1. Aleksandra Szumska, Senior Partnership Manager w LifeTube
2. Anna Piotrowska, Junior Partnership Manager w LifeTube
3. Michał Kołodziej, Gaming Partnership Manager w LifeTube
4. Michał Makuch, Partnership Executive w LifeTube
5. Karol Suchodolski, Gaming Partnership Executive w LifeTube
6. Ewa Gruczek, Account Manager, Digital Kingdom
Zobacz pozostałe odcinki cyklu Kariera w marketingu>
Zobacz również
Aleksandra Szumska
Senior Partnership Manager w LifeTube
Jak zostałaś Partnership Managerem? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?
Karierę w Managemencie twórców video zaczynałam tak naprawdę od początku drabiny. Na początku zajmowałam się proaktywnym poszukiwaniem współpracy dla wszystkich naszych parterów, w późniejszym okresie również koordynacją owych działań. Wraz z rozwojem firmy i swoim własnym, zaczęłam opiekować się konkretnymi twórcami z naszej sieci, z którymi współpracuję do dziś. 🙂
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Co należy do obowiązków Partnership Managera?
Tak naprawdę jest to szeroki wachlarz obowiązków. Od poszukiwania marek zainteresowanych współpracą, poprzez odpowiadanie na briefy i późniejszą egzekucję projektów, aż do pomocy youtuberom w realizacji ich własnego contentu. Mam tu na myśli wspólne burze mózgów nad rozwojem kanału, pomoc przy organizacji planu zdjęciowego czy rekwizytów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kogo poszukuje się na stanowisko Partnership Managera? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?
To bardzo trudne pytanie, bo nie ma ujednoliconych wymagań na to stanowisko. Manager powinien być przede wszystkim mocno zaangażowany w swoją pracę i w to, co robi jego podopieczny. Wiadomo, że musi mieć pewne umiejętności sprzedażowe i pewność siebie, bo to później procentuje w pozyskiwaniu kolejnych projektów i utrzymywaniu relacji z klientami.
Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy Partnership Managera?
Brak nudy. Każdy dzień jest inny, każdy dzień to przygoda. Wiadomo, że musimy odpowiadać na maile, co może nie być tak pasjonujące, jednak przebywanie z youtuberami w czasie, gdy kręcą kolejne materiały jest niesamowite – dopiero wtedy docenia się ich pracę i można zobaczyć wszystko od podszewki. Jednak najważniejszą dla mnie rzeczą w tej pracy są relacje z moimi podopiecznymi, które w wielu przypadkach dawno przekroczyły granice relacji pracowniczych, a zaowocowały przyjaźnią.
Jakie są największe trudności/minusy a jakie plusy tej pracy?
Plusy już opisałam wyżej. Mogłabym do tego dodać jeszcze owe niespodzianki, które nas spotykają. Sama miałam okazję pojechać do kilku ciekawych miejsc z youtuberami, żeby realizować projekty, co dało mi wiele niezapomnianych wspomnień. A minusy? Jedyny to chyba nienormowany czas pracy. Wiadomo, że w biurze pracujemy od do, jednak jest wiele kwestii, które trzeba ad hoc załatwić wieczorem, bądź w weekendy. Nie jest to jednak na tyle regularne zjawisko, żeby nie można było z tym żyć. 🙂
Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?
To ciekawe pytanie. Jako dość nowe stanowisko nie ma tu ujednoliconych stawek. Tak naprawdę wiele zależy od kompetencji, doświadczenia, zaangażowania oraz wyników.
Gdzie szukać pracy jako Partnership Manager?
W sieciach partnerskich! LifeTube rozwija się na tyle szybko, że co chwilę szukamy kogoś nowego. 🙂
Co poleciłabyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać Partnership Managerami?
Jeśli nie boicie się wyzwań, macie otwarty umysły, jesteście pracowici i sumienni (!) to sobie poradzicie!
———————————————————–
Anna Piotrowska
Junior Partnership Manager w LifeTube
Jak zostałaś Partnership Managerem? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?
Zaczynałam pracę w LifeTube od stanowiska PRowego. Po jakimś czasie okazało się, że jednak praca z klientami i twórcami jest mi bliższa. Moi przełożeni to zauważyli i zostałam Partnership Executive, czyli managerem twórców. Obecnie moje stanowisko to Partnership Manager, takie nazewnictwo wiąże się po prostu z większymi kompetencjami personalnymi. Jednak cały czas odpowiadam za management youtuberów.
Co należy do obowiązków Partnership Managera?
Stała praca z youtuberami, wsparcie techniczne, koncepcyjne oraz przy współpracy z klientami. Odpowiadamy również za ich wizerunek. Podchodzimy do każdego z twórców indywidualnie i reagujemy na ich potrzeby. Czasem zdarza mi się nawet bookować im loty. 🙂
Kogo poszukuje się na stanowisko Partnership Managera? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?
Ważna jest na pewno znajomość rynku, sceny youtubowej polskiej i zagranicznej oraz dotychczasowych kampanii. Ceni się też kreatywność i zaangażowanie. Dodatkowo moim zdaniem komunikatywność i łatwość w nawiązywaniu relacji jest tutaj podstawą.
Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy Partnership Managera?
Kontakt z niesamowitymi ludźmi, którzy podchodzą do życia z pasją. Możliwość realizowania projektów na światowym poziomie i ciekawe środowisko pracy. Codziennie dzieje się coś nowego, nie można narzekać na rutynę.
Jakie są największe trudności/minusy a jakie plusy tej pracy?
Internet nie śpi, trzeba być przygotowanym na wszystko. Twórcy muszą mieć możliwość kontaktu z nami przez cały czas. Plusem jest to, że mamy możliwość wspólnego kreowania kontentu na YouTube, jesteśmy częścią ich kanałów.
Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?
Wszystko zależy od ustaleń. Nie jest tak jak w korporacji, że dane stanowisko to konkretna pensja.
Gdzie szukać pracy jako Partnership Manager?
Najlepiej oczywiście w LifeTube, a za granicą Gleam Futures.
Co poleciłabyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać Partnership Managerami?
Ta branża stale ewoluuje, trzeba się szybko uczyć, ale podstawy takie jak Public Relations, personal branding czy marketing warto wcześniej poznać.
———————————————————–
Michał Kołodziej
Gaming Partnership Manager w LifeTube
Jak zostałeś Partnership Manager? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?
Kucharz, barista, menadżer kawiarni, project manager w marketingu firmy post produkcyjnej, gaming partnership manager. Droga świadomie obrana i konsekwentnie realizowana, aż do osiągnięcia celu.
Co należy do obowiązków Partnership Managera?
Tak w skrócie? Wszystko. A tak nie w skrócie to stały kontakt ze swoimi twórcami, aktywne poszukiwanie współpracy z klientami końcowymi – w agencjach, domach mediowych i we wszystkich innych możliwych miejscach. Do tego wszelkie kwestie związane z negocjowaniem umów, załatwianie spraw technicznych związanych z kanałem YouTube twórcy, ogarnianie planu zdjęciowego, dbanie o relacje twórcy z markami, widzami i innymi youtuberami. A można tak jeszcze długo…
Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy Partnership Managera?
Brak nudy i rutyny! Każdy dzień to coś innego – nowe projekty, nowi twórcy, spotkania, wyjazdy, eventy, konferencje, nagrania. Plus, robię to, co lubię, czyli pracuję z największymi kanałami gamingowymi w Polsce i z najfajniejszymi producentami w branży gier.
Jakie są największe trudności/minusy a jakie plusy tej pracy?
Zacznę od wad, bo tych jest mało (serio!). Czasami bardzo trudne jest odpowiadanie za problemy związane z dosyć młodym wiekiem niektórych twórców. Czasami wiek i ich niezrozumienie zasad działania rynku reklamowego sprawia, że trzeba się nieźle nagimnastykować, żeby finalnie klient był wciąż zadowolony ze zrealizowanego projektu. To, a także dziwne godziny pracy, bo w tym zawodzie bardzo rzadko wychodzi się całkiem z pracy. Za to plusy sprawiają, że te wady są nieistotne. Praca ze świetnymi ludźmi – zarówno youtuberami, jak i innymi managerami którzy podzielają twoją pasję i twoje zainteresowania. Do tego możliwość pracy z największymi, najfajniejszymi brandami na świecie, możliwość podróżowania, nierzadko po całym świecie, realizowanie i spełnianie marzeń swoich twórców. Fajna robota.
Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?
Na tyle dobrze, że jest się w stanie pojechać na fajne wakacje kilka razy do roku.
Gdzie szukać pracy jako Partnership Manager?
Prosta sprawa – obserwuj ogłoszenia na portalach związanych z tematyką tej branży, śledź fanpage firm, które cię interesują, ustawiaj alerty na stronach typu pracuj.pl, rozmawiaj z ludźmi(!) związanymi z tą tematyką.
Co poleciłbyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać Partnership Managerami?
Nigdy nie przestawaj się rozwijać, oglądaj więcej i częściej YouTube’a (wszystko!), obserwuj i zapamiętuj trendy, nie bój się rozmawiać i myśleć inaczej od reszty.
———————————————————–
Michał Makuch
Partnership Executive w LifeTube
Jak znalazłeś się na stanowisku Partnership Executive? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?
Po stażu w dziale PR i później w dziale partnerstw zostałem Junior Partnership Executivem. Przez kolejne miesiące poszerzałem swoją wiedzę na temat YouTube, brałem udział w różnych szkoleniach i awansowałem na obecne stanowisko Partnership Executive. Myślę, że szczeble kariery nie różnią się specjalnie od innych zawodów, trzeba cały czas się uczyć i ciężko pracować. 🙂
Co należy do obowiązków Partnership Executive?
Nie jestem typowym przykładem, bo nie zajmuję się na co dzień managementem dużych twórców. Opiekuję się przede wszystkim mniejszymi kanałami. Doradzam w kwestii optymalizacji, pomagam w przypadku problemów technicznych, organizuję szkolenia, poszukuję nowych kanałów w sieci.
Kogo poszukuje się na stanowisko Partnership Executive? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?
Przede wszystkim trzeba wiedzieć, o co chodzi w jutubach. 😉 Znajomość środowiska i oczywiście samej platformy jest bardzo przydatna na starcie. Przydają się również umiejętności negocjacyjne i odporność na stres.
Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy Partnership Executive?
Nigdy nie jestem pewien, co będę robić następnego dnia. Czy będzie to szukanie nowych twórców do sieci, gaszenie technicznego pożaru czy też optymalizacja jednego z większych kanałów w Polsce. Ciężko się tu nudzić. 🙂
Jakie są największe trudności/minusy a jakie plusy tej pracy?
Chyba największym plusem jest brak nudy, ciągle coś się dzieje. Jest to zarazem minus, bo zdarza się, że trzeba zrobić coś na już, o 22. 😉
Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?
Sky is the limit. 🙂
Gdzie szukać pracy jako Partnership Manager?
Kontaktując się bezpośrednio z sieciami partnerskimi.
Co poleciłbyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać Partnership Managerami?
Oglądajcie dużo YouTube, spróbujcie tworzyć coś swojego i odwiedzajcie takie strony, jak tubefilter.com, czy thevideoink.com, żeby wiedzieć, co w trawie piszczy.
———————————————————–
Karol Suchodolski
Gaming Partnership Executive w LifeTube
Jak znalazłeś się na stanowisku Partnership Executive? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?
Mojej drogi nie nazwałbym w żadnym wypadku normalną. Po pierwszym semestrze studiów, od razu po liceum, rozstałem się z Uniwersytetem Warszawskim ze względu na ogromne rozczarowanie. Moje oczekiwania względem UW nie zostały w żadnym stopniu spełnione. Miałem pół roku, żeby znaleźć sobie studia, które odpowiadałyby moim potrzebom. W tym czasie podejmowałem się różnych dorywczych prac jako promotor, kelner lub/i korepetytor. Jedną z prac była animacja na stoisku Nintendo podczas drugiego Orange Video Fest. Poznałem wtedy świat YouTube i marketingu. Jakiś miesiąc po całym evencie dowiedziałem się, że szukają stażysty. Stanąłem przed wyborem: studia dzienne lub praca jako Partnership Executive. W tym momencie nie żałuję decyzji. 🙂
Co należy do obowiązków Partnership Executive?
Ja postrzegam te pracę, jako hybrydę menadżera celebryty z handlowcem. Z jednej strony oczekuje się od nas, że odpowiemy na wszystkie potrzeby twórcy, a z drugiej mamy za zadanie nawiązywać i koordynować ich współpracę z innymi podmiotami. Konkretne obowiązki są mocno rozmyte, zwłaszcza, że nie jesteśmy managerami jednego twórcy, a wielu. Musimy więc podzielić siły na wszystkich youtuberów, którymi się opiekujemy. Musimy zadbać o indywidualne podejście, tak aby żaden z nich nie czuł się zaniedbany.
Kogo poszukuje się na stanowisko Partnership Executive? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?
Myślę, że przede wszystkim osoby otwartej i elastycznej. Nie zawsze będziemy się zgadzać z wartościami twórcy i treściami, które tworzy. Trzeba wczuć się w rolę youtubera, żeby móc sprzedać pomysł na współprace z markami, do czego tak naprawdę sprowadza się zarobek na tym stanowisku. Na pewno ważna jest umiejętność organizowania czasu pracy – swojego, ale także twórcy oraz zdolność pracy pod presją.
Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy Partnership Executive?
Projekty i obcowanie ze światem YouTube. Możliwość uczestniczenia w realizacji materiałów dla największych marek tak polskich, jak i zagranicznych jest na pewno motywująca. Prócz tego, samo środowisko YouTube jest wyjątkowe, zupełnie inny świat.
Jakie są największe trudności/minusy a jakie plusy tej pracy?
Minusem może być z pewnością praca po godzinach. Są momenty, kiedy wszystko nagle się zawali i trzeba bardzo szybko wymyślić rozwiązanie, które zadowoli i youtubera, i klienta. W związku z tym, często jest dużo stresu i mamy mało czasu na odpoczynek od pracy. Jeśli chodzi o zalety to na pewno ogromna satysfakcja z każdego udanego projektu, zwłaszcza z wielkimi markami. Ogromnym plusem są też ludzie. Ludzie, którzy są otwarci, którzy potrafią się odwdzięczyć i z którymi można robić świetne rzeczy.
Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?
Ja zaczynałem, jako stażysta. Szybko dostałem możliwość awansu i na ten moment uważam, że nie jest źle. 😉
Gdzie szukać pracy jako Partnership Executive?
Trzeba uderzyć do topowych polskich MCN’ów. Jest duża szansa, że szukają kogoś na takie stanowiska. Oczywiście zapraszamy do nas.
Co poleciłbyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostaś Partnership Managerami?
Od samego początku staraj się wymyślić model współpracy z youtuberem, który będzie do niego pasował. Oszczędzi Ci to dużo tarć i stresów.
———————————————————–
Ewa Gruczek
Account Manager, Digital Kingdom
Jak zostałaś Partnership Managerem? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?
Małe sprostowanie – nie jestem Partneship Managerem tylko Accountem, kieruję natomiast projektami, w których ogromną rolę odgrywają Influencerzy – Vlogerzy i Blogerzy. Jeśli chodzi o karierę to już w liceum wiedziałam, że chcę pracować z ludźmi. Specjalnie wybrałam studiowanie nauk społecznych i zaraz po lekturze socjologicznych teorii przyszła praca przy koordynacji projektów i ogarnianiu innych ludzi – najpierw w NGOsie, potem w wydawnictwie i studiu graficznym. Prawie dwa lata temu znalazłam się w Digital Kingdom i wygląda na to, że zostałam ekspertką od projektów wymagających zaangażowania Influencerów. 🙂 Najwięcej wiem o Vlogerkach Beauty – mam za sobą kilka bardzo udanych projektów digitalowych dla Rimmela, ale też launch nowych perfum Katy Perry. Pracujemy dla różnych marek, dlatego robimy fajne kampanie również z facetami np. z 5 Sposobów Na (Pracuj.pl) czy Abstrachujami (Ballantines).
Co należy do obowiązków Partnership Managera?
Tak jak mówiłam, mogę mówić o obowiązkach Accounta, a ten ma ich bardzo dużo – od utrzymywania dobrej relacji z klientem przez pilnowanie harmonogramu po stworzenie dobrej atmosfery między ludźmi w teamie projektowym. Najważniejsze to wiedzieć, jak z kimś rozmawiać i dawać zarówno klientom jak i współpracownikom poczucie pewności i spokoju. Stres nie jest wskazany, chociaż czasami nieunikniony. 🙂
Specyfiką pracy z Vlogerami jest umiejętne połączenie interesów klienta, wizji agencji i autentyczności tychże osób. Nie zawsze jest to łatwe, ale staramy się realizować projekty tak, żeby wszyscy byli zadowoleni, a kampanie odnosiły sukcesy.
Kogo poszukuje się na stanowisko Partnership Managera? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?
Głównie potrzebne są umiejętności miękkie jak komunikatywność, dobre zarządzanie czasem własnym i zespołu, kontrola emocji.
Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy Partnership Managera?
Najlepiej, gdy prowadzi się różnorodne projekty, związane z markami z różnych biegunów. W moim przypadku np. launch nowej szminki Rimmel, relaunch i repozycjonowanie Malibu czy konkurs na studencką pracę marzeń Pracuj.pl, w których każdy ma zupełnie inne potrzeby i kampanie dla nich realizowane mają swoją specyfikę. Bardzo mnie cieszy, kiedy przy projekcie można trochę pomyśleć, rozwinąć skrzydła i zrealizować coś nieszablonowego. 🙂 Uwielbiam też ludzi, którzy wnoszą powiew świeżości i myślą niestandardowo, bo to z nimi praca jest najciekawsza.
Jakie są największe trudności/minusy a jakie plusy tej pracy?
Plusem jest wielozadaniowość i praca z inspirującymi ludźmi, minusem ograniczenia jakie często stawiają przede mną i całą Agencją klienci.
Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?
Absolutnie nie narzekam. 😉
Gdzie szukać pracy jako Partnership Manager?
Bezpośrednio w interesujących nas agencjach, sieciach partnerskich i na specjalistycznych portalach, które się tym zajmują.
Co poleciłbyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać Partnership Managerami?
Przygotuj się na to, że Twoja praca będzie oznaczała komunikację z bardzo różnymi ludźmi. Zazwyczaj będziesz się czuł świetnie, zostaniesz doceniony, a przy okazji zakumplujesz z fajnymi ludźmi, ale zdarza się, że nie znajdziesz z kimś nici porozumienia, a i tak trzeba będzie pozostać profesjonalnym i dopiąć wszystko na 100%.
Zobacz pozostałe odcinki cyklu Kariera w marketingu>