– i.pl posiada funkcjonalności niedostępne dla naszych konkurentów, budując prawdziwą siłę połączonych mediów regionalnych z nowym portalem o zasięgu ogólnopolskim. Serwis to brakujący dotychczas element w strukturze naszych portali. To strategiczny krok w stronę jeszcze większej siły naszej firmy, która bazując na dotychczasowym potencjale, ma realną szansę wejścia do grona pierwszych trzech grup medialnych w Polsce – zarówno pod względem zasięgu treści, jak i efektywności biznesowej – mówi Tomasz Przybek, prezes zarządu Polska Press Grupy.
Jedną z funkcjonalności wprowadzających nową jakość na rynku jest „Blisko Ciebie”, czyli możliwość geolokalizacji, skorelowanej z treściami z wszystkich 380 powiatów w Polsce. Użytkownik portalu wybierając swoją miejscowość otrzyma najnowsze treści z każdego zakątka kraju.
Zobacz również
– Temat portalu horyzontalnego przedstawiłam zaraz po moim przyjściu do firmy – byłam przekonana, że musi powstać nowy, zupełnie inny od obecnych na rynku portal informacyjny. Jesteśmy obecni w każdym regionie Polski. Pod względem treści korzystamy z potencjału wszystkich naszych redakcji lokalnych. Gwarantuje to, że jako pierwsi poinformujemy naszych Odbiorców o tym, co ważnego dzieje się nie tylko w stolicy, ale we wszystkich miastach i miasteczkach. Najsilniejszą obecność w regionach, na poziomie wszystkich powiatów w Polsce, łączymy z nową, specjalnie utworzoną redakcją w Warszawie. Łącznie na rzecz portalu treści tworzyć będzie 800 dziennikarzy w regionach oraz 40 redaktorów w redakcji centralnej. Dostarczamy tym samym tematy lokalne i regionalne, wraz z treściami o charakterze ogólnopolskim i światowym. Posiadamy także rozbudowane sekcje tematyczne i branżowe – informuje Dorota Kania, członek zarządu i redaktor naczelna Polska Press Grupy.
Serwis ma charakter informacyjno-rozrywkowy. Porusza tematy z życia politycznego i społecznego. Odbiorcom dostarcza jakościową publicystykę na najwyższym poziomie merytorycznym. I.pl to nie tylko teksty redakcyjne, ale także rozbudowane cykle video, reportaże interaktywne oraz podcasty.
– Wizja i.pl sprowadza się do portalu dla każdego – odbiorców młodych, ale także tych dojrzałych. Ofertę budowaliśmy, kierując się przede wszystkim zbadanymi potrzebami użytkowników Internetu, którzy narzekają na zbyt dużą ilość mało użytecznych informacji oraz brak jakościowych treści lokalnych. Nasz portal stawia człowieka w centrum uwagi. Piszemy o ludziach i dla ludzi. Łączymy ze sobą różne światy i punkty widzenia. Z szacunkiem traktujemy każdą ze stron, studzimy emocje tam, gdzie jest taka potrzeba. Zaprosiliśmy do współpracy wielu fantastycznych publicystów, takich jak aktywista Jan Śpiewak, prof. Wojciech Roszkowski czy prof. Zbigniew Krysiak. Stawiamy także na cykle tematyczne, osobny moduł na stronie głównej będzie dedykowany określonemu tematowi (poniedziałek – sport, wtorek – biznes, środa – zdrowie, itd.). Myślę, że ciekawą funkcją jest także <<W skrócie>>, czyli podsumowanie najważniejszych wydarzeń z ostatniej doby. Dzięki relacjom wyświetlanym w formie znanej z social mediów nasi Odbiorcy będą zawsze na bieżąco z najważniejszymi informacjami, które opublikowaliśmy na naszym portalu. Wyboru do tej funkcjonalności dokonuje redakcja, co sprawia, że zawsze do Odbiorcy trafiają rzeczywiście najważniejsze w danym dniu informacje – wyjaśnia Piotr Kotomski, redaktor naczelny portalu i.pl.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Sama nazwa domeny – i.pl – to nowa jakość na rynku Internetu. Unikatowy i intrygujący adres stanowi jednocześnie przesłanie nowego portalu, który swoją treścią oraz stylem narracji spaja, a nie dzieli Odbiorców.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Zadanie wyboru nazwy nowego portalu wspominam jako najważniejsze w całym tym skomplikowanym projekcie. Wiedziałem o tym, że były już wcześniejsze próby wyboru domeny, a ma to przecież nierozerwalny związek z charakterem produktu medialnego, jego pozycjonowaniem i postrzeganiem na rynku. To nie był krótki proces. W kilka miesięcy, wspólnie z zespołem, doprowadziliśmy do wyboru nazwy domeny, która pasowała do obranej strategii komunikacji portalu. Zarówno sama nazwa, jak i cały portal w moim odczuciu wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów informacji oraz rozrywki internetowej. Zdaje się, że problemem tej kategorii produktów medialnych jest odległość. Rozumiana zarówno jako publikowanie treści odległych odbiorcom, ale także z dużego dystansu do ich życia, co wyklucza zrozumienie ich sytuacji i potrzeb. Ten dystans do Odbiorców powinien sprawić, że użytkownikami i.pl staną się osoby, które na portalach konkurencyjnych nie znajdują atrakcyjnych dla siebie treści. Jestem pewien, że nasze podejście do budowy portalu opartego wręcz o sąsiedzkie relacje między dziennikarzami, a Odbiorcami sprawi, że użytkownicy Internetu często będą powracać na i.pl – mówi Michał Bagiński, szef projektu i.pl.
Portal wyróżnia nowoczesny wygląd oraz intuicyjna funkcjonalność, opracowana przede wszystkim pod urządzenia mobilne. Dzięki badaniom przeprowadzonym przez niezależną firmę badawczą na zlecenie zespołu projektowego nowego portalu zdiagnozowaliśmy silne i słabe strony konkurencyjnych portali w Polsce. Dzięki temu mamy doskonałą bazę rekomendacji i wniosków, pozwalających rozwijać portal i.pl w taki sposób, aby znalazł się w czołówce serwisów informacyjnych w Polsce.
– Poczyniliśmy znaczne inwestycje zarówno w rozwój infrastruktury, jak i technologii w obrębie grupy. W zespołach IT – na każdej płaszczyźnie – znaleźliśmy przestrzeń do prac technologicznych, rozwoju naszych usług oraz rozbudowy platformy online, na poziomie niewidocznym na pierwszy rzut oka dla naszych użytkowników. Zwiększyliśmy zarówno wydajność systemu, jak i jego skalowalność. Wprowadziliśmy liczne modyfikacje i standaryzacje, dzięki którym robimy ogromny krok do przodu pod kątem uniwersalności platformy, działającej w modelu hybrydowym. Przed nami kolejne ciekawe projekty IT, które przyczynią się do jeszcze większej atrakcyjności serwisu – informuje Łukasz Zymer, dyrektor IT Polska Press Grupy.
Projekt graficzny serwisu, od konceptu na logotyp i identyfikację wizualną realizowany został pod przewodnictwem Dyrektora Artystycznego Polska Press Grupy Tomasza Bocheńskiego.
– Kreacja graficzna portalu jest przyjazna dla użytkownika. Jest minimalistyczna w formie, przez co staje się maksymalnie czytelna dla odbiorcy. Wytłuszczenia, boldowania zastosowane w tytułach pozwalają użytkownikowi szybciej poruszać się po stronie, akcentując podstawę każdego materiału redakcyjnego – mówi Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy.
Zespoły graficzne UX/UI z obszaru IT, idealnie przełożyły koncepcję layoutu strony na uzyskany efekt końcowy w zakresie wyglądu, użyteczności oraz kreowania doświadczeń użytkownika.
– Potrzeba uruchomienia nowego portalu była świetną okazją do jeszcze szybszego rozwoju Platformy Kontentowej, którą od kilku lat budujemy w Polska Press. Uruchomienie nowego serwisu w tak krótkim czasie było możliwe dzięki świetnej pracy architektów IT, projektantów oraz zespołów deweloperskich, którzy w ciągu 7 miesięcy przygotowali nowy serwis wraz z licznymi, nowymi funkcjonalnościami. Warto dodać, że wszystkie prace wykonywane na rzecz portalu i.pl przyczyniły się jednocześnie do rozwoju całej platformy tj. CMS-a, Serwisów Regionalnych, portali NaszeMiasto.pl oraz serwisów tematycznych. Cieszę się, że działanie nowych rozwiązań będziemy mogli weryfikować już na działającym serwisie, a dalsze decyzje o rozwoju będziemy mogli podejmować na podstawie rozbudowanej analityki – mówi Wojciech Kozak, dyrektor rozwoju online Polska Press Grupy.
Wraz ze startem portalu ruszyła zakrojona na szeroką skalę kampania promocyjna, zbudowana w oparciu o content RTM, poprzedzona pogłębioną analizą strategiczną.
– Kluczowa dla mnie w tym projekcie była odpowiednia strategia i pozycjonowanie produktu. Adekwatne do potrzeb klientów umiejscowienie portalu. Odpowiedź na ważne pytania: Kim jesteśmy, dla kogo mamy ofertę, jakie jej elementy spowodują zainteresowanie w grupie docelowej, a w efekcie końcowym przywiązanie Użytkowników do naszego portalu. Wiemy, że wprowadzamy unikatowy na polskim rynku produkt medialny, ale zdajemy sobie sprawę, że to nie jest wystarczające, aby odnieść spodziewany sukces. My startujemy od nowa, co wymaga skutecznej komunikacji, ale i konsekwencji w długoterminowym działaniu na wszystkich polach, a także stałego rozwoju platformy i narzędzi, dzięki czemu utrzymamy zainteresowanie użytkowników portalu – mówi Małgorzata Skorwider, członek zarządu Polska Press Grupy.
W ramach kampanii medialnej zaplanowane zostały intensywne emisje telewizyjne, przyciągające uwagę treści na 190 nośnikach wielkopowierzchniowych OOH, a także działania w zakresie digital oraz w social mediach.
– Pozycjonowanie nowego portalu na rynku to nowa jakość w kategorii produktów internetowych tego typu. Zwykle przybierają one role pouczających, ważniejszych niż Odbiorca. My poszliśmy przeciwną drogą. Narrację budujemy w oparciu o perspektywę naszych użytkowników. Łączymy różne światy, perspektywy oraz tematy. Stawiamy na silne, bezpośrednie odniesienie do Odbiorcy. W naszych materiałach zestawiamy wydarzenia ze sformułowaniem << i Ty>>, jasno wskazując, że wszystkie nasze treści tworzymy dla Odbiorców. Nie zamierzamy budować dominującej pozycji dziennikarzy, patrzących na Czytelnika z góry. Stawiamy na równe relacje, gwarantując rzetelność, użyteczność i jakość treści – dodaje Wojciech Paczyński, dyrektor marketingu Polska Press Grupy.
Uruchomienie ogólnopolskiego portalu informacyjno-rozrywkowego otwiera także nową perspektywę dla Partnerów i reklamodawców.
– Portal horyzontalny ma także wymiar biznesowy. Posiadanie takiego medium pozwoli Polska Press Grupie implementować najlepsze rozwiązania do wszystkich naszych serwisów internetowych, pracując na efekcie skali. Ponadto możemy zaproponować na rynku współpracę z wydawcą zdolnym do pozycjonowania produktów i usług zarówno na poziomie horyzontalnym, jak i bardzo lokalnym. To z pewnością potencjał, który wpłynie na efektywność ekonomiczną całej naszej Grupy – mówi Miłosz Szulc, prezes zarządu Spółki PL24.
Zespół projektowy portalu już na etapie tworzenia poszczególnych sekcji tematycznych i funkcjonalności serwisu zadbał o zaplanowanie nośników reklamowych, które konweniować będą z czystą i nowocześnie minimalistyczną szatą graficzną i.pl.
– Proponujemy nowe możliwości, które dotąd nie pojawiały się w naszej ofercie. Potencjał determinuje tutaj zasięg oraz sekcje tematyczne, pozwalające wspólnie z Partnerem wypracować najlepsze rozwiązania maksymalizujące efektywność realizowanej wspólnie z nami kampanii. Poza ofertą reklamy adresujemy rynek debat i paneli branżowych, zdolnych do budowania znaczących zasięgów, ze względu na potencjał całej naszej Grupy – komentuje Paweł Kossek, dyrektor ds. klientów strategicznych Polska Press Grupy.
Uruchomienie portalu to pierwszy etap długoterminowego i strategicznego projektu. Celem jest budowa silnej grupy medialno-technologicznej, zdolnej do pozyskiwania nowych użytkowników, chętnie korzystających z zarówno treści, jak i funkcjonalności serwisu.
– Efekty pracy wygenerowały nową jakość mediów Polska Press Grupy. Pozwoliły wejść na drogę rzeczywistej transformacji Spółki w stronę firmy medialno-technologicznej. Każdy kolejny kamień milowy tego procesu, który systematycznie będziemy komunikować na rynku, przybliża nas do celu, który wspólnie z nowym Zarządem zakreśliłem ponad rok temu – dodaje Tomasz Przybek, prezes zarządu Polska Press Grupy.
Zaawansowana analityka danych gromadzonych na stronie pozwoli rozwijać portal tak, aby jak najlepiej przystawał on do zwyczajów odbiorców, rejestrowanych w trakcie korzystania z portalu.