– Transformacja cyfrowa jest jednym z filarów strategicznych Grupy Żabka. Już dziś sztuczna inteligencja pomaga nam minimalizować czas obsługi klientów, ułatwia prowadzenie biznesu naszym franczyzobiorcom, pozwala lepiej dobierać asortyment do sklepów i personalizować ofertę dla klientów – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Współpraca zakłada nie tylko wdrożenie nowych usług i rozwiązań, ale także wsparcie transformacji kultury organizacyjnej w kierunku AI. Oznacza to jeszcze większe otwarcie na naukę nowych kompetencji i wymiany wiedzy z zakresu najnowszych technologii.
Zobacz również
Wieloletnia współpraca pomiędzy Żabką i Microsoftem zaowocowała już wieloma rozwiązaniami – od przedstawionej wspólnie sześć lat temu wizji sklepu przyszłości, do prezentacji konceptu Żabka Nano w Nowym Jorku podczas największej konferencji retail na świecie – NRF 2023 Retail’s Big Show.
Żabka jako pierwszy detalista w Europie firma wdrożyła Microsoft Cloud for Sustainability, utworzyła największy Azure Marketplace w Europie Środkowej i inwestuje w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.
Retail przyszłości „tu i teraz”
Strategiczne partnerstwo obu firm oznacza intensywną współpracę w obszarze wykorzystania sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów, optymalizacji logistyki i asortymentu oraz lepszego zrozumienia i zaspokojenia potrzeb klientów. Partnerzy będą także wspólnie pracować nad rozwojem innowacyjnych usług i produktów dla konsumentów, partnerów biznesowych i społeczności lokalnych, korzystając z danych i analiz generowanych przez AI. Żabka i Microsoft zadbają również o podnoszenie kompetencji AI pracowników Żabki poprzez szkolenia, warsztaty i wzajemne dzielenie się wiedzą.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach partnerstwa Żabka Polska zapewni 2,5 tysiącom pracowników inteligentnego asystenta – Copilota dla Microsoft 365. Copilot zaszyty w narzędziach takich jak Outlook, Excel, Word, PowerPoint i Teams pomoże im szybciej wykonywać powtarzalne i nierzadko żmudne czynności oraz „uwolni ich czas” na bardziej kreatywne działania i rozwój kompetencji cyfrowych. Asystent m.in. podsumuje spotkanie, pomoże w przygotowaniu treści maila, zaprojektuje prezentację czy też wesprze pracowników w efektywnym planowaniu tygodnia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: mat. pras.