Zbliż wakacje! – Getin Bank, polscy designerzy i 180heartbeats + JUNG v. MATT w wyjątkowej akcji dla harcerzy

Getin Bank i agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT przygotowały innowacyjne rozwiązanie dla Związku Harcerstwa Polskiego: elektroniczne puszki do kwestowania, wyposażone w terminal do płatności zbliżeniowych.
O autorze
3 min czytania 2015-03-31

Dzięki nim harcerze będą mogli zbierać datki nie tylko w gotówce, ale także poprzez wygodną płatność kartą – to szansa na rewolucję w pozarządowych kwestach! Akcja pod hasłem „Zbliż wakacje” ruszyła 28 marca i potrwa aż do lata – harcerze będą w niej zbierać pieniądze na wakacyjne obozy. W pomoc ZHP włączyli się pro bono polscy designerzy – przygotowali wyjątkową edycję innowacyjnych puszek, nawiązujących graficznie do harcerskich motywów. Za koncept kreatywny projektu odpowiadają Getin Bank, agencja strategiczna Melting Pot i agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT, która zrealizowała także część graficzną i produkcyjną oraz stronę. Partnerami kampanii są: Polskie ePłatności, Blue Media, LUNAPARK, 3D – OPENMIND, Melting Pot. Za działania PR odpowiada agencja Rc2.

Terminal w puszce – jak dziś zbierać pieniądze

Symbolem publicznych zbiórek pieniędzy była przez lata puszka do kwestowania. Technologia zmienia jednak obraz akcji dobroczynnych, coraz częściej organizacje sięgają po bardziej nowoczesne metody pozyskiwania środków. Ten trend wychodzi naprzeciw potrzeb konsumentów – coraz częściej Polacy nie noszą przy sobie gotówki, przyzwyczailiśmy się do płacenia kartą nawet za niewielkie zakupy w dyskontach i lokalnych sklepach. Kto chce zebrać datki, musi więc znaleźć sposób na to jak zbierać je w dowolnym miejscu bezgotówkowo…

Getin Bank i agencje 180 oraz Melting Pot w partnerstwie z ZHP znalazły sposób na rozwiązanie tego problemu: to elektroniczne puszki do kwestowania z wmontowanym terminalem do płatności kartą. Transakcja zbliżeniowa zamiast wrzucania drobnych – tak właśnie może wyglądać przyszłość zbiórek publicznych. W ten sposób środki na wakacyjne wyjazdy swoich członków będzie pozyskiwał Związek Harcerstwa Polskiego podczas akcji Zbliż wakacje, której patronuje Getin Bank. Już od 28 marca, podczas kwest prowadzonych w warszawskich marketach, przedstawiciele ZHP będą zbierać datki z puszkami wyposażonymi w terminal do płatności zbliżeniowych.

Idea akcji

„Ten wygodny sposób płatności to przyszłość zbiórek na cele dobroczynne. Coraz mniej osób nosi przy sobie gotówkę, a wykonanie przelewu na wybraną organizację wymaga już większego zaangażowania. Sektor charity staje coraz bardziej otwarty na technologie, nawet w przypadku tak tradycyjnych form zbierania datków jak publiczna kwesta” – komentuje Mikołaj Sadowski, Dyrektor Kreatywny i Partner w 180heartbeats + JUNG v. MATT.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Od kilku lat jako pierwsi na rynku wprowadzamy do Polski najnowocześniejsze światowe technologie: kartę z wyświetlaczem, przechowywanie paragonów w aplikacji mobilnej, kartę płatniczą, którą autoryzuje odcisk palca etc. Wierzymy, że nowoczesne technologie są po to, żeby ludziom żyło się łatwiej: bezpiecznie, praktycznie, prosto. Puszka z funkcją zbliżeniową to innowacja dokładnie w takim duchu” – mówi Marcin Wójtowicz, Dyrektor Departamentu Marketingu Getin Banku. „Jesteśmy polskim bankiem, który został stworzony przez polskiego przedsiębiorcę – organizacją, której DNA opiera się w 100% na duchu przedsiębiorczości. Wspieranie tej cechy na polskiej scenie pozarządowej to wartość, w którą od lat inwestujemy i będziemy inwestować. Jeżeli organizacji takiej jak ZHP można pomóc rozwinąć skrzydła poprzez stworzenie im narzędzi technologicznych – to projekt dla nas. W tym duchu angażujemy się także m.in. w ogólnopolskie partnerstwo z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości’”.

„Pomagając w pakowaniu zakupów w średniej wielkości markecie przez jeden weekend, kilkuosobowy zespół jest w stanie zebrać z drobnych, kilkuzłotowych datków nawet 3 tysiące złotych. Jeden 2/3-tygodniowy obóz harcerski w Polsce to koszt około 1500 zł od osoby – jest więc całkiem realne, by zebrać w ten sposób kwotę dla całej drużyny. Harcerze uczą się w ten sposób przedsiębiorczości, podobnie działa to we Francji, Niemczech czy Hiszpanii. Jestem przekonany, że puszki z technologią zbliżeniową realnie pomogą nam w zbieraniu większych kwot. Przeskoczymy barierę „nie mam przy sobie drobnych”. Jestem dumny, że wdrażamy tak pionierskie rozwiązanie, bo wpisuje się to w nasze myślenie o nowoczesnym harcerstwie” – mówi Wojtek Puchacz, członek komendy Chorągwi Stołecznej ZHP.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Polscy designerzy pomagają harcerzom

Puszki do kwestowania rzadko zwracają uwagę swoim wyglądem. Nie on jest przecież najważniejszy. Tymczasem ten element dobroczynnej akcji też może stać na najwyższym poziomie. Polscy harcerze z Choragwi Stołecznej Związku Harcerstwa Polskiego w akcji Zbliż wakacje wykorzystają małe dzieła sztuki: puszki pomalowane przez polskich designerów. Każdy z projektów jest utrzymany w innej stylistyce, oddającej styl autora. W akcji wzięli udział pro bono: Ola Niepsuj, Jan Feliks Kallwejt, Tymek Piotrowski, Rafał Szczepaniak, Paweł Mildner, Magdalena Łapińska, Malwina Konopacka, Alek „Lis Kula” Morawski, HD.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Wykonanie rysunku na przestrzennym obiekcie było wyzwaniem i ciekawym doświadczeniem. W swoim projekcie nawiązuję do książek ilustrowanych przez Bohdana Butenko i Jana Młodożeńca, które czytałam jeżdżąc na obozy w dzieciństwie. Cieszę się, że mogłam wziąć udział w tej akcji – być może jakiś harcerz dzięki mnie zechce przeczytać ,,Niewiarygodne przygody Marka Piegusa” Edmunda Niziurskiego” – skomentowała swój udział w akcji Zbliż wakacje Ola Niepsuj.

Kreacja i produkcja

Za koncepcję akcji Zbliż wakacje odpowiada Getin Bank, agencja strategiczna Melting Pot oraz agencja interaktywna 180heartbeats + JUNG v. MATT, która zrealizowała także część graficzną i produkcyjną oraz stronę www.zblizwakacje.pl. Partnerami kampanii są: Polskie ePłatności, Blue Media, LUNAPARK, 3D – OPENMIND, Melting Pot. Za działania PR odpowiada agencja Rc2.

Podstawowym narzędziem komunikacyjnym akcji będą działania harcerzy w marketach – w zamian za symboliczne usługi, jak pakowanie zakupów, będzie można wesprzeć ich zbiórkę. W sklepach pojawią się materiały POS. Zaplanowano także kampanię na facebooku, targetowaną w okolicach objętych akcją marketów. Akcji towarzyszyć będą szerokie aktywności PR. 

Datki można przekazać także poprzez stronę www akcji: www.zblizwakacje.pl, dzięki współpracy z Blue Media oferującej innowacyjne rozwiązania do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży on-line, a w tym konkretnym przypadku system do obsługi płatności.