TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

WWF alarmuje i dodaje daty wyginięcia kilkunastu gatunków zwierząt do kalendarza Google

WWF alarmuje i dodaje daty wyginięcia kilkunastu gatunków zwierząt do kalendarza Google
Duński oddział WWF, wraz z międzynarodowymi naukowcami, oszacowali daty wyginięcia kilkunastu gatunków zwierząt. Daty zaznaczono w kalendarzu Google. WWF zachęca do subskrypcji wydarzeń.
O autorze
2 min czytania 2024-02-13

Jak podają naukowcy z uniwersytetów w Kopenhadze i Cambridge, znane są dokładne daty wyginięcia kilku gatunków zwierząt. Chodzi np. o Akikiki, który może wyginąć do 24 lutego br. Takich gatunków jest jednak więcej, dlatego duński oddział WWF postanowił przygotować alarmującą kampanię Extinction Days. Organizacja zwróciła się do duńskich oraz międzynarodowych naukowców z prośbą o oszacowanie dat wyginięcia poszczególnych gatunków. Okazało się, że oszacować można konkretny rok, dni i miesiące zostały wybrane losowo.

Początkowo zidentyfikowano 11 różnych gatunków. W ramach akcji powstał „Kalendarz Dni Wymierania”. Organizacja WWF oparła swoje działania głównie na kalendarzu Google i tam zaznaczyła ważne daty. Każdy użytkownik może je subskrybować, by otrzymywać powiadomienia o zwierzętach, którym grozi wyginięcie.

– Nigdy wcześniej nie spotkaliśmy się z tak poważną sytuacją. Każdego roku tracimy tysiące gatunków, ponieważ nie dbamy wystarczająco dobrze o naszą planetę. Jest to głęboko niepokojące. Czasami musimy namacalnie przedstawić złożone sytuacje i dlatego teraz przybieramy twarze niektórym gatunkom, których nekrologi zostały już napisane, jeśli nie podejmiemy odpowiednich działań. Na przykład możemy ryzykować utratę w ciągu najbliższych 10–15 lat zarówno nosorożca sumatrzańskiego, wilka rudego, jak i krokodyla kubańskiego, jeśli tego nie zrobimy. Dołóżcie szczególnych starań dla tych zwierząt – powiedział Bo Øksnebjerg, Sekretarz Generalny WWF-Dania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

WWF po raz kolejny przypomina o wymierających gatunkach

Kampanię na rzecz gatunków zagrożonych całkowitym wyginięciem w środowisku naturalnym przygotował w 2023 roku oddział WWF z Portugalii. Akcja powstała przy współpracy z ogrodem zoologicznym w Lizbonie.

Stworzono wówczas specjalna czcionka typograficzna – Endangered Typeface, której każda z liter reprezentowała zagrożony gatunek zwierzęcia. Mottem kampanii było hasło „Żywa czcionka, zrodzona dla ochrony życia wszystkich zwierząt”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS AMS we współpracy z WWF wyemituje miniserial w ramach akcji „Godzina dla Ziemi WWF”

W ramach „Godziny dla Ziemi WWF”, AMS przez cały dzień – co godzinę – emitowało ekologiczny miniserial na Digital Citylightach. Złożyły się na niego treści merytoryczne – praktyczne wskazówki, jak każdy z nas może zadbać o naszą planetę. Partnerem merytorycznym akcji było WWF.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 #OdKulis: Kampania „Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimy”

Przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja kampanii „Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimy”. Akcja odbyła się w ramach czternastej akcji Godzina dla Ziemi WWF.

PS3 Rozpikselowane zdjęcia zwierząt odzwierciedlają, ile osobników danego gatunku pozostało jeszcze na świecie

Masowe wymieranie zwierząt to już nie jest fikcja, a przykra codzienna rzeczywistość. Aby pokazać skalę tego problemu, pewien użytkownik portalu Reddit rozpikselował zdjęcia wybranych zwierząt. Im bardziej niewyraźne zdjęcie – tym mniej żyjących osobników danego gatunku pozostało jeszcze na świecie.