Na ekranach zainstalowanych ścisłym centrum Warszawy pojawił się zegar, który transmituje odliczanie do punktu krytycznego. Akcja stanowi odpowiedź na międzynarodową inicjatywę #ClimateClock – tworzoną przez aktywistów z całego globu. Pierwszy tego typu zegar uruchomiono w Nowym Jorku, podobne działają m.in. w Glasgow czy Seulu. Zegar wyświetlany na ekranie zainstalowanym przy hotelu Marriott, w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca Centralnego, odlicza dokładną liczbę lat, dni i godzin – w czasie rzeczywistym.
Zobacz również
Skutki globalnego ocieplenia odczuwamy już dziś – mierząc się ze skutkami suszy, gwałtownych opadów czy powodzi. Aby podkreślić zależność między występowaniem takich zjawisk a działaniami na rzecz środowiska, zegar odmierzający czas do punktu krytycznego, został zestawiony z informacjami o największych katastrofach naturalnych ostatnich lat. Przywoływane są przykłady niszczycielskich powodzi, pożarów czy huraganów, które trapiły zarówno Europę, jak i pozostałe części globu.
Zmiany klimatyczne nie są tylko odległym i abstrakcyjnym zagrożeniem, ale realnym wyzwaniem, z którym musimy mierzyć się już dziś. Akcja edukacyjna, przeprowadzana przez Screen Network i redakcję NaTemat.pl, ma podnosić świadomość społeczeństwa o tym, jak niewiele czasu pozostało na podjęcie działań, które są konieczne, aby ocalić Ziemię i świat, jaki znamy. W akcji wykorzystywane są dwa wielkoformatowe ekrany, które codziennie mija ponad 150 tysięcy osób. Emitowane komunikaty przypominają, jak niewiele czasu zostało, by nie doszło do nieodwracalnych zmian w środowisku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Screen Network ma duże doświadczenie w kampaniach społecznych i edukacyjnych. Regularnie angażuje się w inicjatywy na rzecz dobra publicznego. Stałe połączenie ekranów digital OOH z Internetem daje unikatową możliwość natychmiastowej emisji istotnych komunikatów. Wszelkie akcje wymagające szybkiej reakcji, rozpowszechniania ważnych informacji, pozwalają wspierać działania prospołeczne i informacyjne. Ekrany Screen Network to sieć licząca ponad 20 tysięcy nośników, które docierają aż do ponad 6 milionów Polaków dziennie.