Stowarzyszenie Alzheimer’s Society rozpoczęło kampanię uświadamiającą na temat demencji w społeczeństwie. W londyńskim Southbank pojawiła się olbrzymia instalacja, której celem jest uświadomienie osobom zdrowym, jakie wyzwania niesie ze sobą życie z chorobą Alzheimera. Wszystko dzięki prawdziwym historiom pacjentów cierpiących na to schorzenie, które można usłyszeć w brytyjskiej stolicy.
„Za zamkniętymi drzwiami” to akcja, dzięki której można poznać nie tylko realia życia osób z chorobą Alzheimera, ale także ich opiekunów. Niejednokrotnie zapominamy bowiem, że całodobowa opieka nad bliskimi to zajęcie, od którego nie ma odpoczynku, a które kosztuje opiekunów wiele emocji i sił.
Zobacz również
Jak wynika z badań, w Wielkiej Brytanii 1 milion osób jest obecnie dotkniętych demencją, a liczba ta ma wzrosnąć do 1,4 miliona do 2040 r. Alzheimer’s Society chce więc zwrócić na tę sytuację uwagę brytyjskiego rządu i w ten sposób przyczynić się do wprowadzenia pozytywnych zmian na tym polu.
– Demencja jest największym problemem zdrowotnym i socjalnym naszych czasów. Jej spustoszenie dotyka rodziny w każdym zakątku Wielkiej Brytanii, a mimo to nie jest priorytetem, jakim powinna być. Przynajmniej jedna trzecia osób cierpiących na demencję nie ma diagnozy i w związku z tym nie ma dostępu do niezbędnej opieki, wsparcia i leczenia, których rozpaczliwie potrzebuje – tłumaczy Kate Lee, Dyrektor generalna Alzheimer’s Society.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Akcję „Za zamkniętymi drzwiami” wsparła m.in. prezenterka telewizyjna Anna Richardson, której ojciec choruje na chorobę Alzheimera. Kampania jest realizowana w związku ze Światowym Miesiącem Alzheimera.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: YouTube
PS „It’s not Parkinson’s. It’s swagger”. Kampania, która wspiera osoby zmagające się z Parkinsonem
Organizacja Parkinson Canada wraz z reżyserem Timem Godsallem uruchomiła kampanię, której celem jest zachęcenie Kanadyjczyków cierpiących na chorobę Parkinsona do „znalezienia swojej pewności siebie”. Akcji towarzyszy film promujący, na którym chorujący zostali porównani do tzw. swaggerów.