Zmieniono zasady wyboru jurorów – kandydatów do grona oceniających mogli zgłaszać uczestnicy poprzednich edycji wydarzenia. Bez zmian pozostają kategorie konkursowe. Jak co roku są to: PRINT, FILM, CYBER, DESIGN, PR, MEDIA oraz CLIENTS. Nagrodą główną w każdej kategorii jest udział zespołu w międzynarodowym konkursie Young Lions podczas Festiwalu Cannes Lions 2016.
Zasady
W konkursie Young Creatives Cannes uczestnicy, na wykonanie zadania, mają 24 (wyjątek stanowi kategoria FILM, w której czas wydłużony jest do 48 godzin). Pracę rozpoczyna briefing przeprowadzany przez partnera danej kategorii. Dzień po oddaniu prac, zespoły prezentują swoje pomysły przed jury. Również na tym etapie, czas nie jest ich sprzymierzeńcem – na prezentację i odpowiedzi na pytania jurorów młodzi mają tylko 15 minut. „Taka formuła wydarzenia to dobry sprawdzian nie tylko umiejętności kreatywnego myślenia uczestników, ale również tego co w naszym zawodzie ważne: organizacji pracy, prezentacji pomysłów, pracy w sytuacjach stresowych” komentuje Przemek Bogdanowicz , Prezes KTR.
Zobacz również
Jury
Tegoroczne składy jurorskie zostały wybrane na podstawie rekomendacji uczestników poprzedniej edycji wydarzenia. Obrady w poszczególnych kategoriach poprowadzą:
YC Print/Film – Katarzyna Sośnierz / Lvov
YC Design – Rafał Nagiecki / Saatchi & Saatchi
YC PR – Sebastian Stepak/ MSL Group
YC Cyber – Dorota Bubka / Artegence
YC Clients – Bartek Rams / Heart&Brain
Ocena prac
Szansę na zwycięstwo mają te teamy i ich prace, które w sposób najbardziej kreatywny, przemyślany odpowiedzą na brief. Jury przygotuje informacje zwrotne na temat przedstawionych prac lub uzasadnienie wyboru prac zwycięskich.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Projekt Young Creatives zorientowany jest coraz bardziej na edukację, na którą zawsze brakuje czasu w codziennej pracy w działach marketingu czy w agencji. Młodzi mają szansę pracować nad prawdziwymi problemami marek przygotowanymi przez partnerów konkursu, uzyskać ocenę pracy od utytułowanych kreatywnych, zobaczyć jak z problemem poradziły sobie, pod presja czasu, inne zespoły. Dla agencji które zgłaszają młode teamy do konkursu, to szansa na pokazanie jaki potencjał mają ich agencyjne zespoły kreatywne. Dla teamów kategorii Clients to czasami pierwsza możliwość samodzielnej współpracy z kreatywnymi i pisania dla nich briefu, możliwość prezentacji „kultury kreatywnej” działów marketingu firm które reprezentują. Dla najlepszych zespołów to promocja ich nazwisk w środowisku, otrzymanie nagrody podczas Gali KTR, wreszcie wyjazd co Cannes i możliwość zmierzenia się z teamami z całego świata.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Konkurs otwarty jest dla wszystkich pracowników branży komunikacji reklamowej i marketingowej. Formularz zgłoszeniowy oraz wszelkie informacje dostępne są na stronie oraz innovationad.pl dla kategorii MEDIA.
Nagrodą dla zwycięzców każdej kategorii jest udział w międzynarodowym festiwalu Young Lions w Cannes, w czerwcu 2016. Wyróżnienia zostaną przyznane w trakcie gali Konkursu Klubu Twórców Reklamy KTR, która odbędzie się w maju.