TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Wybory bez oszustw”: inicjatywa Demagoga na rzecz rzetelnych informacji

„Wybory bez oszustw”: inicjatywa Demagoga na rzecz rzetelnych informacji
Stowarzyszenie Demagog wraz z szerokim gronem partnerów powołało koalicję na rzecz rzetelnych informacji podczas kampanii wyborczej. W inicjatywę zaangażowali się m.in. myPolitics, Onet, Fakt, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), PRoto oraz Karol Paciorek, twórca popularnego podcastu Imponderabilia.
O autorze
2 min czytania 2025-03-26

Celem koalicji jest przeciwdziałanie dezinformacji oraz edukacja wyborców poprzez analizę wypowiedzi kandydatów i dostarczanie sprawdzonych treści. Dzięki współpracy z partnerami informacje docierają do szerokiego grona odbiorców w mediach tradycyjnych i społecznościowych, wspierając świadome podejmowanie decyzji wyborczych.

Współpraca przy teście poglądów politycznych

Jednym z kluczowych partnerów projektu jest myPolitics – platforma, która aktywizuje młodych ludzi do świadomego udziału w życiu politycznym. W ramach współpracy Stowarzyszenie Demagog zaangażuje się w opracowywanie pytań dotyczących dezinformacji, które zostaną wykorzystane w popularnym teście poglądów wyborczych – „Barometr Prezydencki 2025. Publikacja Barometru już w drugiej połowie kwietnia.

Dodatkowo fact-checkerzy z Demagoga będą weryfikować zarówno pytania, jak i odpowiedzi kandydatów mieszczą się w zakresie kompetencji Prezydenta. Dzięki wymianie użytkowników i wzajemnej ekspozycji inicjatywa zyskuje zasięg szczególnie wśród młodego pokolenia, które często jest narażone na wpływ fake newsów.

Onet i Fakt ​​na rzecz rzetelnych informacji

W projekcie aktywnie uczestniczy również portal Onet, który regularnie publikuje treści tworzone przez ekspertów Demagoga w ramach Programu Partnerskiego Onetu (PPO). Współpraca zakłada publikację artykułów, poświęconych wyborom i analizom wypowiedzi kandydatów, które przygotowuje Stowarzyszenie Demagog. Dzięki wsparciu Onetu rzetelne informacje docierają do szerokiej grupy odbiorców, którzy mają dostęp do faktów i sposobów weryfikacji informacji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z kolei dzięki współpracy z Faktem, projekt zyskuje także zasięg w tradycyjnych mediach drukowanych. Już od kwietnia raz w tygodniu w papierowym wydaniu gazety publikowany będzie artykuł związany z wyborami, a jego rozwinięcie można znaleźć w serwisie online, którego przygotowaniem zajmie się redakcja Demagoga. Dodatkowo temat wyborów podejmowany będzie w ramach rozmów na żywo, w programie FAKT LIVE, gdzie eksperci i dziennikarze analizują bieżące wydarzenia i narracje polityczne.

Monitorowanie mediów podczas kampanii

Ważnym elementem projektu jest współpraca z Instytutem Monitorowania Mediów (IMM) i PRoto, którzy wspólnie dostarczają raporty na temat medialnych zasięgów kandydatów. Co tydzień publikowane są kompleksowe analizy liczby publikacji, interakcji w mediach społecznościowych oraz weryfikacja tematów pojawiających się w przestrzeni publicznej. Raporty dostarczają cennych danych na temat popularności kandydatów w różnych kanałach komunikacyjnych, a także umożliwiają identyfikację potencjalnych dezinformacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Demagog łączy siły z Karolem Paciorkiem

Nieocenionym wsparciem jest także zaangażowanie Karola Paciorka, znanego z podcastu Imponderabilia. W ramach trwającej kampanii wyborczej w programie goszczą kandydaci ubiegający się o urząd prezydenta, co daje widzom możliwość zapoznania się z ich stanowiskami i poglądami. Redakcja Demagoga na bieżąco weryfikuje wypowiedzi gości, a wyniki analiz prezentowane są zarówno w trakcie rozmów, jak i w szczegółowych artykułach dostępnych na stronie Demagoga. Dzięki współpracy widzowie Imponderabiliów mają dostęp do rzetelnych informacji, które pomogą im podejmować świadome decyzje wyborcze.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pierwszym gościem programu był Adrian Zandberg, a rozmowa z nim jest już dostępna.

Zdjęcie główne: Depositphotos