YouTube Ads Leaderboard: Dwa pierwsze miejsca na YouTubie należą do OLX

Zarówno w styczniu, jak i lutym br. pierwsze miejsca zestawienia YouTube Ads Leaderboard zajęły spoty serwisu ogłoszeniowego OLX. Oba filmy prezentują ważne społecznie tematy: smogu oraz oszustw na platformach zakupowych.
O autorze
2 min czytania 2020-03-16

Styczeń br. pod kątem reklamy na YouTubie upłynął pod znakiem kampanii OLX Polska przeciwko smogowi, promującej dbanie o jakość powietrza, którym oddychamy. W edukacyjnym klipie OLX.pl prezentuje: T-raperzy znad Wisły – Antysmog song występuje słynna grupa komediowa T-Raperzy Znad Wisły, którzy tym razem wykonują piosenkę poruszającą temat zagrożeń związanych ze smogiem i przedstawiającą wskazówki dotyczące działań antysmogowych. Teledysk nawiązuje do kultowych w latach 90-tych teledysków grupy poprzez zastosowane efekty, stroje czy proporcje ekranu, a także charakterystyczny sposób wykonania utworu. 

Kolejne miejsca styczniowego zestawienia należą do reklam RTV EURO AGD, które prezentują dane techniczne oraz zalety nowych produktów: smartfona Xiaomi Mi Note 10 oraz smartwatchy: Garmin Vivoactive 4S i Forever ForeVive SB-320. Zestawienie zamyka zagraniczny spot nowego modelu Lamborghini Huracán EVO RWD: rewind to rear wheel drive

Listę topowych reklam w lutym także otwiera spot OLX Polska, tym razem z serii Zdarzyło się najlepszym, apelującej o zachowanie czujności w sieci. W filmie z udziałem Janusza Chabiora oraz Jana Frycza przedstawiona została postać „hipotetycznego Radka” – odnoszącego sukcesu kardiochirurga, który jednak nie przestrzegał zasady ograniczonego zaufania w stosunku do sprzedawców w serwisach ogłoszeniowych. Reklama ma zwracać uwagę na problem oszustów oferujących towary za darmo, ale proszących o opłacenie kosztu ich przesyłki do nowego nabywcy. W ten sposób zarabiają spore sumy od naiwnych klientów, oczywiście nigdy nie wysyłając „sprzedanych” przedmiotów. 

Drugie miejsce lutowego zestawienia zajął zwiastun gry Fortnite – Sezon 2 w Rozdziale 2 | Ściśle tajny zwiastun premierowy, wprowadzający widzów w świat rozgrywki. Trzecie zaś to spot LOTTO Szybkie 600 – się gra, się ma! z udziałem tańczącego  Michała Milowicza, który wykonuje wpadającą w ucho piosenkę. Reklama przedstawia zasady nowej gry LOTTO Szybkie 600, która zadebiutowała 31 stycznia. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Podium zamykają dwie kolejne reklamy OLX przygotowane w ramach serii Zdarzyło się najlepszym, za kreację której odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT. Czwarte miejsce lutowego zestawienia YouTube Ads Leaderboard to spot Zdarzyło się najlepszym #2, w którym Jan Frycz wciela się w postać pani Bożenki, a przedstawiona historia przestrzega przed płatnością z góry za przedmioty pochodzące z niesprawdzonych źródeł. Jedna z kolejnych odsłon serii, czyli Zdarzyło się najlepszym #4 to natomiast prośba o dokładne sprawdzenie mieszkania lub pokoju przed jego wynajęciem (i przekonanie się, czy oferowane mieszkanie w ogóle istnieje!) ukazane w formie zabawnego dialogu pomiędzy Januszem Chabiorem a studentem Tomkiem, czyli oczywiście Janem Fryczem. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing