Spot stworzony w ramach nowej kampanii UNICEF nosi nazwę „Your new mission: Unlock their potential” i pokrótce przedstawia historię trzech młodych uchodźców – Samy, Nory i Pouya. Każdy z nich ma swoje własne pasje, ambitne plany na przyszłość, lecz łączy ich jedno – przybyli do nowego, obcego kraju, bo tam, skąd pochodzą, jest zbyt niebezpiecznie.
Wideo, stworzone w konwencji gry komputerowej, ma za zadanie zwrócić uwagę społeczeństwa na sytuację uchodźców na całym świecie i jednocześnie walczyć z krzywdzącymi stereotypami na ich temat.
Zobacz również
Co ciekawe, w ramach kampanii UNICEF naprawdę stworzył mini grę, w której bohaterami są wspomnieni wyżej, trzej uchodźcy. Można ją znaleźć na stronie organizacji.
PS
W ubiegłym roku marka Levi’s nawiązała współpracę z włoską organizacją Porto Alegre, która wspiera osoby najbardziej potrzebujące, w tym m.in. uchodźców. W jej ramach powstała kolekcja akcesoriów z recyklingowanego dżinsu, którą uszyli podopieczni fundacji.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Gra zatytułowana „Salaam” została stworzona przez byłego uchodźcę Luala Mayena. Za pomocą mikrotransakcji dokonywanych w aplikacji, użytkownicy wspierają osoby, które aktualnie przebywają w obozach dla uchodźców.
PS3
Mówi się, że historia kołem się toczy. UNICEF w kampanii na rzecz uchodźców dał nam do zrozumienia, że to „koło” jest tu i teraz. Dwuminutowy filmik przedstawia 12-letniego Ahmeda oraz 92-letniego Harry’ego. Zobaczcie ich historie.