Z tej maszyny skorzystają tylko posiadacze wirtualnych monet

Aplikacja mobilna, wirtualne monety i maszyna vendingowa z prezentami, która komunikuje się ze smartfonem. Połączenie tych elementów może dać nową jakość na linii pracodawca - pracownik. Ten niezwykły system stworzyła i wprowadziła u siebie firma Netizens z Katowic.
O autorze
2 min czytania 2017-02-23

W dobie rynku pracownika, wyjazdy integracyjne, premie oraz pakiety socjalne i zdrowotne wydają się już być oczywistością. Coraz częściej potrzebne są nowe sposoby, aby osoba zatrudniona w firmie czuła się realnie doceniona. To rozwiązania, które działają natychmiast, pochodzą od współpracowników i dają szansę na realne odwdzięczenie się za pomoc oraz wsparcie – Tradycyjne formy docenienia kogoś już nie spełniają swoich zadań. Szukaliśmy rozwiązań, które służą podniesieniu satysfakcji pracownika z wykonywanych zadań. Uznaliśmy, że dotychczasowe formy nie do końca się w tej materii sprawdzały, a ludzie powinni czuć się komfortowo w swojej pracy – podkreśla Witold Kempa, CEO Netizens.

Netizens stawia na aplikację mobilną, dzięki której można zarówno nagradzać, jak i wyrażać uznanie dla kolegów z pracy. Jej podstawą są wirtualne monety, czyli neciaki, które wymienia się na jeden z kilku produktów z maszyny vendingowej znajdującej się w siedzibie firmy. Każdy pracownik na początku każdego miesiąca otrzymuje do rozdania pięć neciaków. Może je wręczyć i tym samym podziękować swoim kolegom, między innymi za dobry pomysł, za pomoc w rozwiązaniu problemu, miłą przysługę czy zażegnanie sytuacji kryzysowej. Szybka forma podziękowania ma miejsce w świecie online. Natomiast otrzymaną od kolegi wirtualną monetę – dzięki aplikacji – może od razu wymienić w maszynie na znajdujące się w niej przekąski, napoje i inne nagrody. – Tworzenie środowiska, w którym satysfakcja i samorealizacja jest na priorytetowym miejscu, docenienie współpracowników i ich pracy to obecnie prawdziwe wyzwanie dla nowoczesnych firm. GoodieBox może wspomóc każdą organizację, która dąży do podobnych celów. Na bazie maszyny vendingowej i aplikacji mobilnej stworzyliśmy gotowy do zakupu oraz natychmiastowego wdrożenia produkt. To oddolny mechanizm, bo nagradzają się wzajemnie sami pracownicy. Dzięki temu zespół ma szansę się zintegrować i zmotywować. Jest w tym również element zabawy i rozrywki, czy nawet grywalizacji, co zawsze przyciąga ludzi. Przede wszystkim to pomysł, który ma ogromne możliwość rozwoju. W maszynie jako nagrody mogą się przecież znaleźć także bilety na mecze reprezentacji, podpisany in blanco jednodniowy wniosek urlopowy, czy kupon na obiad w restauracji – wyjaśnia Witold Kempa.

 Korzyści czekają także na pracodawców. – To oczywiste wzmocnienie systemu motywacyjnego w firmie oraz uatrakcyjnienie oferty pracy. Mamy też możliwość generowania raportów i statystyk dotyczących najczęściej oraz najmniej docenianych osób. Odpowiedni dobór nazw dla poszczególnych monet daje szansę obserwacji zjawisk, które najczęściej występują w firmie. Dla managera może to być także dodatkowa wskazówka przy indywidualnej ocenie wybranych pracowników. Oprócz tego działy HR zyskają innowacyjne narzędzie do motywowania zatrudnionych, poprzez odpowiedni dobór nagród oraz regulowanie liczby i kategorii monet – dodaje CEO Netizens.

Aplikacja Netizens dodatkowo, w swojej rozszerzonej formie, gwarantuje nie tylko posiadanie wewnętrznej waluty, ale także usprawnia pracę całej firmy. Dzięki niej każdy pracownik ma m.in. wgląd do kalendarza swoich spotkań, dostęp do numerów telefonicznych kolegów z pracy, czy najnowsze informacje zamieszczane w intranecie. Mało tego, aplikacja – przy pomocy beaconów umieszczonych w najczęściej odwiedzanych miejscach w pracy – określa miejsce pobytu pracownika, co znacząco usprawnia wzajemną komunikację i odnajdywanie się. Co ważne, GoodieBox można bardzo łatwo zintegrować z intranetem lub innymi aplikacjami firmowymi. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Netizens to interaktywny dom produkcyjny, który jest dostawcą rozwiązań technologicznych dla agencji interaktywnych, startupów oraz klientów, którzy stawiają na innowacje w marketingu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing