Firma BARTEK miała dość „grzecznej komunikacji”. Aby wyjść z tej konwencji zatrudniła znaną reżyser reklam Suzan Giżyńską, która zaproponowała nietypową kreację – jej głównym bohaterem stał się tajemniczy Bartek – sprawca wielu ciąż…
Zobacz również
„Tysiące kobiet w ciąży przez Bartka”, „Spojrzałam na Bartka, teraz jestem w ciąży” – billboardy z takimi hasłami pojawiły się w prima aprilis w Warszawie. Jednocześnie w intrenecie pojawiły się filmy viralowe z udziałem Magdaleny Waligórskiej w roli ciężarnej kobiety. Aktorka znana jest z ról w takich filmach jak m.in.: „Czego się boją faceci, czyli seks w mniejszym mieście”, „M jak miłość”, „Mrok”, czy „Rancho Wilkowyje”.
Obok niej zagrał Jan Bielski, aktor („Miłość na bogato”), instruktor kulturystyki i model, który w filmie biega po pociągu w stroju „dzidziusia” z ciążowym brzuchem.
Cały przekaz skupiał się na informacji o zagrożeniu ze strony tajemniczego Bartka, za sprawą którego każdy, bez względu na wiek i płeć, może zajść w ciążę (w spocie znajdziemy ciężarną sześćdziesięciolatkę-hipiskę, a nawet starszego mężczyznę w ciąży).
Poznaj Cropink – szybko i prosto twórz reklamy produktowe. Uwolnij Twoją kreatywność
Przesłanie kampanii sprowadza się do tego, że sprawcą licznych poczęć jest firma BARTEK, która wprost zaraża miłością do dzieci.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pomysłodawczyni kampanii i reżyserka spotów nie kryje, że kontrowersja była zamierzona: – Mogliśmy pokazać urocze dzieciaczki przechadzające się po łące w bucikach BARTEK, ale wówczas nie wzbudzilibyśmy zainteresowania marką. Popularny aktor w śmiesznym kostiumie, czy starszy pan w ciąży – znacznie lepiej przykuwają uwagę. Jednocześnie nie są „bez sensu”, bo wypełniają przesłanie, że BARTEK promieniuje miłością – wyjaśnia Suzan Giżyńska.
Przyznaje, że punktem wyjścia do stworzenia kampanii był produkt. –Produkt, który odpowiada na potrzeby klientów. Produkt modny i tak dobrze wykonany, że można się w nim zakochać. Na tej bazie zrodził się przekaz, że buty BARTEK wzbudzają emocje, dzięki którym ludzie chcą mieć dziecko i kupić mu buty tej właśnie marki – wyjaśnia Giżyńska.
Dopełnieniem jest kończące spot hasło „BARTEK. Play with it”.
Film viralowy jest pierwszą częścią sagi, która będzie zapraszać konsumentów do zabawy z marką BARTEK.
W procesie produkcji spotów postawiono na jakość – za zdjęcia odpowiedzialny był Waldemar Szmidt, Director of Photography, członek Polish Society of Cinematographers, absolwent Łódzkiej Szkoły Filmowej i autor zdjęć do filmów: „Tajemnica Westerplatte”, „Milczenie jest Złotem”, „Skorumpowani”, „To nie tak jak myślisz Kotku”, „Pokaż Kotku co masz w środku”, „Tajemnica Twierdzy Szyfrów” i do wielu polskich seriali telewizyjnych.
- Za realizację kampanii odpowiada firma Icon Group Sp. z o.o.
- Organizator akcji: BARTEK S.A. (www.bartek.com.pl, www.sklep.bartek.com.pl)
- Pomysłodawca kampanii, reżyser: Suzan Giżyńska (www.suzan.com.pl)
- Agencja odpowiedzialna za projekt: Icon Group Sp. z o.o. (www.icongroup.pl).
- Firma Produkcyjna: Icon Films (www.icongroup.pl)
- DoP (zdjęcia): Waldemar Szmidt PSC
- Spoty (viral i rozwinięcie): www.przezbartka.pl