Firma BARTEK miała dość „grzecznej komunikacji”. Aby wyjść z tej konwencji zatrudniła znaną reżyser reklam Suzan Giżyńską, która zaproponowała nietypową kreację – jej głównym bohaterem stał się tajemniczy Bartek – sprawca wielu ciąż…
Zobacz również
„Tysiące kobiet w ciąży przez Bartka”, „Spojrzałam na Bartka, teraz jestem w ciąży” – billboardy z takimi hasłami pojawiły się w prima aprilis w Warszawie. Jednocześnie w intrenecie pojawiły się filmy viralowe z udziałem Magdaleny Waligórskiej w roli ciężarnej kobiety. Aktorka znana jest z ról w takich filmach jak m.in.: „Czego się boją faceci, czyli seks w mniejszym mieście”, „M jak miłość”, „Mrok”, czy „Rancho Wilkowyje”.
Obok niej zagrał Jan Bielski, aktor („Miłość na bogato”), instruktor kulturystyki i model, który w filmie biega po pociągu w stroju „dzidziusia” z ciążowym brzuchem.
Cały przekaz skupiał się na informacji o zagrożeniu ze strony tajemniczego Bartka, za sprawą którego każdy, bez względu na wiek i płeć, może zajść w ciążę (w spocie znajdziemy ciężarną sześćdziesięciolatkę-hipiskę, a nawet starszego mężczyznę w ciąży).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Przesłanie kampanii sprowadza się do tego, że sprawcą licznych poczęć jest firma BARTEK, która wprost zaraża miłością do dzieci.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pomysłodawczyni kampanii i reżyserka spotów nie kryje, że kontrowersja była zamierzona: – Mogliśmy pokazać urocze dzieciaczki przechadzające się po łące w bucikach BARTEK, ale wówczas nie wzbudzilibyśmy zainteresowania marką. Popularny aktor w śmiesznym kostiumie, czy starszy pan w ciąży – znacznie lepiej przykuwają uwagę. Jednocześnie nie są „bez sensu”, bo wypełniają przesłanie, że BARTEK promieniuje miłością – wyjaśnia Suzan Giżyńska.
Przyznaje, że punktem wyjścia do stworzenia kampanii był produkt. –Produkt, który odpowiada na potrzeby klientów. Produkt modny i tak dobrze wykonany, że można się w nim zakochać. Na tej bazie zrodził się przekaz, że buty BARTEK wzbudzają emocje, dzięki którym ludzie chcą mieć dziecko i kupić mu buty tej właśnie marki – wyjaśnia Giżyńska.
Dopełnieniem jest kończące spot hasło „BARTEK. Play with it”.
Film viralowy jest pierwszą częścią sagi, która będzie zapraszać konsumentów do zabawy z marką BARTEK.
W procesie produkcji spotów postawiono na jakość – za zdjęcia odpowiedzialny był Waldemar Szmidt, Director of Photography, członek Polish Society of Cinematographers, absolwent Łódzkiej Szkoły Filmowej i autor zdjęć do filmów: „Tajemnica Westerplatte”, „Milczenie jest Złotem”, „Skorumpowani”, „To nie tak jak myślisz Kotku”, „Pokaż Kotku co masz w środku”, „Tajemnica Twierdzy Szyfrów” i do wielu polskich seriali telewizyjnych.
- Za realizację kampanii odpowiada firma Icon Group Sp. z o.o.
- Organizator akcji: BARTEK S.A. (www.bartek.com.pl, www.sklep.bartek.com.pl)
- Pomysłodawca kampanii, reżyser: Suzan Giżyńska (www.suzan.com.pl)
- Agencja odpowiedzialna za projekt: Icon Group Sp. z o.o. (www.icongroup.pl).
- Firma Produkcyjna: Icon Films (www.icongroup.pl)
- DoP (zdjęcia): Waldemar Szmidt PSC
- Spoty (viral i rozwinięcie): www.przezbartka.pl