WWF alarmuje i dodaje daty wyginięcia kilkunastu gatunków zwierząt do kalendarza Google

WWF alarmuje i dodaje daty wyginięcia kilkunastu gatunków zwierząt do kalendarza Google
Duński oddział WWF, wraz z międzynarodowymi naukowcami, oszacowali daty wyginięcia kilkunastu gatunków zwierząt. Daty zaznaczono w kalendarzu Google. WWF zachęca do subskrypcji wydarzeń.
O autorze
2 min czytania 2024-02-13

Jak podają naukowcy z uniwersytetów w Kopenhadze i Cambridge, znane są dokładne daty wyginięcia kilku gatunków zwierząt. Chodzi np. o Akikiki, który może wyginąć do 24 lutego br. Takich gatunków jest jednak więcej, dlatego duński oddział WWF postanowił przygotować alarmującą kampanię Extinction Days. Organizacja zwróciła się do duńskich oraz międzynarodowych naukowców z prośbą o oszacowanie dat wyginięcia poszczególnych gatunków. Okazało się, że oszacować można konkretny rok, dni i miesiące zostały wybrane losowo.

Początkowo zidentyfikowano 11 różnych gatunków. W ramach akcji powstał „Kalendarz Dni Wymierania”. Organizacja WWF oparła swoje działania głównie na kalendarzu Google i tam zaznaczyła ważne daty. Każdy użytkownik może je subskrybować, by otrzymywać powiadomienia o zwierzętach, którym grozi wyginięcie.

– Nigdy wcześniej nie spotkaliśmy się z tak poważną sytuacją. Każdego roku tracimy tysiące gatunków, ponieważ nie dbamy wystarczająco dobrze o naszą planetę. Jest to głęboko niepokojące. Czasami musimy namacalnie przedstawić złożone sytuacje i dlatego teraz przybieramy twarze niektórym gatunkom, których nekrologi zostały już napisane, jeśli nie podejmiemy odpowiednich działań. Na przykład możemy ryzykować utratę w ciągu najbliższych 10–15 lat zarówno nosorożca sumatrzańskiego, wilka rudego, jak i krokodyla kubańskiego, jeśli tego nie zrobimy. Dołóżcie szczególnych starań dla tych zwierząt – powiedział Bo Øksnebjerg, Sekretarz Generalny WWF-Dania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

WWF po raz kolejny przypomina o wymierających gatunkach

Kampanię na rzecz gatunków zagrożonych całkowitym wyginięciem w środowisku naturalnym przygotował w 2023 roku oddział WWF z Portugalii. Akcja powstała przy współpracy z ogrodem zoologicznym w Lizbonie.

Stworzono wówczas specjalna czcionka typograficzna – Endangered Typeface, której każda z liter reprezentowała zagrożony gatunek zwierzęcia. Mottem kampanii było hasło „Żywa czcionka, zrodzona dla ochrony życia wszystkich zwierząt”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS AMS we współpracy z WWF wyemituje miniserial w ramach akcji „Godzina dla Ziemi WWF”

W ramach „Godziny dla Ziemi WWF”, AMS przez cały dzień – co godzinę – emitowało ekologiczny miniserial na Digital Citylightach. Złożyły się na niego treści merytoryczne – praktyczne wskazówki, jak każdy z nas może zadbać o naszą planetę. Partnerem merytorycznym akcji było WWF.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 #OdKulis: Kampania „Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimy”

Przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja kampanii „Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimy”. Akcja odbyła się w ramach czternastej akcji Godzina dla Ziemi WWF.

PS3 Rozpikselowane zdjęcia zwierząt odzwierciedlają, ile osobników danego gatunku pozostało jeszcze na świecie

Masowe wymieranie zwierząt to już nie jest fikcja, a przykra codzienna rzeczywistość. Aby pokazać skalę tego problemu, pewien użytkownik portalu Reddit rozpikselował zdjęcia wybranych zwierząt. Im bardziej niewyraźne zdjęcie – tym mniej żyjących osobników danego gatunku pozostało jeszcze na świecie.