacja zmieniła się jednak diametralnie, a kampania #WspierajDolnyŚląsk ma na nowo zachęcić Polaków do odwiedzenia tego regionu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Mimo trudnych chwil związanych z powodzią musimy myśleć o tym, jak podnieść się po tym kataklizmie. Dlatego samorząd województwa rusza z akcją Wspieraj Dolny Śląsk. Zapraszamy do naszych atrakcji turystycznych, te miejsca czekają na Państwa, a odwiedzanie ich będzie nieocenioną pomocą w procesie wspierania naszych regionalnych przedsiębiorców – mówi Michał Rado, Wicemarszałek Województwa dolnośląskiego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak zaznaczają organizatorzy, znaczenie ma nie tylko wsparcie zbiórek finansowych czy udział w odbudowie dolnośląskiej infrastruktury, ale też podróż na Dolny Śląsk i odwiedzenie tamtejszych atrakcji. W kampanii #WspierajDolnyŚląsk chodzi więc m.in. o to, aby ograniczyć liczbę nieuzasadnionych odwołań przyjazdów grup szkolnych. W tym celu organizatorzy wysłali do Ministra Edukacji list ze specjalnym apelem. Stale aktualizowana jest też LISTA OTWARTYCH DLA ODWIEDZAJĄCYCH MIEJSC.
Zdjęcie główne: Facebook
PS Restauracja z Kłodzka wykorzystuje formułę viralu Elements Hotel & SPA, żeby pokazać straty po powodzi
Kłodzka restauracja Nota Bene, przy pomocy dobrze znanego viralu, prezentuje zniszczenia wywołane ostatnimi powodziami. Z sieci płyną słowa wsparcia.